وزارت بهداشت اعلام کرد آمار ابتلا و بستری ناشی از کووید-۱۹ در یک هفته گذشته تقریبا روند دو برابری داشته است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، از هفته گذشته وزارت بهداشت با تغییر آمار روزانه موارد شناسایی، ابتلا و فوتی‌های کووید ۱۹ این آمارها را به صورت هفتگی (۱۱ تا ۱۸ شهریور) اعلام می‌کند و حالا در دومین هفته آمارهای جدید به شرح زیر اعلام شد.  

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت از ۱۹ تا ۲۵ شهریور ۱۰۹۳ بیمار جدید کرونایی شناسایی شدند که نسبت به هفته گذشته با ۷۸۲ مورد جدید، روند افزایشی داشته است. همچنین تعداد موارد بستری از ۲۱۰ مورد هفتگی در ۱۱ تا ۱۸ شهریور به ۵۲۱ مورد رسید. تعداد موارد مرگ ناشی از کووید هم ۸ مورد اعلام شده و روند کاهشی (۲۱ فوتی اولین آمارهای هفتگی) داشته است.

ویروس اریس به نزدیکی ایران رسید، ۹ مورد شناسایی شد | افزایش ۲ برابری بستری کرونا

وب سایت شینهوا هم اعلام کرده که مقامات ترکیه امروز از شناسایی ۹ نفر ابتلا به سویه EG. ۵ کرونا موسوم به «اریس» خبر داده‌اند. در این باره فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در پلتفرم رسانه اجتماعی X (توییتر) اعلام کرده ۹ مورد ابتلا به سویه اریس کرونا در این کشور مشاهده شده که نباید موجب نگرانی شود. همه مبتلایان به این سویه کرونا ارتباطات بین المللی دارند و در یک استان هستند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش از این تایید کرده بود که خطر سلامت عمومی ناشی از EG.۵ در سطح جهانی اندک ارزیابی می‌شود اما آن را به عنوان گونه‌های تحت نظارت طبقه‌بندی کرده است، به این معنی که برخی تغییرات ژنتیکی دارد و شیوع آن نیز در حال افزایش است.

WHO در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی و پس از آن در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. 

کد خبر 788714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha