سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی: مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان پر از حوادث و نتایج غیرمنتظره بود.

ولی در این میان شکست 3 بر یک لیورپول در آنفیلد مقابل چلسی نتیجه‌ای باورنکردنی و شگفتی این دور محسوب می‌شود.رویارویی‌های قبلی دو تیم در بهترین تورنمنت اروپا با حداقل اختلاف به پایان رسیده بود و همه انتظار یک بازی فشرده و نزدیک را داشتند، ولی پیروزی قاطعانه چلسی همه معادلات را برهم زد و موجب شد تا سرنوشت صعود تقریبا مشخص باشد، مگر اینکه لیورپول امشب در استمفوردبریج کار بزرگی انجام دهد.

هواداران، بازیکنان و حتی سرمربی لیورپول بعد از بازی رفت در شوک بودند و خودشان را حذف شده می‌دانستند، به طوری که بنیتس در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «فعلا باید
به بازی در لیگ برتر فکر کنیم و بعد از آن به بازی چلسی می‌رسیم.»ولی باگذشت زمان آنها به این باور رسیده‌اند که صعود به نیمه‌نهایی اروپا هنوز غیرممکن نیست.

پیروزی 4 بر صفر مقابل بلکبرن که با نمایشی درخشان و در غیاب جرارد به دست آمد، آنها را به انجام یک ماموریت دشوار امیدوارتر کرده. فرناندو تورس که زننده یک گل لیورپول در بازی رفت بود و در مقابل بلکبرن هم دو گل دیدنی به ثمر رساند، می‌گوید که این نتیجه نشان داد لیورپول قدرت گلزنی کافی برای جبران را دارد: «نوع بازی ما، آماده‌سازی خوبی برای بازی سه‌شنبه بود. بعد از شکست 3 بر یک، این پیروزی به ما اعتماد به نفس می‌دهد. من باور دارم که تیم ما می‌تواند در استمفوردبریج سه گل بزند. ما در خانه منچستریونایتد هم به پیروزی رسیدیم و با وجود گلزنی آنها، 4 بر یک پیروز شدیم.»

تورس روز بازی را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: «چلسی می‌تواند فقط دفاع کند، ولی من تردید دارم که آنها این کار را بکنند. آنها خودشان هم می‌خواهند گل بزنند و این به ما هم شانس گلزنی می‌دهد.»لیورپول در این بازی می‌تواند روی بازگشت ماسکرانو هم حساب کند که در بازی رفت محروم بود و جای خالی‌اش احساس می‌شد. جرارد هم پس از استراحت در بازی شنبه، آماده بازی است و بنیتس می‌تواند ترکیب کاملش را به زمین بفرستد.

هرچند لیورپول در ابتدای فصل توانسته در لیگ برتر در استمفوردبریج به پیروزی یک بر صفر برسد، ولی باشگاه لندنی نسبت به آن روزها دگرگون شده. بزرگترین تغییر در این تیم، نشستن هیدینک به جای اسکولاری روی نیمکت است و مرد با تجربه هلندی در همین زمان کوتاه نشان داده که چه مربی بزرگی است. بازی رفت در آنفیلد، نمونه‌ای عالی از قدرت بازیخوانی تئوریسین هلندی بود که به بزرگترین شکست خانگی اروپایی لیورپول در سال‌های اخیر انجامید. او مایکل اسین را مامور مهار استیون جرارد کرد تا کاپیتان لیورپول و یکی از موثرترین بازیکنان لیگ قهرمانان، از جریان بازی محو شود. چلسی در این بازی توانست دو بار روی ضربات کرنر به گل برسد؛ نکته‌ای که هیدینک آن را به دقیق شدن روی یارگیری منطقه‌ای لیورپول هنگام ضربات ایستگاهی مرتبط می‌داند.

او توانسته شور و امید را به اردوی چلسی بازگرداند و حالا بازیکنان تیم هم دوست دارند که او فصل بعد هم در این تیم باشد. هیدینک هم روحیه تیمش را تحسین می‌کند، ولی معتقد است که آنها نباید کار را تمام‌شده بدانند: «باشگاه جو فوق‌العاده‌ای دارد، همه باور دارند که در این فصل می‌توانیم به چه موفقیت‌هایی برسیم و جزیی از این گروه‌بودن هیجان‌انگیز است ولی ما نباید تمرکزمان را در یک بازی و حتی برای یک دقیقه از دست بدهیم، یعنی اینکه هر بازی به اندازه بازی بعدی مهم است. ما هدف واحدی داریم و آن تلاش برای پیروزی در همه بازی‌هاست. خیلی مهم است که نیروی ناشی از پیروزی در آنفیلد را به این بازی منتقل کرده و در همان سطح بازی کنیم.»

اشلی‌کول هم معتقد است که ورود هیدینک با سبک تازه‌اش، در بهترین زمان ممکن انجام شده و ادامه می‌دهد: «پیروزی در آنفیلد همیشه لذت‌بخش است و برای آنها زدن سه گل در استمفوردبریج دشوار است. البته این اتفاق ممکن است ولی ما هم بازیکنانی داریم که می‌توانند گل بزنند. ما از زمان آمدن مربی جدید در همه بازی‌ها به جز یک بازی، گل زده‌ایم، بنابراین مطمئنیم که می‌توانیم صعود کنیم.»

چلسی شنبه‌شب بعد از اینکه 4 بر صفر از بولتون پیش افتاد، در هشت دقیقه سه گل دریافت کرد ولی هیدینک امیدوار است که چنین لغزشی مقابل لیورپول تکرار نشود: «از اینکه اجازه دادیم حریف سه گل بزند کمی نگرانم، ولی داستان هر بازی متفاوت است. هرچند می‌توانم بگویم که این درسی برای ما بود.»

جان تری به دلیل کارت زردی که در بازی رفت گرفت، امشب محروم است و هیدینک احتمالا از کاروالیو به جای او در قلب دفاع استفاده می‌کند.

چلسی: چک، اشلی‌کول، کاروالیو، آلکس، ایوانوویچ، اسین، بالاک، لمپارد، مالودا، دروگبا، کالو
لیورپول: رینا، اورلیو، کاراگر، اسکرتل، آربلوا، ژابی آلونسو، ماسکرانو، کویت، جرارد، ری‌یرا، تورس

کد خبر 78970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز