دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

با صدور مجوز از سوی‌فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، کارخانه‌های کوره‌ آجرپزی صنعتی در کویر این شهرستان، بدون گرفتن استعلام از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ساخته شده‌اند.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب ادامه داد: صدور مجوز برای ساخت این کارخانه‌ها در کویر شهرستان آران‌ و بیدگل درحالی است که هنوز محدوده‌ آثار تاریخی قرارگرفته در این کویر مشخص نشده است.

حمیدرضا انصاری‌فر با اشاره به صادر‌‌شدن مجوز‌ها از حدود 6‌ماه پیش و احداث چند سوله‌ کارخانه و ساخته‌شدن بنای یکی از کارخانه‌ها، اظهار داشت: هنوز در این کویر، مطالعات فرهنگی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و فرمانداری انجام نشده است.

او تأکید کرد: به‌تازگی انجمن دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد موافقت‌هایی را برای ایجاد منطقه‌ نمونه‌ گردشگری در شمال شهر نوش‌آباد که این کویر را نیز شامل می‌شود، از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفت و درنظرداشت، این مکان را به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم گردشگری آران و بیدگل معرفی کند اما متأسفانه اکنون در چند متری آن، یک شهرک صنعتی ساخته شده است.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد با اشاره به مصوبه‌ هیأت دولت مبنی بر اینکه ارگان‌های دولتی و نهاد‌ها باید قبل از هر عملیات عمرانی، از ارگان‌هایی که به آن کار عمرانی مربوط می‌شوند، استعلام کنند، گفت: با توجه به اینکه استعلام از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت نگرفته و حتی حریم طبیعی این محوطه توسط کارشناسان میراث فرهنگی تعیین نشده است، این انجمن از مسئولان میراث فرهنگی درخواست می‌کند تا به‌سرعت، دستورهای لازم را برای متوقف‌شدن عملیات در این شهرک بدهند.

کد خبر 78954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز