چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان برای صعود به نیمه‌نهایی این تورنمنت امشب باید در زمین پورتو به پیروزی برسد، کاری که تاکنون هیچ تیم انگلیسی موفق به انجام آن نشده.

تساوی 2 بر 2 بازی رفت در اولدترافورد و مهمتر از آن نمایش درخشان پورتو، موجب شده تا منچستریونایتد خطر حذف  را کاملا احساس کند. علاوه بر این منچستریونایتد در هفته‌های اخیر نمایش متزلزلی داشته. ژوزه مورینیو که در سال 2004 با پورتو موفق به حذف یونایتد شد، هم نظر مشابهی دارد و معتقد است که این تیم نسبت به ماه گذشته که اینتر را حذف کرد، افت کرده: «منچستریونایتد در حال حاضر دوران سختی را سپری می‌کند. پورتو در آغاز نمایش خوبی داشت و نتیجه عادلانه بود ولی در بازی برگشت هر نتیجه‌ای ممکن است.»

این بازی برای کریستیانو رونالدو که باید مقابل تماشاگران هموطنش بازی کند، اهمیت زیادی دارد. او در سال‌های گذشته بازیکن اسپورتینگ لیسبون بوده که خصومت زیادی با باشگاه پورتو دارد و به همین دلیل در این بازی باید منتظر استقبال پرسروصدایی باشد اما رونالدو این روزها با بازیکن آماده فصل گذشته که برنده توپ طلا شد، فاصله دارد. او در بازی رفت توپی را لو داد که منجر به گل پورتو شد.

این اتفاق در بازی مقابل آستون‌ویلا هم تکرار شد تا فرگوسن خشمگین شود و در بازی شنبه مقابل ساندرلند او را روی نیمکت ذخیره‌ها قرار دهد. شاید این شوک، رونالدو را برای این بازی تهییج کرده باشد و حرف‌های او هم نشان از انگیزه و اعتماد به نفس بالایش دارد: «می‌بریم، چون منچستریونایتد تیم بهتری است. من هم خوبم و آماده‌ام. فکر می‌کنم ما تیم بهتری نسبت به پورتو هستیم، ولی به آنها احترام می‌گذاریم. دوست دارم فصل را با فتح لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان به پایان برسانیم. هم‌تیمی‌هایم هم مثل من فکر می‌کنند.»

مشکل بزرگ یونایتد در بازی رفت، ضعف خط دفاعی بود که در برابر مثلث کریستین رودریگز، لیساندرو لوپز و هالک بارها به دردسر افتاد. منچستریونایتد در چهار بازی قبلی، هفت گل خورده که برای این تیم به هیچ‌وجه آمار خوبی نیست ولی فرگوسن امیدوار است که با بازگشت فردیناند در این بازی، این نقطه حساس تیمش تقویت شود. برباتوف هم پس از مصدومیتی که منجر به غیبت در بازی رفت شد، برای این بازی آماده است. فرگوسن همچنین می‌تواند روی ماکدا مهاجم 17 ساله ایتالیایی‌اش حساب کند که در دو بازی قبلی مقابل آستون‌ویلا و ساندرلند زننده گل پیروزی بوده و در صورت نیاز به گل در دقایق پایانی قطعا او را به زمین می‌فرستد.

بازیکنان پورتو هم با توجه به پتانسیل و تجربه ستارگان یونایتد، کاملا هوشیارند و کار صعود را تمام‌شده نمی‌دانند. لوچو گونزالس، کاپیتان آرژانتینی پورتو که فرمانده این تیم در خط میانی است، می‌گوید: «تساوی 2 بر 2 نتیجه بسیار مثبتی است ولی هنوز 90 دقیقه باقی مانده. اگر می‌خواهیم به نیمه‌نهایی برسیم، باید متواضع باشیم چون بازیکنان یونایتد کیفیت بالایی دارند.»

کد خبر 79058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز