همشهری آنلاین: مدیر حج و زیارت استان تهران گفت: ثبت‌نام در کاروان‌های مرحله دوم زائران عمره مفرده 88 که از جمعه 21 فروردین آغازشده است به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «صمد سلیمان‌جاه» در مورد جزییات ثبت نام عمره مفرده گفت: دارندگان فیش عمره بانک ملی اگر به هر دلیلی در این مرحله نام‌نویسی نکنند باید فیش خود را در زمانی که اعلام می‌شود تبدیل به سند بانک ملت کنند و برای نوبت اعزام در انتظار قرعه‌کشی آینده قرار بگیرند.

وی یادآور شد: فقط افرادی که دارای فیش بانک ملی هستند در نوبت دوم به مکه معظمه و مدینه منوره اعزام می‌شوند.

وی درباره نحوه پذیرش و ثبت‌نام زائران گفت: ذخیره (رزرو) اولیه، در ابتدا متقاضی واجدالشرایط با مراجعه به یکی از کارگزار‌های مجاز در سطح استان و با ارائه مدارک لازم نسبت به انتخاب و ذخیره (رزرو) در یکی از گروه‌های اعزامی اقدام و در انتها برگه انجام رزرو اولیه را حاوی مشخصات گروه پروازی مربوط به همراه نام و نشانی کارگزار عامل (مقصد) و کد پیگیری دریافت می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه با انجام رزرواسیون تحت وب و دسترسی کارگزاران جهت تکمیل ظرفیت گروه‌های پروازی مختلف، کارگزاران اکیداً از دریافت مدارک بدون ثبت‌نام در سامانه خودداری کنند و در صورت انجام این مسئله و تکمیل ظرفیت گروه، کارگزار خاطی در برابر متقاضیان معترض مسئول خواهد بود.

مدیر حج و زیارت استان تهران ادامه داد: مبلغ دریافتی از زائر جهت انجام رزرواسیون اولیه و صدور رسید و انجام آن به همراه کد پیگیری، بیست هزار ریال خواهد بود.

سلیمان‌جاه در خصوص ثبت‌نام قطعی گفت: بعد از انجام رزرواسیون اولیه لازم است هر یک از متقاضیان در مدت زمان تعیین شده (72 ساعت از تاریخ صدور برگه رزرواسیون اولیه) با ارائه اصل و رونوشت مدارک مورد نیاز و اشاره شده جهت انجام ثبت‌نام قطعی به کارگزار عامل (مقصد) اقدام کنند. در صورت عدم مراجعه متقاضی در مهلت مقرر، وی به صورت خودکار از سامانه ثبت‌نام حذف شده و جهت ثبت‌نام باید مراحل قبلی را مجددا طی کند.

مدیر حج و زیارت استان تهران درباره مدارک مورد نیاز ثبت نام در کارگزار مقدماتی (مبدا) جهت رزرواسیون، گفت: فیش (سند) معتبر ثبت‌نام عمره، اصل و تصویر قبض سپرده‌گذاری اولیه و کارت و یا شماره ملی و تصویر آن از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام اولیه است.

سلیمان‌جاه در خصوص مدارک مورد نیاز ثبت نام در کارگزار عامل (مقصد) جهت ثبت‌نام قطعی، گفت: برگه رزرواسیون اولیه ممهور به مهر کارگزار مقدماتی، اصل و تصویر قبض سپرده‌گذاری اولیه، کارت یا شماره ملی، گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز، یک قطعه عکس 4×6 رنگی، زمینه روشن مطابق با عکس گذرنامه و 4 قطعه عکس 3×4 رنگی، زمینه روشن از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام قطعی است.

وی گفت: متقاضیان قبل از واریز هزینه تشرف نسبت به درست بودن مشخصات خود در قبض واریز هزینه سفر توجه کنند و در صورت هرگونه مغایرت حتماً نسبت به اصلاح آن توسط کارگزار مقدماتی اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

سلیمان‌جاه ادامه داد: منظور از کارگزار مقدماتی،‌ دفتر یا شرکت زیارتی است که عمل رزرو و ثبت اطلاعات اولیه متقاضی را انجام داده و کارگزار عامل هم دفتر یا شرکتی است که مسئولیت عملیات ثبت‌نام قطعی، آموزش زائر و اعزام را برعهده خواهد داشت

کد خبر 78735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز