رعایت سقف نرخ کارمزد قرض‌الحسنه و اخذ تاییدیه از بانک مرکزی، دو شرط شورای پول و اعتبار برای تعیین نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه است.

حقوق بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین، وام قرض‌الحسنه جزو محبوب‌ترین انواع تسهیلات بانکی است. زیرا هنگام بازپرداخت سودی به آن تعلق نمی‌گیرد و وام‌گیرنده فقط به ازای هزینه‌های عملیاتی بانک و موسسات مالی کارمزد می‌دهد. میزان کارمزد وام قرض‌الحسنه چهار درصد است و با سود ۲۳ درصدی سایر تسهیلات قابل مقایسه نیست.

کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه، اخذ کارمزد ثابت در تسهیلات قرض‌الحسنه و چگونگی محاسبه آن، از جمله موضوعاتی است که دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی پیرامون آنها مطرح می‌شود. در روزهای نخست شهریور «احسان خاندوزی» در همایش بانکداری اسلامی ضمن اشاره به اختلاف نظرها نسبت به اخذ کارمزد ثابت در تسهیلات قرض الحسنه و نحوه محاسبه آن، گفت: در این زمینه جلسه‌ای در شورای پول و اعتبار برگزار و موضوع حل و فصل می‌شود.

حال با گذشت سه هفته، شورای پول و اعتبار نحوه اعطای اختیار به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای تعیین نرخ و نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه را بررسی کرد.

این شورا در مصوبه‌ای اعلام کرد: برای کاهش میزان کارمزد قرض الحسنه اعطایی و کمک به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه اقشار آسیب پذیر و جوانان در اخذ تسهیلات قرض الحسنه نظیر ازدواج، فرزندآوری و غیره، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز شدند نحوه محاسبه کارمزد قرض الحسنه اعطایی را با تصویب در هیات مدیره و منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی و با رعایت سقف نرخ کارمزد قرض الحسنه ابلاغی توسط بانک مرکزی تعیین کنند.

کد خبر 788282
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    خوب