در تصاویر منتشرشده از لحظه وقوع زلزله مرگبار مراکش نورهای عجیب آبی رنگی در آسمان مشاهده شد.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: در تصاویر منتشرشده از لحظه وقوع زلزله مرگبار مراکش نورهای عجیب آبی رنگی در آسمان مشاهده شد. آخرین آمار تلفات این حادثه حدود ۲۵۰۰ نفر اعلام شده است.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد همزمان با زلزله مهیب در مراکش نورهای عجیب آبی‌رنگی در آسمان مشاهده شده که پس از آن زلزله شدت بیشتری پیدا می‌کند. جالب اینکه در زلزله ترکیه و سوریه هم چنین نورهایی بود. یکی از پدیده‌های غریب که علم هنوز برایش پاسخی دقیق نیافته نورهای عجیب درست لحظاتی پیش از وقوع زلزله است که در سال‌های اخیر در قهرمان مرعش ترکیه ، توکیوی ژاپن، مکزیکو سیتی مکزیک و اخیرا در مراکش در زمین لرزه‌های بالای ۷ درجه دیده شده اند. نورهای عجیب و غریب لحظه زلزله، این یکی از داغ‌ترین بحث‌های شبکه های اجتماعی و کاربران فضای مجازی پس از انتشار ویدیویی از آسمان مراکش در لحظه وقوع زلزله مرگبار بوده است.

شایعات بسیاری را به همراه داشت اما کارشناسان می‌گویند از نظر علمی اثبات شده است این نورها بر اساس نظریه آتش شکل می‌گیرند و باقی شایعات را نباید باور کرد. دلایل مختلفی برای نور دیدن شدن در زلزله وجود دارد، جرقه ای که در هنگام زلزله رخ داده می‌شود به دلیل شکستگی در سنگ ها است که موجب اشتعال گازهایی می شود که در محیط پخش شده اند و هوا روشن می شود.

کد خبر 787695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha