شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران انگلیسی می‌گویند ارتقای شغلی می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند و وقت کمتری برای شما برای رفتن به نزد دکتر باقی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران اقتصادی و روانشناسی در دانشگاه وارویک در مرکز انگلیس نشان دادند که ترفیع شغلی باعث 10 درصد افزایش میزان فشار روحی و  کاهش 20 درصدی زمان صرف شده برای ملاقات با دکتر در هنگام بیماری می‌شود.

این گروه این فرضیه را به آزمون گذاشته بودند که ارتقای وضعیت شغلی به خاطر افزایش حس ارزش شخصی به سلامتی بهتر می‌انجامد.

 این پژوهشگران با استفاده از داده‌های به دست آمده از 1000 مورد ترفیع شغلی در انگلیس در فاصله سال‌‌های 1991 تا 2005 دریافتند که هیچ شاهدی از بهبودی سلامت جسمی پس از ترفیع وجود ندارد.

 برعکس آنها دریافتند که افرادی که به مقامات بالاتر شغلی می‌رسند، به طور قابل توجهی تحت فشار روانی بیشتری قرار می‌گیرند.

 کریس بویس، یکی از این پژوهشگران، گفت: "ترفیع شغلی‌ پیدا کردن آنقدرها هم که خیلی‌ها فکر می‌کنند،‌ عالی نیست. پژوهش‌های ما نشان می‌دهد که به طور شاخص سلامت روانی مدیران پس از ارتقای شغلی زوال پیدا می‌کند و این زوال فراتر از یک تغییر کوتاه‌مدت صرف است."

او افزود‌: "هیچ شاهدی در مورد بهبودی سلامت افرادی که ترفیع شغلی پیدا می‌کنند، وجود ندارد، به جز اینکه حضور این افراد در مطب پزشک عمومی کاهش پیدا می‌کند، که این امر هم به نوبه خود پدیده‌ای است نگران‌کننده و نه خوشحال‌کننده."

کد خبر 78757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز