تخلیه به موقع بخش «لوندویل» در شهرستان آستارا باعث شد تا بارندگی سیل‌آسای دیشب و امروز هیچ خسارتی برای روستاییان نداشته باشد.

سیلاب

مدیر بحران گیلان به همشهری گفت: «طبق اعلام هواشناسی بارندگی امروز صبح (27 شهریور) در شهرستان آستارا به لحاظ حجم و شدت بارندگی در 100 سال اخیر بی‌سابقه بود. مسئولان به همین دلیل به محض شروع بارندگی روستاییان را از بخش لوندویل به اماکن اسکان اضطراری منتقل شدند. اماکن اسکان اضطراری، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن ورزشی است که برای مواقع بحران تدارک دیده‌ شده.»

به گفته امیر مرادی، حدود 100 نفر که شامل روستاییان و گردشگران به شهرستان آستارا می‌شوند در اماکن اضطراری شهرستان آستارا اسکان داده شده‌اند. مرادی ادامه داد: «در جریان سیلاب آستارا تا کنون 20 نفر هم مصدوم شدند که به طور سرپایی مداوا شدند.»

مدیر بحران گیلان در توضیح بیشتر خسارت سیلاب افزود: «شدت بارش به قدری بود که رانندگان خودرو کمتر از یک متر دید داشتند. برای همین با همکاری جانشین نیروی انتظامی مسیر تزانزیتی آستارا به لوندویل هم بسته شد.»

 مرادی در ادامه به ریزش پل در این مسیر اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه چون مسیر ترانزیت بسته شده بود و هیچ خودرویی از روی پل تردد نمی‌کرد، با ریزش پل هم هیچ خسارت جانی نداشتیم.»

به گفته وی، با همکای مسئولان راهداری اقدامات اولیه برای ساخت پل با اتمام بارندگی آغاز خواهد شد.

مرادی یادآور شد: «با توجه به اینکه آستارا در نوار ساحلی واقع شده، یکی از اقدامات برای کاهش خسارت بارندگی شدید، لایروبی رودخانه‌ها و جوی های داخل شهر است که این مهم نیز انجام شده‌بود.»

اداره‌کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه سطح نارنجی در مورد این بارش‌ها در نقاط مختلف استان هشدار داده بود.

کد خبر 789273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha