سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

دبیر کل اخوان‌المسلمین مصر اعلام کرد: نظام کنونی مصر هرگز به وعده‌های خود در قبال آنچه اخوان‌المسلمین خواسته عمل نکرده در حالی که ما همواره از مذاکره با نظام مصر استقبال کردیم.

به گزارش سایت اینترنتی العرب، محمد مهدی عاکف دبیرکل اخوان‌المسلمین مصر، اخبار منتشره مبنی بر اینکه گروه اخوان‌المسلمین با دیگر گروه‌های سیاسی ملی مصر اختلاف دارد را رد کرد و گفت: اخوان‌المسلمین همواره با درایت، صبر و بردباری در راستای منافع ملت عمل کرده است و هرگز سعی نکرده آشوب در کشور به پا کند.

وی ضمن اعلام حمایت گروه اخوان‌المسلمین از مسئله فلسطین افزود: ما هیچ تفاوتی میان گروه‌های فلسطینی قائل نیستیم و همواره از حق ملت فلسطین در دستیابی به اهدافش حمایت می‌کنیم.

وی درباره موروثی بودن ریاست‌جمهوری مصر اظهار داشت: زمانی که جمال مبارک پسر حسنی مبارک، اعلام کرد که خود را نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد کرد ما اعتراضی به آن نکردیم، اما معتقدیم که با روی کار آمدن او، قدرت در مصر موروثی می‌شود.

در پی آن نیز همواره در انتخابات مجلس شورا و انتخابات داخلی شاهد دستگیری گروه‌های سیاسی از جمله گروه اخوان‌المسلمین و نیز تقلب در انتخابات بوده‌ایم؛ در حالی که نباید چنین مسائلی در یک کشور دمکرات مطرح باشد.

وی خاطرنشان کرد: اخوان‌المسلمین بهترین فرد را برای رهبری این گروه در مرحله آینده‌ انتخاب خواهد کرد و هیچ تفاوتی میان گروه اخوان‌المسلمین- چه در داخل و چه در خارج - وجود ندارد و ما همه یک راه را دنبال می‌کنیم و اصول‌مان یکی است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد، هیچ جریان اصلاح‌طلب و یا تندرویی در داخل اخوان‌المسلمین وجود ندارد.دبیر کل گروه اخوان‌المسلمین عنوان داشت: علت اینکه نظام حاکم مصر از مذاکره با اخوان‌المسلمین منصرف شده و تلاشی در این باره نمی‌کند این است که این نظام خواهان مذاکره نیست و شدیدا طرفدار رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

کد خبر 79050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز