فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: یک اسکادران هواپیمای صاعقه ساخته شد و هواپیمای بسیار خوبی است. اکنون نیز ساخت هواپیمای کوثر به عنوان یک جت شکاری و بمب افکن در مراحل پایانی است و در آینده یک اسکادران از این هواپیما به نیروی هوایی ارتش ملحق خواهد شد.

جنگنده کوثر

به گزارش همشهری آنلاین، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (۱ مهر) همزمان با سالگرد عملیات کمان ۹۹ و هفته گرامیداشت دفاع مقدس در برنامه زنده صبح بخیر ایران از پایگاه هوایی شهید لشگری اظهارداشت: نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع‌مقدس کارنامه بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته است. در تمام عملیات‌های دفاع‌مقدس نیروهای هوایی یا نوک پیکان عملیات یا پشتیبان آن بود.

وی با اشاره به سالروز عملیات کمان ۹۹ گفت: در این عملیات بیش از ۳۰۰ فروند هواپیما به پرواز در آمد و ۱۴۰ فروند هواپیما وارد خاک عراق شدند و اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دادند.  همچنین در عملیات الولید (اچ ۳) تیزپروازان نیروی هوایی ارتش با سه بار سوخت‌گیری پایگاه‌های عراق را در غربی‌ترین نقطه این کشور هدف قرار دارند و بیش از ۶۰ فروند هواپیماهای دشمن روی زمین از بین رفت. همچنین نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس عملیاتی علیه نیروی دریایی صدام انجام داد و باعث شد تا پایان جنگ دیگر نیروی دریایی صدام پا نگیرد. در عملیات مرصاد نیز خلبانان نیروی هوایی در کاری بزرگ جلوی منافقین ایستادگی و راه آنها را سد کردند.

وی با اشاره به روزهای نخست جنگ تحمیلی گفت: در روزهای ابتدایی جنگ و پیش از اینکه نیروهای مسلح ما انسجام لازم را پیدا کنند، نیروی هوایی ارتش یک تنه مقابل ماشین جنگی صدام ایستادگی کرد و آنها را پشت مرز خوزستان زمین‌گیر کرد.پیش از انقلاب ما در زمینه فنی وابستگی صد در صدی به مستشاران خارجی داشتیم اما دلیرمردان فنی نیروی هوایی ارتش کار بزرگی کردند و با همت آنها توانستیم هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت‌سر بگذاریم. امروزه با  تکنولوژی روز دنیا مواجه هستیم و در نیروی هوایی ارتش استفاده از علم‌روز، دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان به طور گسترده مورد توجه قرارگرفته است. کارهای بزرگی در این عرصه صورت گرفته تا باعث دلگرمی ملت ایران شوند.

تمام تعمیرات لازم در داخل کشور انجام می‌شود

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: هواپیماهای ما متعلق به نسل‌سوم هستند اما با تغییراتی که دانشمندان نیروی هوایی روی آن‌ها انجام دادند، این هواپیماها به‌روز شده است. ما تغییرات عمده‌ای روی سیستم رادار و سیستم بمب‌افکن هواپیماها انجام دادیم تا هواپیماهای ما به روز باشد و اکنون نیروی هوایی به طور کامل آماده اجرای دستور فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) برای دفاع از کشور است.

وی به تعمیر کامل هواپیماها در داخل کشور اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از افتخارات نیروی هوایی ارتش است که تمام تعمیرات لازم در داخل کشور انجام می‌شود. بازآمد (اورهال) هواپیما کار بسیار سنگینی است و در این فرآیند همه قطعات هواپیماها باز و بررسی می‌شوند تا پس از این فرآیند یک هواپیما نو و آماده به چرخه عملیاتی بازگردد. آماده‌سازی و بازآماد تمام هواپیماهای نیروی هوایی ارتش توسط کارکنان نیروی هوایی ارتش و صنعتگران وزارت دفاع انجام می‌شود.

اسکادران کوثر به نیروی هوایی ارتش ملحق می‌شود

وی درباره ساخت هواپیماهای ایرانی گفت: پیش از انقلاب ما اجازه دست‌زدن به هواپیماها نداشتیم و کار فنی ما در حد تعویض قطعات بود. اما امروز ما در نیروهای هوایی ارتش و همکارانمان در وزارت دفاع وارد حوزه ساخت هوایپما شده‌اند. یک اسکادران هواپیمای صاعقه ساخته شد و هواپیمای بسیار خوبی است. اکنون نیز ساخت هواپیمای کوثر به عنوان یک جت شکاری و بمب افکن در مراحل پایانی است و در آینده یک اسکادران از این هواپیما به نیروی هوایی ارتش ملحق خواهد شد.امیدواریم روزی تمام خلبانان نیروی هوایی ارتش با هواپیماهای ایرانی پرواز داشته باشند و چنین روزی دست یافتنی است.

تمام خلبانان نیروی هوایی در داخل کشور آموزش می‌بینند

امیرواحدی درباره روند آموزش در این نیرو اظهارداشت:  پیش از انقلاب دانشجویان خلبانی ما در کشور آمریکا یا حتی در اوایل انقلاب در پاکستان دوره آموزشی خود را طی می‌کردند. اکنون افتخار می‌کنیم که صفر تا صد آموزش خلبانان شکاری و بمب‌افکن و همچنین خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین ارتش در داخل کشور و در نیروی هوایی ارتش انجام می‌شود. آمادگی این را داریم تا در آینده دانشجویان خلبانی از خارج کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات نیروی هوایی در حوادث غیر مترقبه و بلاهای طبیعی گفت: نیروی هوایی برای مردم است و در زمینه بلاهای طبیعی گاهی پیش از اینکه دستگاه‌های مربوطه درخواست کمک کنند، ما اعلام آمادگی می‌کردیم. در زلزله خوی به سرعت وارد عمل شدیم و هواپیماهای ما کمک‌رسانی را آغاز کردند همچنین در زمینه کمک به کشورهای همسایه در زمان بلاهای طبیعی نیز حضور داشتیم.

وی در پایان به خدمات نیروی هوایی ارتش در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: امسال نیروی هوایی با تمام توان پای کار بود و با تعداد زیادی پرواز، زائران اربعین را از چابهار به اهواز منتقل کرد و همچنین پروازهایی برای آبادان و ایلام انجام دادیم. در زمان بازگشت زائران نیز با هماهنگی ستاد اربعین نیروی هوایی ارتش پل هوایی بین ایلام و تهران برقرار کرد تا زائران از ایلام به تهران منتقل شوند.

کد خبر 790369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 34
  • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    65 28
    ولی افسوس که افرادی از همین عزیزان بر اثر بیماری روحی در آخر جنگ خانه نشین شدن وبدون یک ریال حقوق با فلاکت زندگی میکنند ...
    • محمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      25 39
      چند نفرشون رو نام ببر!!!!
    • محمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      36 13
      نود درصد نسلی ک در دفاع مقدس جانانه جنگیدن و تا اخرین رمق و نفس لحضه ای چشم برهم نگذاشتند در حال حاضر در بد ترین شدایط ممکن غالبا در فقر و در انزوا با هزار درد و رنج زندگی میکنن.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    63 14
    باعث افتخار مایین. خدا حافظتان و علی یاورتان باد.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    58 12
    به امید موفقیتهای بیشتر
  • US ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    42 32
    بهتر تیست این جت های صاعقه وکوثر به جنگ اوکراین ارسال بشوند .تا هم نقاط ضعف وقوت انها مشخص تر بشه هم تبلیغی برای بازاریابی باشه
    • افشین IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      19 13
      روسیه که خودش تولید کننده جنگنده نسل پنج و چهارم نیم هست چرا باید از این جنگنده ها استفاده کنه؟؟ با کدوم خلبان پرواز کنه؟؟ نکنه توقع دارید خلبان هم بفرستیم؟؟ جنگنده پشتیبانی نزدیک در مانورها هم محاسن و معایبش مشخص میشه و نیازی به دخالت مستقیم در جنگ دیگران آنهم برای توهم صادرات نیست. برای صادرات دستاوردهای زیاد دیگری هست که بیش از پنجاه کشور تقاضای خرید دارند. بهتر نیست که قبل از گفتن مطلب یک بار آن را مرور کنید؟؟
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    32 20
    سردار واحدی عزیز جنگنده کوثرفقط رادارضعیفی داره نسبت به جنگنده‌های روزدنیا .ای کاش رادارش به ۲۰۰کیلومترمیرسید.اونموقع میشدنسل چهارم
    • افشین IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      11 11
      استاد!!! اولا جنگنده پشتیبانی نزدیک که ماموریت اولش آموزش هست نیازی به رادار برد بلند نداره و دوما جایی برای همچین راداری هم در این جنگنده وجود ندارد. سوما نسل سوم و چهارم تفاوتشون به برد رادار نیست. تفاوت نسل چهارم با سوم فقط در موتور جنگنده هست. نسل چهارم ها از موتور توربوفن استفاده میکنند و نسل سوم ها از توربو‌جت. کوثر یک نسل سوم با اویونیک و الکترونیک نسل چهارم هست. اگر استانداردی بنام نسل سه و نیم وجود داشت میشد روی کوثر گذاشت.
  • Amin IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    40 9
    انشالله شروعی باشه واسه پیشرفت هواپیماسازی
  • عبدالرضا ابراهیمی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    40 48
    حتما شوخی میکنید قرن ۲۱ هست و جنگنده های نسل ۶ و ۷ فراموش کردید با اینا فقط ممکنه بشه سمپاشی مزرعه انجام دا د
    • افشین IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      38 19
      افاضات افراد بیسواد فقط موجب عیان شدن سطح اطلاعات خودشان می‌شود. اولا هیچ نسل شش و ایضا نسل هفتمی در دنیا تا حالا ساخته نشده چه برسد به عملیاتی شدن. دوما کوثر جنگنده آموزشی و در صورت نیاز پشتیبانی نزدیک هست و اصلا برای همچین ماموریت‌هایی نیاز به جنگنده های گرانقیمت نسل چهار و پنجم نیست. البته اگه بشه ازش برای سمپاشی هدفمند افراد نادان و ایضا منافقان خود تحقیر بی مصرف استفاده کرد خیلی هم خوبه.
    • آرمان IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      9 2
      نسل شش و هفت دیگه چیه؟ نسل شش هم حتی هنوز در مرحله پژوهشه و عملیاتی تشده و تسل پتج هم هنوز تعداد انگشت شماری از کشورها اون هم به تعداد کم دارند و هنوز پتیه و ببس جنگنده های اکثر کسکرهای دنیا بر پایه نسل چهار و چهار و نیمه. هنوز جنگنده اصلی و بیس اسراییل و امریکا اف شونزده هست که نسل چهار و مدل های جدیدش نهایتا نسل چهار و تیم محسوب میشه. هنوز جنگنده بیس روسیه سوخو ۳۵ نسل چهار و نیمه و به تعداد بسیار زیاد سوخو ۲۷ که جنگنده نسل چهار ۶ست روسها دارن استفتده می کنند . حتی جنگنده های سوخو ۲۴ نسل سه همچنان در روسیا استفاده میشه و همین اف پنج های ارتقا داده شده به نعداد بسبار زیاد در برزیل در حال استفاده است
    • یک ایرانی وطن پرست وملت دوست IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      3 0
      اون ... که خلاقیت هم وطنان خودمان رابه سخره میگیرن باید برن تا گونیا آرزومه سرشون بکنند زیر خروارها خاک اینا ...
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    55 9
    خدا قوت به تیزپروازان ارتش جمهوری اسلامی ایران.
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    41 6
    خدا قوت خسته نباشید... واقعا به جوانان سازنده این جنگنده بسیار زیبا و خلبانان شجاعش افتخار میکنم
  • ایرانی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    27 8
    اگر مسلمان نیستید لااقل آزاده باشید خداوند به تمام کسانیکه به ایران خدمت کرده و می‌کنند پاداش بهشت ارزانی بدارد
  • Hadi IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    26 5
    دم بچه های سپاه و ارتش گرم
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    17 6
    خیلی شبیه F5فک کنم نه
    • هامان IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      16 5
      کسی نگفته پیکربندی جدیدی ساخته،بدنه وپیکر از آذرخش وصاعقه تا کوثر از اف_۵الهام گرفته شده،منتها در آذرخش بومی سازی قطعات آغاز شد در حد۳۰٪در صاعقه درصد بومی سازی قطعات ودستکاری بدنه(سکان عمودی دوگانه ی پروانه ای مانند اف_۱۸)برای افزایش توانمندی وتجربه تا۵۷٪الی۷۶٪قطعات ارتقا برخی زیر سامانه ها و در کوثر،بومی سازی ۱۰۰٪وارتقای تمامی زیرسیستم راداری،مخابراتی،مودم برای نبرد شبکه محور و...مورد نگر بوده و برای هدف طراحی مورد نظر وقتی کارایی داشته باشه مهمه پیکر بندیش شبیه چی باشه؟!!!دانشمند اف_۲۰تایگر شارک آمریکا که البته به تولید انبوه نرسید مگه بدنش اف_۵نبود یا اف_۲۱که برای بازار هند طراحی شدودرمناقصه هم شرکت کرد تا با روسیه وفرانسه واتحادیه ی اروپا رقابت کنه،بدنش مگه الهام گرفته از اف_۱۶نیست؟!!!!چون یه چی اینتر آشغال گفت تو هم باید بنالی؟!!!!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    17 4
    از هیچی بهتره، بالاخره باید از یجایی شروع کرد و کم کم پیشرفت کرد
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      4 6
      افشین این آقا رو جواب بده کجایی؟؟
  • حمید IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    31 7
    به عنوان ایرانی افتخارمیکنم ولی دانشمندای ما باید قید۱ اف۱۴ روبزنن تیکه تیکش کنن وبدقت وسایلش موردبررسی قراربدن تابتونن درحدامریکا جلوبرن وازروش بسازن وحتی میتونن باکمی تامل وتفکر روی موتور وراداراف۱۴ بهترازاون بسازن به نظرمن اف۱۴ ازاف۳۵ کم نمیاره
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    17 6
    به امید سرافرازی هرچه بیشتر نیروی هوایی ارتش
    • احمد IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      4 1
      اف ۱۴ جوری نیست که با قطعه قطعه کردن از روش بشه کپی کرد. کلی تکنولوژی و متریال خاص در اون بکار رفته.
  • عماد IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    18 13
    جنگنده های از رده خارج چین ،با اسم‌های ما مزین شده اند
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      3 4
      افشین جواب این روهم بده
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      3 1
      چین ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! خخخخخخ وقتی سواد چیزی نداری هیچی نگی سنگین تره دوست عزیز. لااقل بگو جنگنده از رده خارج امریکایی تا کسی بهت نخنده
  • علی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    2 7
    وطن فروش نیستم ولی خداوکیلی خندم گرفت ناراحت نشید
  • جاوید ایران IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    3 4
    موتور ...روش کار گذاشتن .
  • محمد IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    6 0
    نمایش پرواز بدن مردم ببینن چی تولید کردین
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      3 3
      اینکه خیلی وقت پیش پروازش رو کرده . ببین اف پنج امریکایی که بک جنگنده نسل دو کابین نسل سومه و تکنولوژیش مال پنجاه شصت سال پیشه بعد انقلاب مهندسی معکوس کردند و یک دونه آذرخش ساخته شد .بعد ارتقاش دادن شد صاعقه و چندتایی ازش ساختند و بعد ایراداتش رو شناسایی کردن و مجدد باز ارتقاش دادن و کوثر رو ساختند و چند تایی ساخته شد و تحویل نیروی هوایی شد و داره استفاده میشه و باز در مراحل بعدی با رفع ایراداتش قرار بوده نس کوثر۲ ساخته بشه . اینی که الان قراره تحویل بشه کوثر ۲ هست . پلتفرم و بیس اون بر پایه جنگنده پنجاه شصت سال پیش امریکا است ولی موتور، سیستم اویونیک یا همون الکترونیک جنگده و رادارش و سیستم سلاحش رو به روز کردن و بر پایه نسل چهار که تکنولوژیش مال ببیست سی سال اخیره .‌یعنی یک جنگنده با پلتفرم و طراحی پنجاه شست سال پیش ولی موتور، الکترونیک و رادار و سلاح بیست سی سال اخیر جهت آموزش خلبانها و پستیبانی نزدیک هوایی از نیروهای خودی. بعنی یک جنگنده ارزان قیمت و سبک هست که برای بمباران مواضع در عمق خاک دشمن کاربرد نداره و فقط در صحنه نبرد و در خط مقدم جهت پشتیبانی از نیروها کاربرد داره
  • خدمتگزار IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    12 2
    بی مهری با نیروی هوایی خیلی زیاد بوده و هست. آنها که باعث پیروزی انقلاب. پیروزی در جنگ. پیروزی در تحریمها. پیروزی در مردم داری. پیروزی در ولایتمداری وخیلی پیروزیهای زیادی برای این کشور و جهان اسلام شده اند
  • ساسان NL ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    5 2
    اساتیدی که انتقاد میکنند اول از موضوعی که میخواید انتفاد کنید سر در بیارین بعد اظهار نظر کنید براتون مثال میزنم الان نیسان برای مثلا 30 سال پیش دیگه بدرد باربری نمیخوره چون مدل های جدیدترش امده ؟ ظاهرش داغون هم باشه اوراق هم باشه همین که راه بره بتونه بار ببره ازش استفاده میشه جنگنده هم کارش اینه بره اوج اسمون بمبارون کنه حالا چه نسل 1 باشه چه نسل 7 باشه مهم اینه که کارش (بمباران ) بتونه درست انجام بده نسل جدید فقط سرعت قدرت مانور پذیری موشک ها بردش بیشتر میشه تاثیری روی کاری که میخواد انجام بده (بمباران) نداره جدید ها میخوان 2500 کیلومتر برن قدیمی ها 1200 کیلومتر بر فرض کار به درگیری هوای بکشه ما با تعداد بیشتر جنگنده میتونیم جنگنده های اخرین مدل و جدیدترین نسل سرنگون کنیم جنگنده های نسل جدید که ضد موشک نیستن وقتی موشک به سمتشون شلیک بشه سرنگون میشن مخصوصا موشک های نسل جدید که داریم میسازیم که بر روی جنگنده های خودمان سوار بشن
  • کهنه سرباز IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    10 1
    بنده با شنیدن اخبار پیشرفت های نظامی افتخار میکنم.شاید از نظر بعضی ها اسباب بازی باشد ولی از نظر مسیر رشد باعث سرافرازی است.
  • بدون غرض IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    8 0
    ارتش از قبل از انقلاب تاکنون همیشه بدون ادعا و خالصانه به این مملکت خدمت کرده است و تنها ارگانی بوده که نظم و حسابرسی دقیق در آن حاکم است و از رانت و اختلاس بدور بوده و در مواقع اضطراری پشت ملت ایستاده است
  • دالفع IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    1 0
    ...
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    3 6
    این هواپیما مونتاژ شده قطعات جنگنده های روسیه و چینه و فقط میتونه نیروی زمینی دشمنو هدف قرار بدهد البته اگه پشتیبانی هوایی نداشته باشند و در جنگ هوایی قطعا نابود خواهند شد
  • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    2 5
    خدا پشت و پناهتان. دست علی ع به همراه شما
  • محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    4 6
    جانم فدای سید علی و صاحب سپاه امام حسین
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    4 3
    خدا خیرتون بده سلطان اول راهیم خوبیش اینه ایرانییم چند وقت دیگه مثل پهباد وموشک هواپیمای ایرانی توی دنیا میدرخشه
  • اشنا IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    2 1
    رنگ وبارش که خوبه بقیه بمونه بعداز پرواز.اگه خدا بخاد.
  • قدرت طهماسبی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    تا نسل 6 واقعی فاصله داریم
  • صفار IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 1
    من موندم چطوری می شه طرحایی مانند شفق و برهان قاهر کار شده باشه و هنوز برای جنگده های نسل چهار التماس کنیم اون طراحای گرامی قاهر خیلی بلند پروازانه کار کردن...آخه ان ورودی های بالای جنگنده نه دررپتوردیده شده نه اف35نه جی20 ! ما در شرایطی که نیاز داشتیم نسل 5 بسازیم رفتن یه طرح بلند پروازانه دادن در حد پروتوتایپ های بویینگ ! بودجمونو هدر دادن هیچ تیجه ای هم عایدمون نشد. یه چیز قابل اجرا نساختن
  • اوئد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    کسانی در مسیر قدرت هوایی شدن مون سنگ اندازی می کنن چه در دنیای سیاست و چه بین نظامی هامون شناسایی بشن و در دادگاه نظامی ملت محاکمه شوند
  • مرگ بر نفوذی سرباز صهیونیسم IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    طرح قحطیه که همش چیر دادین به اف5 ؟ این همه جنگنده مناسب...اف14.میگ29...میراژ از روی اون اف16 مراکشی مه توی یمن سرنگون کردن و دارای آمرام بود چر نمونه سازی نمی شه؟ یه عده ای نفوذی تو نیرو هاویی و وزارت دفاع نیستن نمی ذارن کارا پیش بره به عمد
  • قدرت طهماسبی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    با فراخوان و دعوت از متخصصان و نخبگان صنعت هوایی و خودرو را متحول کنید
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    اونوقت اینا سلاح هم حمل می کنند یا باید خودشان را بکوبند ؟ مثل پهباد یا نکنه اموزشی و اصلا سمپاشند٠
  • موسوی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام. دوستان یه سوال دارم چرا f4برای باز تولید و مهندسی معکوس استفاده نشد دلیل اینکه f۵ برای باز تولید. انتخاب شد میخواستم بدونم