دولت پاکستان لایحه‌ای را تصویب کرده که بر اساس آن از پناهجویان افغان که مدارک معتبر برای خروج از این کشور ندارند، در برابر دریافت ۸۰۰ دلار برگه خروج داده می‌شود.

مرز پاكستان-افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین، «داون نیوز» به نقل از منابعی گزارش داد دولت پاکستان لایحه‌ای را تصویب کرده که براساس آن به شهروندان افغانستان که مدارک معتبر برای خروج از پاکستان ندارند،‌ در برابر 800 دلار برگه خروج داده می‌شود.

این رسانه پاکستانی افزود لایحه مذکور تاکنون به طور رسمی توسط اسلام‌آباد اعلام نشده است، اما این سند تا پایان سال جاری میلادی معتبر است.

بر اساس این تصمیم، افغان‌هایی که بطور غیر قانونی وارد پاکستان شده یا مهلت ویزای‌شان تمام شده، برای خروج از این کشور، باید 800 دلار پرداخت کنند.

منابع افزودند،‌ شهروندان افغان باید برای طی مراحل گرفتن برگه خروج نیز باید 30 دلار پرداخت کنند.

این در حالی است که دریافت ویزای پاکستان نیز برای اتباع افغانستان بسیار دشوار شده و ویزای این کشور از یک هزار تا 1500 دلار در بازار سیاه به فروش می‌رسد.

به گفته منابع، اسلام‌آباد در بیشتر موارد از تمدید زمان ویزای اتباع افغانستان خودداری می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا تعداد زیادی از دارندگان ویزا با پایان مهلت اعتبار آن، فاقد مدرک اقامتی معتبر محسوب شوند و برای خروج از پاکستان هزینه هنگفتی بپردازند.

علاوه بر این،‌ شمار زیادی از شهروندان افغانستان ویزای برخی از کشورهای خارجی را دارند اما پاکستان به آنها اجازه خروج نمی‌دهد.

کد خبر 786809
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha