جمعه ۱۹ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

ابراهیم حاتمی‌کیا پس از ساخت مجموعه تلویزیونی «‌خاک سرخ» در سال 1380، پس از 5 سال ساخت سریالی دیگر را تجربه می‌کند.

به گفته این کارگردان، «حلقه سبز» که دومین ساخته تلویزیونی‌اش محسوب می‌شود برای ارتباط با طیف گسترده مخاطبان رسانه‌ی ملی ساخته شده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توده گسترده مخاطبان تلویزیون را برای کارگردانی چون او، پراهمیت خواند و افزود: تعداد مخاطبان تلویزیون نسبت به سینما خیلی بیشتر است و وجه آرمانی این مساله برایم ارزشمند است. چرا که با کسانی که به سینما دسترسی ندارند و از فرصت کافی برای رفتن به سینما برخوردار نیستند، نیز می‌توانم ارتباط برقرار کنم.

کارگردان «حلقه سبز» در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا توجه به قشر جوان را برای سریالی که در شبکه سه سیما ساخته می‌شود، رعایت کرده است، گفت: تا کنون اصلا به این مساله فکر نکرده بودم.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات کمبود بودجه سازمان صدا و سیما در ساخت «‌حلقه سبز» نیز خللی وارد کرده است، گفت: «حلقه سبز» به لحاظ بودجه با مشکلی مواجه نشد و مانند تمام پروژه‌های تلویزیونی روند ساختنش طی شد.

البته به نظر می‌رسد دوستان به ما لطف بیشتری داشتند و همین مساله باعث شد که «حلقه سبز» متوقف نشود.

از طرفی، این سریال جزء پروژه‌های خیلی سنگین سازمان صداو سیما نیست که به دلیل کمبود بودجه متوقف شود و پروژه‌ای عادی محسوب می‌شود.

به گفته‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا، ساخت سریال « حلقه سبز» طبق برآورد اولیه، ظرف 7 تا 8 ماه به پایان رسید.

وی ادامه داد: «حلقه سبز» قرار بود آخر شهریور ماه به پایان برسد، اما تصویربرداری آن حتی زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

حاتمی‌کیا در پایان در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تغییراتی احتمالی که در فیلمنامه داده شده است، با رد هرگونه تغییری، متذکر شد: ‌فیلمنامه در خلال ساخت کم یا زیاد نشده است. همان متنی که از ابتدا داشتیم بدون کم شدن حتی یک سکانس گرفته شد.

به گزارش ایسنا، پیرهادی ـ تهیه کننده این سریال که مرحله تدوین را می‌گذراند پیش از این گفته بود: سریال حلقه سبز سال آینده به شبکه سه تحویل داده می‌شود. «حلقه سبز» دومین سریال تلویزیونی ابراهیم حاتمی‌کیا از زبان یک روح که علاقه‌ای به اهدای قلب خود ندارد، روایت می‌شود.

کد خبر 7904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز