مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

پایانه مهران در روزهای گذشته شلوغ‌ترین مرز کشور بود. بسیاری از زواری که از مرزهای دیگر به کربلا سفر کرده بودند، برای بازگشت به کشور، مرز مهران را انتخاب کردند. به همین دلیل، تردد در مرز مهران به‌شدت افزایش یافته و هر استان 30اتوبوس روانه مرز مهران کرد تا تردد زوار در این پایانه تسهیل پیدا کند.

وضعیت راه های منتهی به مرز مهران هم اکنون

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام در این‌باره به همشهری گفت: «شرایط در پایانه مهران به حالت عادی برگشته است. اتوبوس به اندازه کافی در این پایانه وجود دارد و زوار در بازگشت از عراق به مرز مهران، مشکلی بابت تردد ندارند.»

سید زاهدین چشمه خاور، درباره اینکه آیا اتوبوس‌هایی که از دیگر استان‌ها به پایانه مهران اضافه شده بودند به استان‌های خود بازگشتند، عنوان کرد:‌ « تا پایان‌ماه صفر طرح استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیگر استان‌ها را داریم و اتوبوس‌ها به پایانه مهران اعزام می‌شوند تا زوار بدون معطلی از اینجا به مقاصد خود سفر کنند.»

او یادآور شد: «البته در طول سال پایانه مهران تعطیل نمی‌شود و بین 10هزار تا 35هزار نفر در روزهای عادی در مرز مهران تردد می‌کنند. در حال حاضر هم زائرانی هستند که برای سفر به عراق، به مرز مهران مراجعه می‌کنند و از کشور مقابل هم همچنان زوار برمی‌گردند و به استان‌های خود می‌روند. پایانه مهران در شرایط عادی این گونه است.»

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام اضافه کرد: «در شرایط غیرعادی که طی روزهای گذشته پیش آمد، بین 200تا 300هزار نفر از کشور عراق وارد پایانه مهران شدند و نزدیک به 80هزار نفر آنها برای تردد نیاز به اتوبوس داشتند.»

آمارها نشان می‌دهد در بازه زمانی اول ‌ماه صفر تاکنون 3میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۶۱ زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند که از رشد ۹ درصد نسبت به اربعین سال گذشته برخوردار است. طبق آمار، ۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۹۵ تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ایلام از اول ‌ماه صفر تاکنون ثبت شده است. از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور 9545مسافر توسط هواپیماهای مختلف در خطوط هوایی ایلام - تهران جابه‌جا شدند. حجم زیادی از زائران برگشتی تا عصر شنبه 18شهریور به استان‌های خود برگشتند و هم‌اکنون مرز مهران به روال عادی خود برگشته است. استاندار ایلام با اشاره به آمار کل ورود و خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون گفت: «جمع کل خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ و میزان ورودی به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رسیده است.»

حسن بهرام‌نیا ادامه داد: «در قالب ۲۲ هزار و ۶۵۹ سفر، ۵۴۷ هزار زائر از پایانه برکت به مقاصد خود انتقال داده شدند که در قالب سهم سفر اربعین، برای انتقال زوار با ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سهم ایلام از کل مرزهای شش‌گانه در ایام اربعین ۶۸ درصد بوده است.»

کد خبر 787408
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ایلام

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha