مایکروسافت به عنوان غول فناوری در یک شراکت موثر با شرکت آسیب شناسی دیجیتال به نام Paige برای ساخت بزرگترین مدل هوش مصنوعی مبتنی بر تصویر در جهان در تشخیص سرطان همکاری خواهد کرد.

تشخیص سرطان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فاکس نیوز، این مدل از هوش مصنوعی برای آسیب شناسی دیجیتال و انکولوژی استفاده خواهد شد و با میلیاردها پارامتر پیکربندی شده است تا یک هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری را ارائه دهد که نسبت به هر مدل مشابه امروزی بزرگتر است.

توماس فوکس، بنیانگذار و دانشمند ارشد پیاژ، گفت که میزان داده‌های استفاده شده در این مدل در حدی زیاد است که توسط گوگل یا فیس بوک عمومی شده است. او گفت: این مقیاس از داده‌ها برای بیماران ضروری است. در حالی که مدل‌های قبلی تا ۱۰۰هزار اسلاید را شامل می‌شود، فوکس گفت مدلی که می‌تواند به‌طور دقیق به آسیب‌شناسان و انکولوژیست‌ها کمک کند، به اسلایدهای بافت‌شناسی دیجیتالی در حد میلیونی‌ نیاز دارد. پیاژ به مدت ۷ سال به دیجیتالی کردن میلیون‌ها اسلاید برای شناسایی سرطان‌ها کمک کرده است. چنین کاری به میلیاردها تصویر و مدل‌های هوش مصنوعی در حال رشد نیاز داشت، اما با چنین محاسبات قابل توجهی، پیاژ برای کار در این مقیاس به قدرت بیشتری نیاز داشت.

فوکس گفت: این جایی است که مایکروسافت وارد می‌شود. ما با مایکروسافت در چندین جبهه کار می‌کنیم. بنابراین، برای مثال، با Nuance، Azure و تحقیقات مایکروسافت و منابع و محاسبات آنها، اکنون می‌توانیم مدل‌هایی از هزاران GPU [واحد پردازش گرافیکی] بسازیم که در مقیاسی بی‌سابقه استفاده می‌شوند. مرحله بعدی توسعه حداکثر ۴ میلیون اسلاید میکروسکوپی دیجیتالی از آرشیو داده‌های بالینی در مقیاس پتابایت را در خود جای خواهد داد. با زیرساخت عظیم مایکروسافت ابررایانه، پیاژ می‌تواند این مدل را برای استقرار در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها با استفاده از Azure آموزش دهد.

فوکس مدل هوش مصنوعی را ChatGPT دنیای میکروسکوپی می‌داند: این مدل پایه برای دنیای میکروسکوپی است. داده‌هایی که ما از یک صفحه برای ساخت این مدل پایه با مایکروسافت استفاده می‌کنیم، ۱۰ برابر بیشتر از تمام نتفلیکس است. بنابراین، این نه تنها بزرگترین مدل انکولوژی خواهد بود، بلکه بزرگترین مدل بینایی رایانه‌ای خواهد بود که تا به حال ارائه شده است.

کد خبر 787435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha