امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن امسال در طبل توخالی می‌زند، گفت: برخی از خانواده فریب‌خوردگان، فرزندان و خویشان خود را برحذر می‌دارند، برخی از آنان از طریق دستگاه‌های امنیتی ایران توجیه شده و حرکتی نخواهند کرد.

رسول فلاحتی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان رشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نشست اخیر با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اظهار کرد: ایشان فرمودند معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که به دنبال ایجاد اختلافات قومی و مذهبی است. 

وی توجه به مباحث جنسی و قومی مذهبی و نیز مسئله زن که آمریکا از این طریق توجه به آنان می‌خواهد به ایران ضربه بزند، گفت: رهبر معظم انقلاب در جواب تمام این حربه‌ها یک جمله گفتند و کار را تمام کردند و گفتند «شتر در خواب بیند پنبه دانه» همان طور که امام خمینی (ره) نیز آمریکا را شیطان بزرگ دانسته بودند. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز آمریکا با جنگ ترکیبی وارد می‌شود و می‌داند انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات قبل آنان را به زباله‌دان تاریخ فرستاد، افزود: در جنگ شناختی در ذهن و باور مردم و در اندیشه آنان در آنچه شناخته‌اند شبهه ایجاد کرده و در جنگ ترکیبی با ابزارهای گوناگون وارد عمل شده و با ترکیبی از دروغ‌ها به ایجاد شبهه در بین مردم می‌پردازند. 

فلاحتی ریشه بحران‌سازی در تمام دنیا را آمریکا عنوان کرد و گفت: اختلاف میان ملت‌ها و امت‌ها و فتنه‌انگیزی بین ملت‌ها و نیز جنگ افروزی بین مردم از جمله تلاش‌های آمریکا است که انقلاب اسلامی در برابر تمام این جنایات ایستاد و آمریکا را به عقب برد، به همین دلیل از طریق جنگ ترکیبی و شناختی وارد عمل شدند. 

وی با بیان اینکه یکی از طراحان این جنگ شوم برنارد لوئیس است که به دنبال تفکیک ایران است، افزود: او به دنبال این بود که ایران را به چنگ کشور کوچک تبدیل کند و در سایه ناآرامی‌ها در سال گذشته به دنبال اجرای این طرح بودند و تمام امکانات رسانه‌ای خود را در این راستا به کار گرفتند. 

امام‌جمعه رشت با اشاره به انسجام همه جانبه قوا و نیروهای نظامی وعدم پاسخگویی مردم، نقشه‌های شوم دشمن نقش بر آب شد، بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که آحاد مردم و مسؤولان باید بیدار و مراقب باشند، گرچه نقشه آنان کار به جایی نبرد اما باید نسبت به حیله‌های دشمن بیدار و هوشیار باشیم. 

فلاحتی دروغ‌پراکنی را نخستین هدف طراحان شوم دشمنان بشری دانست و تصریح کرد: در همین ایام عاشورای سال گذشته در راستای شایعات مسئله زن، زندگی و آزادی را با اخبار دروغ جعل کردند و پس از آن دروغ حکومت موروثی را منتشر کرده و سپس قتل یک دختر را مطرح کردند و با دروغ‌سازی مجدد به مسئله حجاب پرداختند تا به اهداف خود برسند. 

وی با تأکید بر اینکه تنها راه برای برملا کردن دروغ‌های دشمن و زمین زدن آنان «تبیین» است، تصریح کرد: در تمام آمارهای میدانی ما بیش از ۸۵ درصد مردم ایران طرفدار حجاب اسلامی هستند اما آنچه در رسانه‌های دروغ‌پرداز این باور را القا کردند که غالب مردم حجاب را کنار گذاشته‌اند و باعث شد بسیاری از خودی‌ها نیز به این باور برسند. 

امام جمعه رشت با تقدیر و تشکر از بصیرت مردم و حضور همیشگی آنان در صحنه‌های مختلف کشور بیان کرد: مردم مؤمن و مسلمان راستین و انقلابی گیلان و ایران همیشه در تمام صحنه‌ها، در تجمعات عاشورایی امسال و نیز در اربعین حسینی امسال حضور پرشور داشته و آمریکایی‌ها را خوار و ذلیل کرد و موجب قدردانی رهبر انقلاب نیز شد. 

فلاحتی با بیان اینکه دشمن امسال در طبل توخالی می‌زند چرا که فریب‌خوردگان سال گذشته پشیمان شده‌اند، افزود: برخی از خانواده فریب‌خوردگان فرزندان و خویشان خود را برحذر می‌دارند، برخی از آنان از طریق دستگاه‌های امنیتی ایران توجیه شده و حرکتی نخواهند کرد، آن‌ها می‌دانند که خارج نشینان فقط وعده‌های دروغی می‌دانند و خود خارج نشینان نیز با یکدیگر دچار اختلاف شده‌اند و قدرت اقناعی جمهوری اسلامی بسیار قوی است بنابراین، امسال دیگر خبری از ترقه‌بازی نخواهد بود. 

وی با تسلیت ایام شهادت پایان ماه صفر اظهار کرد: امام صادق (ع) درباره امام رضا (ع) می‌فرمایند که خداوند از صلب موسی ابن جعفر (ع) فرزندی خارج می‌کند که دادرس و فریادرس همه مردمان است. 

امام جمعه رشت با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول که تاریخ هجرت پیامبر اسلام است، گفت: آغاز این هجرت از مکه به سوی مدینه آغاز تشکیل حکمت اسلامی در مدینه بود که به همه مسلمانان اعلام کرد که باید در طول حیات حکومتی مبتنی بر اسلام و قرآن داشته باشند. 

فلاحتی با اشاره به میزبانی گیلان از پیرغلامان در آذر ماه امسال افزود: به دلیل زمین لرزه‌ای که در مراکش آمد و موجب از بین رفتن برادران مسلمان ما شد تسلیت عرض می‌کنم همچنین به مردم لیبی که خسارات زیادی بابت سیل متحمل آنان شد. 

وی با اشاره به اهمیت آبروی مؤمنان اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمود اگر مؤمنی را در حال گناه ببینم تلاش می‌کنم او را با لباسم بپوشانم و نگذارم آبروی او در پیش همگان از بین برود. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان باید در روابط خود با غیرمسلمانان هوشمندانه عمل کنند، تصریح کرد: اگر هوشمند نباشیم دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا پیروان اهل بیت (ع) و مسلمانان عقب بمانند، پس از رحلت رسول خدا تلاش کردند پیروان اسلام ناب به حاشیه برده شوند و در طول تاریخ اموی و عباسی این سیاست را در پیش گرفتند. 

فلاحتی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی در این قطعه از جغرافیای کره زمین مجالی پیدا کردند تا تمدن مبتنی بر اسلام و کتاب خدا و سنت پیامبر را در ایران عملیاتی کنند، گفت: تلاش ایران اسلامی این است تا دنیای امروز بشر قطره‌ای از دریای بیکران امت اسلامی را بفهمد بنابراین، تا حکومت اسلامی هست مکر و نیرنگ و تلاش دشمن برای به حاشیه بودن مسلمانان نیز هست، اما مردم آگاه ایران که تجربه هزارساله دارد، می‌داند برای بقای دینش باید سر بدهد تا عزت‌مدارانه بماند و مانده است. 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضعف دشمن و رو به افول رفتن مواضع دشمن بیان کرد: این ضعف بدان معنا نیست که دشمن از توطئه و حیله دست برمی‌دارد، در آیه ۸۸ سوره حجر خداوند متعال این هشدار را به امت پیامبر می‌دهد که نسبت به دشمن آگاه بوده و گمان نکنند دشمن از مکر و نیرنگ دست برمی‌دارد. 

کد خبر 788585
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • پرفسور DE ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    83 3
    به نظرم رای گیری بشه در این مورد و 85 درصد به صورت واقعی مشخص بشه کسی دیگه منتقد نمیشه. ولی اگه بر اساس حدس و گمانه که هیچی
  • ناشناس IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    74 3
    مردم ایران روی نفت و گاز باشن ولی خونه غذا نداشته باشن
    • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      51 1
      ولی حضرات هم خانه های آنچنانی دارند و هم غذاهای آنچنانی می‌خورند.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    71 3
    رفراندوم بزارید
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    43 5
    ۸۵ درصد؟
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    52 0
    شما اگه انقد در امار گرفتن مهارت دارین و بهش مطمئنین چرا به رفراندم تن نمی دهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • US ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    48 1
    من نمیدانم این درصد ها را از کجا می آورند. فکر کنم این آمار برعکس باشد یعنی فقط 15% تمایل به حجاب داشته باشند.به هر حال بهترین کار برگزاری رفراندم است تا ببینیم رای چگونه خواهد بود البته به شرطی که رای گیری مهندسی نشود.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    24 3
    من خودم شاهدم ۸۵ درصد نیست بالای صد درصده
  • RO ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    61 1
    رفراندوم