«آسمانی‌ترین مهربانی» یکی از شاخص‌ترین کارهای سید مهدی شجاعی در حوزه پژوهش دینی که گونه‌ای داستانی دارد به تازگی به چاپ دهم رسید.

سید مهدی شجاعی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: کتاب «آسمانی‌ترین مهربانی» مجموعه‌ای است از احادیث قدسی و نبوی و سخنان معصومان علیهم السلام درباره حضرت جواد الأئمه(ع) که توسط سید مهدی شجاعی جمع آوری شده است. برای سهولت کار خواننده، منبع هر حدیث یا روایت ذیل مطلب همراه با توضیح (در صورت نیاز) درج شده است. بخش‌های پایانی کتاب به ذکر چند نمونه از نامه‌هایی که امام جواد(ع) به افراد مختلف نوشته است اختصاص دارد. مشخصات ظاهری امام، نام‌ها و کنیه‌ها و القاب حضرت، زیارت نامه حضرت جواد(ع) به نقل از سید بن طاووس به همراه ترجمه و در آخر چند حدیث از سخنان گهربار امام آمده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «می‌خواستم تو را خورشید بنامم. از روشنایی منتشرت. دیدم که خورشید، سکه صدقه‌ای است که تو هر صبح از جیب شرقی‌ات در می‌آوری، دور سر عالم می‌چرخانی و در صندوق مغرب می‌اندازی. و بدین سان استواری جهان را تضمین می‌کنی. می‌خواستم نام تو را ابر بگذارم- از شدت کرامتت. دیدم که نسیم، فقط بازدم توست که در فضای قدسی فرشتگان تنفس می‌کنی. به اینجا رسیدم که: زیباترین و زیبنده‌ترین نام، همان است که خدا برای تو برگزیده است، ای کریم‌ترین بخشنده روی زمین. ای جواد!

«آسمانی‌ترین مهربانی» سید مهدی شجاعی چاپ دهمی شد
روی جلد کتاب

چاپ دهم «آسمانی‌ترین مهربانی» نوشته سید مهدی شجاعی در ۱۶۸ صفحه رقعی از سوی نشر نیستان وارد بازار کتاب شد.

سید مهدی شجاعی متولد ۱۳۳۹ تهران است. کتاب‌های «کشتی پهلو گرفته»، «پدر، عشق و پسر»، «آفتاب در حجاب»، «از دیار حبیب»، «شکوای سبز»، «خدا کند تو بیایی»، «سقای آب وادب»، «دست دعا، چشم امید» و رمان «کمی دیرتر...» نام برخی از کتاب‌های او در حوزه ادبیات است.

کد خبر 789899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha