برای اربعین امسال ۴هزار پزشک، گروه پزشکی، امدادگر و نجاتگر داوطلب در کشور عراق مستقر شدند که هیچ مزد و حق‌الزحمه‌ای دریافت نکردند؛ یعنی ما هم در داخل کشور کار امداد و نجات را انجام می‌دهیم و هم در کشور عراق بحث سلامت و امداد و نجات به‌عهده جمعیت هلال‌احمر است.

کولیوند

به گزارش همشهری آنلاین، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت‌و گو با همشهری آنلاین با اعلام این مطلب گفت: اربعین امسال همکاری و هم‌افزایی بسیار خوب میان هلال‌احمر و گروه‌های جهادی، موجب ارائه خدمات موثرتر و مفیدتر به زائران حسینی شد. گروه‌های مردمی هم در کنار ما بودند و از نقطه صفر مرزی عراق پایگاه‌های سلامت مستقر شدند. امسال اسکان و تغذیه زائران را هم به‌ عهده گرفتیم و ۳۰ تا ۴۰درصد ظرفیت‌مان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این که برای نخستین بار در هر ۶۰عمود در کشور عراق یک پایگاه امدادی و در مسیرهای بین‌راهی در هر ۱۰۰کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات ایجاد شد، عنوان کرد: در نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و امامزاده سیدمحمد هم درمانگاه‌های هلال‌احمر فعال شدند. در مسیر نجف به کربلا هم ۲۷پایگاه سلامت و ۳بیمارستان عراقی در اختیار هلال‌احمر بود و حدود ۹۰درصد ظرفیت بیمارستان عمل، ۵۰درصد بیمارستان حیدریه و بیمارستان شهید ابومهدی مهندس، همچنین یک سازه بیمارستان سیار مربوط به بنیاد احسان از بنیاد برکت هم در ارائه خدمات با هلال‌احمر همراهی کردند.

کولیوند با بیان این که امسال تفاوت در ارائه خدمات به زوار اربعین پیرو دستور رئیس‌جمهور تسهیلگری سفر بود، عنوان کرد: امسال تعداد پایگاه‌های سلامت افزایش یافت و از ۱۴پایگاه سلامت در مسیر نجف تا کربلا به ۲۷پایگاه رسید. در مسیرهای مواصلاتی مرزها هم تا نجف هیچ پایگاهی نبود که امسال این مسیرها به پایگاه‌های امداد و نجات مجهز شدند.

وی افزود: با همکاری وزارت بهداشت عراق هم پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های عراقی مستقر شده و جراحی‌های اورژانسی از سوی آنها برای نخستین بار محقق شده است. به میزان کافی هم آمبولانس، اتوبوس‌آمبولانس و تجهیزات و دارو به مرزها و کشور عراق ارسال شد و هیچ کمبودی از این ناحیه وجود نداشت.

این مسئول البته تاکید کرد: عملیات هلال‌احمر بیشتر مردمی و داوطلب‌محور است و فقط ستادی نیست. نیروهای هلال احمر در خدمت رسانی و کمک به زائران و نجات جان همنوعان‌شان از یکدیگر سبقت می‌گیرند. برای اربعین امسال ۴هزار پزشک، گروه پزشکی، امدادگر و نجاتگر داوطلب در کشور عراق مستقر شدند که هیچ مزد و حق‌الزحمه‌ای دریافت نکردند؛ یعنی ما هم در داخل کشور کار امداد و نجات را انجام می‌دهیم و هم در کشور عراث بحث سلامت و امداد و نجات به‌عهده جمعیت هلال‌احمر است.

کولیوند درباره تمهیدات بازگشت مسافران هم بیان کرد: زائران در مسیر برگشت خسته و دچار کم‌خوابی می‌شوند، بر این اساس هلال‌احمر محل‌هایی را برای استراحت درنظر گرفته و هرجا که زائران فکر کردند خسته و خواب‌آلود هستند می‌توانند در آنجا مستقر و بعد از رفع خستگی ادامه مسیر دهند. امسال داوطلبان و امدادگران بیشتری را فراخوان کردیم که در مناطق حادثه‌خیز با چراغ و علائم آشکارسازی حضور داشته باشند تا به‌نحوی مانع حوادث ترافیکی شویم.

کد خبر 786703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha