آیین رونمایی از سرویس مدارس استثنایی با حضور مدیران شهری و آموزش و پرورش برگزار شد و بر این اساس دانش آموزان استثنایی تا پایان سال تحصیلی از سرویس رایگان استفاده می‌کنند.

سرویس مدرسه استثنایی

به گزارش همشهری، ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی موضوعی ضروری و پر اهمیت است. چرا که عدم دسترسی به این امکانات موجب بازماندن آنها از تحصیل می شود. امسال براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران مکلف به پرداخت هزینه سرویس مدارس استثنایی شده است.

به گفته افشین جباری مدیرعامل شرکت خودرو سرویس شهر حدود ۱۷۰۰ دستگاه خودرو به ۵۴ مدرسه استثنایی تهران اختصاص داده شده که تا ۲۰ مهر ماه همه این مدارس به سرویس رایگان تجهیز می‌شوند.

استفاده از خودروهای معمولی و مناسب‌سازی شده

در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران حدود ۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت هزینه سرویس مدارس استثنایی پیش بینی شده که به گفته سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران این اعتبار برای ارائه خدمات در ۵۴ مدرسه کافی نیست و باید در متمم بودجه میزان اعتبار براساس نظر کارشناسی افزایش پیدا کند. این عضو شورای شهر در آیین رونمایی از سرویس مدارس استثنایی به همشهری گفت که این خودروها دو نوع هستند، برخی برای دانش‌آموزانی که نیاز به همراه ندارند، می‌توانند از ماشین‌های معمولی استفاده کنند. تعدادی از خودروها برای دانش‌آموزانی که معلولیت خاصی دارند و نیازمند همراه هستند، مناسب‌سازی شده‌اند.

تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور هم در آیین رونمایی از سرویس مدارس استثنایی حضور داشت و در گفت‌وگو با همشهری از رویکرد اصلی برای توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد. حمید طریفی حسینی گفت: «همه مدارس استثنایی کشور متناسب با گروه معلولیت دانش‌آموزان مناسب‌سازی شده‌اند؛ اما تلاش ما این است با مناسب‌سازی مدارس عادی زمینه حضور دانش‌آموزان استثنایی (معلولیت جسمی و حرکتی و...) که دارای بهره هوشی عادی هستند، فراهم شود.

او افزود: اکنون حدود ۲۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استثنایی کشور در مدارس عادی - که مناسب‌سازی شده‌اند و مربیان آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند- مشغول تحصیل هستند. ۲۰ هزار دانش‌آموز استثنایی با بهره هوشی عادی هم در مدارس خاص تحصیل می‌کنند که با مناسب‌سازی مدارس عادی می‌توانند در آنها ادامه تحصیل دهند.»

به گفته رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور حدود ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی شهر تهران در بیش از ۵۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که با تدابیر شهرداری تهران دسترسی به سرویس مدارس برایشان آسان شده است.

کد خبر 790888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha