مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی شهرداری تهران گفت: قرار است مدرسه تخصصی با عنوان مدرسه آموزش و توانمندسازی کودکان کار در منطقه ۱۶ راه اندازی شود، پرونده کودکان با استعداد به این مدرسه ارسال خواهد شد تا مورد حمایت و آموزش قرار بگیرند.

کودک کار

مریم شیردل مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با همشهری آنلاین از همکاری مشترک مدیریت شهری و خیریه‌ها در حوزه آموزش کودکان کار گفت: در حال حاضر ۳۴ مرکز در سطح مراکز ۲۲ گانه از سوی سازمان راه اندازی شده و این مراکز در حال خدمت رسانی به کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب با اولویت کودکان کار و خیابان هستند.

شیردل افزود: نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ کودک در این مراکز تحت پوشش قرار گرفته‌اند و اکثریت این کودکان جز کودکان کار و اتباع هستند. در این مراکز خدماتی همچون مشاوره، مددکاری، آموزش سواد آموزی -  برای کودکان که به دلایل مختلف امکان حضور در مدارس رسمی آموزش و پرورش ندارند- ، تأمین لوازم تحریرو... ارائه می‌شود.

به گفته او، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، خدماتی همچون سواد اموزی، خدمات درمانی، آموزش بهداشت فردی و محیط، بن خرید کالا در روز، سبد اقلام در ماه رمضان و... به طور مشترک به کودکان و والدین ارائه می‌دهد تا از این طریق کودکان و خانواده‌ها تحت پوشش در مسیر درست قرار بگیرند.

شیردل در رابطه با کشف استعدادهای برتر از میان این کودکان توضیح داد: اگر کودکان به عنوان کودکان شایسته در رشته‌های ورزشی و علمی شناخته شوند، سازمان از آنها حمایت می‌کند. در مهر ماه قرار است که مرکز استعدادیابی پویا شهر در منطقه ۵ افتتاح شود، تمام کودکان با مراجعه به این مرکز در ۵ رشته هنری- فرهنگی، امور مذهبی، علم – فناوری، فنی حرفه‌ای و ورزشی استعداد یابی خواهند شد، در نهایت قرار است مدرسه تخصصی با عنوان مدرسه آموزش و توانمندسازی کودکان در منطقه ۱۶ راه اندازی شود، پرونده کودکان با استعداد به این مدرسه ارسال خواهد شد تا مورد حمایت و آموزش قرار بگیرند.

کد خبر 790607
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha