سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، مدعی شد که وزیر امور خارجه عربستان، موضوع «تشکیل کشور مستقل فلسطین» را به عنوان شرط ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو مطرح نکرده است.

بن فرحان

به گزارش همشهری آنلاین، رادیو رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه، ۲۴سپتامبر با «گلعاد اردان»، سفیر تل‌آویو در سازمان ملل، درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی گفت‌وگو و بخش‌هایی از آن را منتشر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» و به نقل از رسانه‌های عبری، اردان مدعی شده که «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و در خصوص توافق عادی‌سازی با اسرائیل، شرطی مبنی بر تشکیل کشور فلسطین را مطرح نکرده است.

در همین خصوص، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی روزهای متوالی است که مخالفت خود را با توافقی که به عربستان سعودی اجازه غنی‌سازی اورانیوم دهد، اعلام کرده و تاکید دارند که چنین توافقی حتی با نظارت آمریکا هم موجب نگرانی است.

آنان در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کردند: «دیدگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای صلح با عربستان سعودی از طریق توافقی برای عادی‌سازی روابط با عربستان، در واقع ایجاد «خاورمیانه جدید» است؛ اما ما می‌ترسیم که در چارچوب آن، به ریاض اجازه غنی‌سازی اورانیوم داده شود».

شب گذشته، شنبه وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفته بود که امنیت و ثبات در هیچ منطقه‌ای حاصل نمی‌شود مگر با اجتناب از ورود به رقابت برای داشتن سلاح هسته‌ای.

«محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان نیز پنجشنبه هفته گذشته تصریح کرده بود: «عربستان سعودی گام به گام به عادی‌سازی با اسرائیل نزدیک می‌شود»‌. وی همچنین بر اهمیت موضوع فلسطین برای مذاکرات آن تاکید داشت.

کد خبر 790580
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha