دانشگاه تهران به جنجال به پا شده درخصوص اخراج اساتید یا اعلام قطع همکاری با آنها طی روزهای اخیر واکنش نشان داد.

دانشگاه تهران

به گزارش همشهری آنلاین، برخی پایگاه‌های خبری و مطبوعات در روزهای اخیر از کلیدواژه «اخراج اساتید» در عناوین خبری خود استفاده کرده و این نوع اخبار را در جایگاه‌های ویژه و نخست خود جانمایی می‌کنند.

اصرار بر تکرار و استمرار نشر این کلیدواژه در حالی است که رئیس دانشگاه تهران و معاون آموزشی دانشگاه تهران در روزهای اخیر طی گفتگوهایی صریح با رسانه‌های جمعی، بر این مهم تاکید کرده‌اند که طی دو سال اخیر هیچ موردی مبنی بر «اخراج هیأت علمی» در دانشگاه تهران رخ نداده است.

از آنجا که رصد و بررسی سیر تولید و نشر پیام‌هایی با اسم رمز «اخراج اساتید»، حکایت از تراوش آنها از اتاق فکری دارد که حتی حاضر است سرمایه اجتماعی و آرامش و اعتبار نهاد علم را هزینه اهداف جناحی خود کند، و همچنین با توجه به اینکه سکوت در برابر این نوع پیام‌ها می‌تواند بسترساز اشاعه دلالت‌هایی مبنی بر «تحدید دانشگاه» و «ناامیدی در اصحاب علم» باشد، روابط عمومی دانشگاه تهران بر خود فرض می‌داند در چارچوب سهمی که برای ارتقای بینش عمومی نسبت به «اخبار جعلی» (Fake news) دارد، به تشریح ابعاد چرایی جعلی بودن آنها بپردازد.

تولیدکنندگان اخبار جعلی، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، آنچه که در واقع «عدم ارائه واحد درسی به یک مدرس مدعو و حق‌التدریس» است را تحت عنوان «اخراج استاد دانشگاه تهران» نشر می‌دهند. این در حالیست که هر کدام از این کسوت‌ها دارای معنای خاص خود در ادبیات آکادمیک بوده و از منظر قواعد حقوقی نیز رابطه صاحبان هر کدام از این عناوین با دانشگاه متفاوت است.

همچنین بدون تردید، مدرسانی که به صورت حق‌التدریس دارای تجربه همکاری با دانشگاه هستند نیز خود بر جایگاه استادی دانشگاه تهران واقف بوده و جملگی نسبت به اعضای هیأت علمی که شایسته مرتبه استادی دانشگاه تهران شده‌اند، احترام ویژه قائل هستند.

مدرسان مدعو و حق‌التدریس بنا به ضرورت و نیاز گروه‌های آموزشی ممکن است به صورت موقت برای یک نیمسال و یا بیشتر برای تدریس به دانشگاه دعوت شوند و وقتی نیاز دانشگاه به حضور ایشان رفع شود، طبیعی است که دیگر برای تدریس دعوت نشوند. اکنون دعوت نشدن از برخی مدرسان مدعو که اساساً عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نبوده و در قالب حق‌التدریس از خدمات ایشان استفاده می‌شود، از سوی برخی رسانه‌ها حمل بر «اخراج استاد دانشگاه تهران» شده و به یک هیاهوی رسانه‌ای بدل شده است.

به عنوان نمونه، بازنمایی درنظر گرفته نشدن واحد درسی برای «حسین علایی» و «مهام میقانی» که عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نبوده و صرفاً سابقه تدریس به عنوان مدرس مدعو در دانشگاه تهران دارند، در تیتر و جنجال رسانه‌ای به گونه‌ای القا می‌شود که گویی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران اخراج شده‌اند.

از یک سو این نوع انگاره‌سازی‌ها برای کاسبان سیاسی که همواره جهت مطامع خود از دو نهاد مهم «دانشگاه» و «رسانه» بار کشیده‌اند، سوژه‌های جذابی تلقی می‌شود؛ و از سوی دیگر برعهده نهادهای علمی و حرفه‌ای نظیر دانشگاه است که با کمک به ارتقای سواد رسانه‌ای عموم جامعه، مسیر را برای شناخت اخبار مشکوک و فیک‌نیوزها روشن نمایند و اجازه ندهند سرمایه اجتماعی تحت تأثیر این وارونه‌نمایی‌ها و القاگری‌ها، بیش از این تحلیل رود.

اخبار جعلی درباره دانشگاه تهران، محدود به موارد فوق نبوده است، بلکه حتی ادعا کرده‌اند که یک عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اخراج شده است! این در حالی است که این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نیمسال تحصیلی پیش رو دارای واحد درسی نیز است.

در موردی دیگر، تدریس دکتر سعید حدادیان در دانشگاه تهران را طوری بازنمایی کرده‌اند که گویی تدریس این فعال فرهنگی کشورمان در دانشگاه تهران همزمان با نشر ادعایی دروغین مبنی بر «جذب ۱۵ هزار هیأت علمی همسو با دولت در دانشگاه‌ها» آغاز شده است! این در حالیست که تدریس حدادیان از سال‌ها قبل به عنوان مدرس حق‌التدریس در دانشگاه تهران آغاز شده است و این موضوع تنها با یک جستجو در وب قابل احصا بود.

پس از آنکه مسئولان دانشگاه تهران و همچنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی، از سهل‌انگاری و ساده‌انگاری طراحان انتشار این خبر پرده برداشتند، برخی متوسل به این شدند که حال چرا آقای سعید حدادیان برای تدریس انتخاب شده است؟ بررسی‌های دقیق درباره سوابق آموزشی ایشان نشان می‌دهد که دکتر سعید حدادیان از سال ۱۳۹۴ تدریس دروس مختلف را در دانشگاه تهران به صورت حق‌التدریس برعهده داشته و با توجه به عملکرد موفق و ارزیابی مثبت دانشجویان از کلاس‌های ایشان، همکاری این مدرس دانشگاه با دانشگاه تهران تداوم داشته است.

کارنامه ارزشیابی ایشان در سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران نشان می‌دهد که وی در اولین همکاری خود در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۵_ ۱۳۹۴ در درس انقلاب اسلامی ایران با تعداد ۴۱ نفر دانشجو معدل ۱۸/۳۱ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۸/۰۳)، معدل دانشکده (۱۷/۹۸) و حتی معدل دانشگاه (۱۸/۳۰) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است.

علاوه بر این، حدادیان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۶_۱۳۹۵ در درس انقلاب اسلامی ایران با تعداد ۳۰ نفر دانشجو معدل ۱۸/۶۷ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۷/۶۵)، معدل دانشکده (۱۷/۷۷) و حتی معدل دانشگاه (۱۸/۲۶) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است.

همچنین عملکرد دکتر حدادیان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در درس تفسیر موضوعی قرآن با تعداد ۴۸ نفر دانشجو معدل ۱۸/۰۰ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۷/۲۰) و معدل دانشکده (۱۷/۵۱) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است.

یکی از مهمترین معیارها برای ادامه همکاری مدرسان حق‌التدریس در دانشگاه تهران، نمره ارزشیابی مدرس مربوطه است که مورد ارزیابی دانشجویان قرار می‌گیرد و نتایج ارزشیابی نیز بیانگر اقبال و رضایت دانشجویان از عملکرد دکتر حدادیان در هشت سال گذشته است. البته سال‌هاست که ایشان بدون چشمداشت مالی با برگزاری کلاس‌های غیر رسمی و آزاد برای دانشجویان مشتاق، نشست‌های ادبی و فرهنگی در دانشگاه تهران برگزار می‌کند که این تلاش‌های ارزشمند بارها مورد تقدیر مدیریت دانشگاه تهران قرار گرفته است.

روابط عمومی دانشگاه تهران از اصحاب رسانه دعوت می‌کند به منظور حفظ شأن و جایگاه نماد آموزش عالی و همچنین حفظ اعتبار رسانه، در بازنشر اخبار دقت بیشتری لحاظ کنند و مسیری را در پیش گیرند که رسانه و دانشگاه از تیررس کاسبان سیاسی محفوظ بماند.

کد خبر 786678
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 123
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 208
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    باورم شد!!!
    • عادل IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      شما فقط اینترنشنال و من وتو و..را باور کن.
    • شاکی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      همشهری، اسمتو بزار همرزمی
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      عنابستانی: نخبه ها مهم نیستند مهم اینه که وفادار به نظام باشی
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      امثال شما مهم نیستین. باید یاد بگیرین به امنیت ملی و حاکمیت قانون لگد نندازید
  • مسعود IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    طوری صحبت میکنن انگار ما خودمون دانشجو نبودیم و دانشگاه نرفتیم... ارزشیابی اساتید اصلاً یعنی چه؟؟؟ملاک راچیزی گذاشتن که اصلاً معنی ندارد خیلی ترمها خودمن که دانش آموخته تحصیلات تکمیلی هستم ارزشیابی اساتید را انجام ندادم...چه توجیه نابخردانه ای
    • عبدالله IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      چیه بهت برخورده جوجه دانشجو
    • رضا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      20 84
      خردمند. ارزشیابی حسب نمره کسب شده دانشجویان هست.
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      76 14
      والا ما دانشجو بودیم ارزشیابی نمی‌کردیم سیستم بسته میموند برامون و نمیتونستیم ترم بعد انتخاب واحد کنیم.
  • محمد صادق IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    نمره ارزشیابی ملاک اصلی نیست، چون نمره بالای همیشه به دانشجو داده است ایشان صلاحیت تدریس را ندارد ، چون مدرک تحصیلی آن اصالت ندارد، از واحدی مدارک گرفته که آن واحد از شورای گسترش آموزش عالی مجوز برگزاری دوره را نداشته است!! همچنین دانشگاه های مهم مدارک تحصیلی قوی از حتی مدرسین خواسته
    • هیات علمی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      10 42
      دانشجو بودن با استاد بودن خیلی فرق داره. اساتید میگن مهم نیست اما تاثیر خیلی زیادی داره متاسفانه. مخصوصا نمراتی که دانشجویان لیسانس می دهند اگر کم داده شود تبعات منفی بالایی برای استاد دارد. این را هم خدمتتان عرض کنم نمره ارزشیابی به چند صورت ارائه میشود یک مورد میانگین کل نمرات ارزشیابی دانشجویان هست, یک نمره هم میانگین ارزشیابی نمرات دانشجویانی که از آن درس نمره بالای مثلا هجده گرفته اند. یک نمره هم میانگین نمره ارزشیابی براساس معدل دانشجویان می باشد که نمره ده درصد برتر دانشجویان ملاک که خب وزن نمره این دانشجویان خیلی اثر گذار هست. پس تا جایی که اطلاع ندارید لطفاً به شایعات دامن نزنید. یک مورد دیگر هم خدمتتان عرض کنم اساتید چه پیمانی چه رسمی هر سال بر اساس عملکرد نمره دهی میشوند اگر نمره حداقل را کسب نکرده باشند قرارداد تمدید نخواهد شد و هیات علمی علاوه بر چهارده واحد موظفی به عنوان شاخص اموزشی باید حداقل یک مقاله چاپ شده شاخص پژوهشی و امتیاز فرهنگی که کارگاه های که برای اساتید برگزار میشود شرکت کند که بتواند در یک سال مجوزش تمدید شود
    • عبدالله IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      5 66
      نه بابا، تنهایی کشف کردی عمو
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    درسهایی که ایشان تدریس کرده اند یک معلم ابتدایی آموزش وپرورش هم بهتر ازایشان تدریس میکند ثالثا نمره دانشجویان ملاک خوب تدریس کردن نیست بلکه درجه دشواری امتحان مهم است واگر امتحان یکی باشد آنوقت ملاک است ایشان درکجا دکترا گرفته وباچه رتبه ای ودرچه رشته ای؟ که شایسته تدریس شده اند ومعیارگزینش چه بوده پاسخ به اینها افکارعمومی را اقناع میکند نه اینگونه بیانیه
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      131 8
      شآن معلم ابتدایی پایین نیار درس دادن به کودکان کار سختی و تخصصی با مهارت بالا هست اما دروس عنومی که این اساتید تدریس میکنن اصلا نیاز به استاد نداره کافی خود دانشجو کتاب مطالعه کنه
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    سلام. چه جالب ،نه سواد،نه تجربه،نه تخصص،نه .....
  • معلم IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    این نقشه انها برای به هم ریختن دانشگاه و مروم است رسانه های غربگدا و دشمنان این ملت این وطن که در کشور چون کرمی میخزندو باعث تحریک مردم میشوند تا کشور را یا سوریه کنند یا اندلس و مزد خوش خدمتی خودرا بافرار و ساکن شدن در خارج بگیرند و مردم را در خون و اوارگی و خرابی خانه هایشان رها کنند خدا این رسانه ها و صاحبان انها را به بلایی زشت دچار سازد امین
    • مهرداد US ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      79 18
      شما چی از وطن و ملت میدونی! حالا گیرم که اسمتون رو هم گذاشتین معلم!
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      95 21
      سایت همشهری هرچه سعی کردم نمره منفی به این کامنت بدم نشد . واقعا جالبه . ضمنا اقا معلم لطفا بفرمایید سعیدحدادیان کی و کجا و درچه رشته ای دکترا دارند که حالا تدریس میکنند ? هرچند ما هم دانشجو بودیم و میدونیم درس انقلاب اسلامی رو چی تدریس میکنن
    • ایرانی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      39 13
      جسارتا بنده با شما مخالفم ایران سوریه نمیشه.
    • marziyeammari@gmail.com IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      5 59
      حسود عوضش اون دکترشده شماچی
  • مهدی __ IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    چیزی که عیان است . چه حاجت به بیان هست . اگر می شد دروغ را از این کشور قطع کنیم . به نظرم مملکت درست می شد .نمره ارزشیابی حدادیان از هیات علمی های حرفه ای دانشگاه تهران بالاتر بوده !!!!! خخخخخخ
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    اصلا فکر خوبی نیست مداح در دانشگاه به جای استادهای تحصیل کرده تدریس کنند
    • مستوره IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      این چه استدلالی هست که طرف مداح باشه نمیتونه تدریس کنه الان که قدیم نیست مداح بی سواد باشه همه ی مداح ها تحصیلات عالیه دارند وبرابر با رشته تحصیلی تدریس کردن
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    سایت های خبرآنلاین،برترین ها و...که حامی افسادطلبان هستندخوب دارندبااین خبرهامی تازندویه عده غافل روهمراه می کنند متاسفانه
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      19 80
      اولا منطق شما برای این که یک مداح نمی تواند تدریس کند بسیار مسخره است.یعنی یک استاد دانشگاه و یا یک معلم یا یک بازاری نمی تواند مداح باشد؟مگر مداح بودن شغل است ؟مداحی یک هنر است و یک لطف الهی است که خدا به هر کسی عنایت نمی کند.
  • مهدی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    ایشون دکترای چیه؟! همه چیز را به سخره گرفتید نیاز به استدلال نیست
  • شهریار IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    واقعا نمیدونم چطور شاخ رو سر ملت در نمیاد اینهمه دروغ شاخدار میشنون!!!! دکتر کیلویی بخودشون میدن! دکتر ۴عمل اصلی ریاضی بلده؟!
    • یاس IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      10 59
      مگه همه چی ریاضیاته
    • عباس IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      81 6
      بنده ایشان را می شناسم و بارها از نزدیک دیدم مدرک دکتر فکر نمی کنم داشته باشه بنده خودم از سال 1370 دانشگاهی هستم . برای رسیدن به استاد دانشگاه مراحل قانونی هستند استاد یار . استاد دانشگاه باید رعایت شود پیش استادان با تجربه مراحل دیگر را طی کند تا برسد به قله استاد دانشگاه . استادی مثل قله کوه هست برای رسیدن به استاد راهنما و تحصیل و دوره و تخصص و استار یاری نیاز هست . قرار باشد به هر کسی کیلویی مدرک و سمت داده بشه نتیجه اش هرجدو مرج در کشور میشه از بنده هم زیاد سوال می کنند نمی توانم بگویم نمی دانم باید به سوال درست پاسخ بدهم . باید قانون را رعایت کنند هر کس به حق خودش برسد . همین تورم و گرانی نشان می دهد افراد غیر متخصص در کار هستند بنده هم در چنین جایگاهی باشم ولی نتوانم کاری انجام دهم باید استعفا بدهم جای خود را به کسی بدهم توان کنترل تورم و گرانی را داشته باشم وگرنه به نفرین مردم گرفتار می شویم
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    دکتر سعید حدادیان!!!
    • مهرداد US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      92 6
      طنز تلخی‌ هستش! یک کمدی سیاه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    از اخبار دروغ درباره ی افراد قابل احترام شدیدا متنفرم امید وارم مردم عزیزمون دقت و بصیرت خود را در مورد مواجهه با اخبار کذب ویا مشوش کننده به کار ببندند
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    چقدر وضع علمی بخش الهیات دانشگاه تهران خرابه که میانگین ارزیابی اساتیدش کمتر از نمره ارزیابی یک مداح شده است!!!!!
  • اتمسفر IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    آره تو که راست میگی؟ حدادیان بهترین استادایرانه بامترومعیار شما البته🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • داود DE ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    یادمون نرفته محسن رضایی چطور مدرک گرفته بود
  • ایرانی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    لعنت خدا و پیامبر خدا به افراد دروغگو ، شایئه پراکن، مزدوران بی بی سی ، اینترنشنال ، من وتو و سایر شبکه خبر پراکن در داخل و خارج از کشور ، که چشم داشتن آرامش و آسایش جامعه ایران اسلامی ندارن و هر روز به القا مسائل جدید جامعه را ملتهب می کنند. ولی این ملت و این نظام به وعده غیر قابل برگشت خداوند متعال، که همانا « ان تنصرالله ینصرکم» به حد و بقوت خاص ایمان و اعتقاد کرد. نزدیک به چهل و پنج سال است که انجام و ایجاد انواع و اقسام توطئه‌ها را برای از پا در آوردن این نظام و انقلاب و بازگشت نظام سلطه و لیبرالی عملی کردن ولی موفق نشدن. ما خدا و دین خدا و پیامبر(ص) و خاندان آن پیامبر عظیم الاشأن را یاری می کنیم و خدا و رسول خدا هم ما را یاری می دهند.
    • امین IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      71 9
      کدام دروغ؟ حالا گیریم اخراج دانشجویان دانشگاه تهران دروغ بوده. بقیه دانشگاه ها چی؟ مثل شریف و یه سری دیگه که اتفاقا پارسال بیشترین آمار اعتراضات رو داشتن. علی شریفی زارچی که اخراجش تایید شده. خود دانشگاه تایید کرده. آخرم یه سری می گن بار علمیشون کم بوده و یه عدم میان میگن مشکل اخلاقی بوده!!!
    • علیرضا IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      34 2
      ..ساده وفارسی بنویس ..
    • عبدالله IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      17 34
      آره عموجان میخوای بگم حسن کلیدسازوطن فروش، پایان نامه اش راازکجاآورده، می خوای بگم همتی چه جوری مدرکش روگرفت چه طوری سفیرایران درچین شدوچه طوری شدرئیس بانک مرکزی؟؟؟؟!!!! علی برکت الله
  • M.e IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    خدا کنه دروغ هایی که فرمودید راست باشه
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      9 35
      بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      28 4
      ببخشید موضوع علمی است و انتقاد از عملکردهای برخی افراد ! شما در کجای این صف ایستاده اید!؟ ... هر گاه کم می‌آورید دشمنان را به صف می کنید و انتساب به دشمنان را در دستور کار دارید !؟
    • ایران IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      61 4
      محسن رضایی وزیر اقتصاد ،حدادیان استاد دانشگاه نتیجه اش چه شودبلایی که بر سر اقتصا ایران آمده دارد علم و دانش رادر ایران نابود می کنه آخر مداح چه بار علمی برای دانشگاه و دانشجو دارد
  • ناشناس IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    اینها منافقین و جیره خواران و نوکران مصی و من و تو و اسراییل هستند . وطن فروشی که شاخ و دم نداره . خیانت به وطن هم براشون خرجی که نداره هیچ . دست بوسی غرب رو هم براشون به ارمغان میاره .
    • US ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      55 7
      شما باید قاضی بشی! آدم معمولی رو بیارن جلوی شما،پنجاه تا از این اتهامات بهش میزنی و میفرستی پای چوبه دار
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      18 1
      مردم امید بیشتری به افراد ارزشی مثل شما دارند که فحاشی نکنید حرفهای شایسته بزنید
  • بهمن IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    آمارهاتونم دروغه عین آمار تورم .آمار بیکاری و رفاه.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    نوع ارزیابی هم که خودتون نوشنید نشون میده همه چی چقدر آبکی هستش. با علم نمیتونید در بیفتید. رزومه علمی هم براش درست میکنید و مثلاً طراز اول نشونش میدید ولی مردم دیگه گول نمیخورن.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    86 10
    عجب !
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    يكباره بگید این مداح فرهیخته فرهنگی فوق ممتاز است تمام
  • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    128 9
    دکتر سعید حدادیان ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    باور کردیم داداش اصلا اذیت نکن خودتو!!!!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    شماها که راست میگید ، از اول هم راست می‌گفتید ، اصلأ مردم کی هستند که بخواهند بفهمند شماها راست میگید
  • Faridon.gh4848 IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    94 9
    پس اون مجری های صدا وسیما کجا استخدام شدند گفتند جذب دانشگاه شدند ؟ چرا استادانی که نخبه واز لحاظ علمی مطرح جامعه بودند فقط به بهانه حق‌دتدریسی یا پیمانی تمدید شدند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    حدادیان که وارد این عرصه شده و احتمالا سال ۹۸ مدرک فوق‌لیسانس خود را با شرایط مذکور اخذ کرده !! اونوقت این آقا از سال ۹۴ با کدوم مدرک بعنوان استاد دانشگاه انتخاب و در دانشگاه تدریس میکرده ؟!!
  • بیکار IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    62 4
    مداح بیاد تدریس کنه دانشگاه نیست
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    59 4
    دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس
  • الف IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    29 1
    آرام تر!! همه ایرانی هستیم بزارید باهم بریم! ‌‌
  • همشهری IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    30 4
    خخخخخخ
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    31 4
    باشه درسته، پس اینکه درس انقلاب اسلامی در مقطع کارشناسی پیوسته تمام رشته ها اجباری شده رو هم لطفا پاسخگو باشید که چرا؟
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    26 3
    مگه دانشگاه تهران هم حق التدریسی دارد
  • ایرانی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    52 4
    اینقدر با اعصاب وروان مردم بازی نکنید اقلا جرات دشته وبگوئید اخراج کرده ایم
  • ساسان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    38 3
    واقعا ارزشیابی خوبی بوده
  • هزاران IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    49 3
    همه چیز به ابتذال کشیده شده
  • Borzoo NO ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    58 6
    اگر هیچ استاد دانشگاه اخراج نشده پس چگونه یک مــداح با مدرک تحصیلی سیکل استاد دانشگاه میشود ؟
  • ایران ما IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    54 3
    اگه خودت باور کردی این توجیهات بچه‌گانه را ما هم بااااورمون شد !!! علی برکت الله به این همه دلایل غیر معقول و غیر علمی !!!
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    37 2
    اگر منظور نمره ارزشیابی باشه در امتحان جامع و سوالی که از خود اساتید نباشد محک درستی هست. واگر منظور ارزشیابی دانشجو یان باشد که اغلب دانشجو به استاد آسان گیر(بخصوص دروس عمومی) نمره بالا می دهند. البته این مطالب را به طور کلی نوشتم.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    38 4
    مردم نیستنند خودتون هستید
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    44 2
    به نظر من کسی که در حمایت نمره ارزشیابی آقای حدادیان این مقاله رو نوشته انگار اصلا دانشجو نبوده ....من آخرش نفهمیدم مگه ارزشیابی رو با میانگین نمرات دانشجویان می سنجند 😁😁پسرم من هم می فرستادم مدرسه غیر انتفاعی معدلش ۱۹ و ۲۰ بود اما در آزمون کنکور پذیرش نشد بخاطر اینکه اون مدرسه کیلویی نمره می داد الان هم ایشون رو اگه ارزیابی می خواهید بکنید ببینید در مقطع بالاتر چند نفر از دانشجویان ایشون پذیرفته شده اند
  • ح US ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    46 1
    اقای حدادیان دکترای چه رشته. وازکدام دانشگاه گرفتند لطفا اعلام نماییدجهت مردم لیسانس وفوق لیسانس ودکترارا کاملا بجهت افکارعمومی ونتشارنمایید ممنون اززحماتتون
  • ع IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    27 2
    اگر‌دروغ‌و‌دزدی‌و‌باندبازی‌را‌دولت‌محترم‌از‌کشور از بین‌ببرد‌دانشگاه‌که‌جای خود‌مماکت‌درست‌خواهد‌شد الان‌یکسری‌بازنشسته‌بصورت‌باندی بعنوان‌هیئت علمی‌بکارگیریشده اند‌که‌بقیه‌اش‌را‌بخوان‌یا‌نظامیها‌در دانشگاهها بعنوان‌اساتید‌بکارگیری‌شدند‌که چی‌
  • US ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    8 29
    خدا لعنت کند کسانی را تلاش می کنند با شایعه سازی جامعه را به آشوب بکشانند واز احساسات قشر جوان سوءاستفاده کنند وبا دین ستیزی به مقاصد شوم شان برسند !
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    41 4
    بسمه تعالی اگر برای ایشان(علی اصغر حدادیان) مدرک فوق دکترا هم ارایه دهید مجامع علمی ،اساتید دانشگاهی ،دانشجویی وکلاً اکثریت افکار عمومی آنرا باور نخواهد کرد ونیجه اش هم نابود کردن اعتبار علمی دانشگاه تهران وبطور کلی اعتبار علم درجمهوری اسلامی ایران خواهد شد
  • US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    45 2
    اگر راست می گویید و اصرار دارید مردم باور کنند. خیلی ساده است سوابق تحصیلی ایشان را منتشر کنید. من که هرچقدر جستجو کردم سوابق تحصیلی ایشان را نیافتم.
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    27 3
    این حرف ها فقط صورت مساله رو پاک میکنه ... .....
  • ایوب IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    27 2
    پروردگارا چرا مملکت دچاردشمن ،دروغ،خشکسالی شد
  • رها IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    33 4
    بس کنید با این تصمیمات نابخردانه و مغرضانه تان بیشتر ازاین به شعور دانشجویان واین ملت توهین نکنید مداح بهتره همون مداحی اش را انجام دهد نه تدریس در دانشگاه که کار تخصصی است
  • ناشناس IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    15 1
    قابل توجه دست اندرکاران ،اگر معتقدین اخراج اساتید جو ایجاد کردن واغتشاش است چرا با جراید وفضای مجازی برخورد نمیشود که به انتشار خبر کذب میپردازند
  • علی اصغر US ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    30 2
    واقعا که مرد ۴۰ساله از۹۴ که سه سالش کروناست ازحق التدریس برسه استادی ایشون دیپلم هم نداشته با خرید مدرک
  • محمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    29 2
    همان ادبیات و الفاظ نخ نما
  • عماد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    7 35
    می بایست دانشگاها از حیث افراد نالایق، کج فهم و غرب زده پاکسازی شود. آقای دکتر حدادیان از شخصیتهای برجسته انقلابی و ولایتمدار، اشراف کامل بر روی مباحث دروسی که تدریس می کنند را دارند. کمی واقع بین باشیم و دوست را از دشمن تشخیص دهیم.
  • ناصر ناصری IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    25 3
    آره حق باشماست همیشه راست می گوید نه تنها کسی اخراج نشده استاد جدید هم گرفتید برگه انتخاب واحد ترم جدید گواه صداقت شماست
  • هموطن IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    24 2
    واییییییییییی دکتر بوده ووووووای معدل ها راببینید
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    5 40
    حدادیان شده خار توچشم اصلاح طلبان ومزدوران اسراییل وانگلیس درود بر حدادیان ودیگر انقلابیون
  • هموطن IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    31 5
    آقای دکتر مهندس رضایی معدلش چند بیده
  • ابراهیم IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    36 2
    دانشگاه بامزه ..رییس بامزه..استاد طراز اول بامزه...مملکت بامزه..فقط مردم غربزده بی مزه..
  • آرش IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    29 3
    چرا دست وپا تو گم کردی اگر این اخبار دروغه پس تمامی این اتفاقات رقم خورده مث تقلب در اسامی قبول شدگان کنکور و تهدید اساتیدی به حق که از اعتراضات حمایت کردن و....کار آکسفورد بوده؟
  • ناشناس۷ IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    28 2
    ادب مرد به ز مدرک اوست،دکتر....
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    31 2
    این بحث ها همش دور کردن افکار عمومی از غارت ثروت ملی در معادن وپتروشیمی وفولاد وبانک هاست یه مدت حجاب یه مدت ... وملت هم دنبال قبول یا رد حجاب ومداح و...
  • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    27 3
    مسول روبط عمومی دانشگاه تهران کاش میدونستی چه جایی هستی!!!
  • اسی US ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    17 2
    خدارا شکر راست میگید
  • بیطرف US ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    20 2
    ایکاش استاد کرسی آزاد هم داشته باشند احاد دانشجویان و اساتید وزارت علوم و بهداشت را بهره مند کنند . حیف این همه استعداد صرف دانشگاه تهران بشوند 🤭😅
  • فری IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    30 4
    من خودم مدرس دانشگاه هستم ارزشیابی دانشجویان از استاد هیچ ربطی به صلاحیت علمی استاد نداره و دانشجو پایان ترم قبل از دیدن نمره اش باید یه فرم نظرسنجی را پر کنه و شامل همه موارد علمی ، روش تدریس ، اخلاق و ... هم میشه معمولا بستگی به نظر دانشجو داره و دانشجو به اساتیدی که سختگیرتر هستند معمولا نمره کمتر می دهند
  • اسی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    26 3
    یعنی خود اساتید اخراج شده هم معنی اخراج را نمی فهمند و فقط شما می فهمید؟؟؟
  • عبداله IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    11 26
    از قوه قضائیه درخواست می شود با منتشر کنندگان اخبار های دروغ و جعلی که در صدد ایجاد اغتشاش از طریق پمپاژ اخبار دروغ هستند برخورد کند
  • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    24 0
    در دوره احمدی نژاد دکتر های کیلویی به وفور پیدا شد.
  • کاظم IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    20 1
    کمی سوابق مدرسی اقای حدادیان بازتر شود بهتر است
  • ناشناس DE ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    32 1
    حدادیان چه استادی دانشگاهی هست که تو بعضی فیلمهای مداحیش تو دوره احمدی نژاد به ایشون حرف رکیک میزنه وای چه دانشجو هایی از زیر دست ایشون بیرون میان
  • میثم IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    26 2
    اگر نیاز نیست پس چرا این نخبه ها را کنار گذاشتید و از کسانی دعوت بکار کردید که هیچ تجربه تدریس ندارند اصلا علمی برای انتقال ندارند دانشگاه اساسأ به در و دیوار زیبا و قشنگ نمیگن به علم بالای یک مرکز آموزشی را دانشگاه میگن، همین طوری چند نفر باهم دیگه تلویزیون رادیو و دانشگاه و بقیه جاها را تصرف کنید کنید دورهمی باهم عشق و حال کنید کسی هم مطالبه کرد بزنید تو دهنش
  • ایرانی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    17 1
    بادرود بر همه فرهیختگان جامعه واقعا دراین اوضاع جامعه چه نیاز به حضور جناب حدادیان هست بهتر است از افرادی استفاده شود هم باسواد ترند هم باعث ارامش در فضای دانشگاه میشوند اکنون که حساسیتها بیشتر شده نباید کاری انجام شود که التهاب در دانشگاه بیشتر شود
  • میثم IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    29 2
    یعنی شما کاری با واژه دکتر کردید با این کیلو کیلو بخشیدنش دیگه دکتر تو ایران هیچ ارج و قربی نداره، بعدش ما مردم تمام حرف ها و آمارهای شمارو قبول داریم چون که تا حالا از شما حرف و آمار دروغ نشنیدیم مثل آمار تورم امار ساخت مسکن و.....، شما ثابت شده اید قربان
  • محمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    24 2
    تو گفتی و منم باورم شد
  • زهرا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    17 2
    همه چی آرومه. ما چقدر خوشبختیم!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    22 2
    اولا وقتی از دانش و دانشگاه صحبت میشه، منظور دانش محض و اطلاعات بسیار بالای علمی است...مثلا: تدریس و تحصیل در رشته های فنی، مهندسی، و ریاضی و فیزیک، و شیمی، دروس پایه علم محسوب می شوند، دروس تجربی جای خود دارد، دروس علوم انسانی، بر گرفته از مکاتب فکری و فلسفی دانش بشری است، هر کسی می تواند اظهار نظر کند و حرف بزند، بعضی ها حتی اگر سواد نوشتنی هم نداشته باشند قادرند ساعتها حرف بزنند، ولی فقط حرف، نه بیان علمی، مثلا در باره: استعمار ، حقوق، و یا مسائل اجتماعی.....خیلی ها حرف می زنند، داستان بافی و گزافه گویی، تا بیانات علمی با قاعده و قانون و کشفیات مربوط به آن زمین تا آسمان است.....واقعیت این است علم محافظه کاری و اهمال و نرمی و مدارا نمی شناسد، آنچه از منشور هرم علمی بیرون می آید، نشان و نمایی از نماد رشد و ترقی و توسعه قابل لمس و مشهود: در پیشرفت سیاسی/اقتصادی/اجتماعی/فرهنگی/ فنی و مهندسی و / صنعتی، و بهداشتی و رفاهی با رضایت و اقبال عمومی در تمام زمینه ها و رشته های مربوط به امور زندگی مردمان است....علم چیزی نیست جز گشایش گره کور مشکلات اجتماعی، و رفع نیازها و حوائج بر حق و مسلم مردم
  • US ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    15 2
    همه اش داستان بود
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    19 0
    یه سیاستی هست که چندین سال پیش در یک شرکت خصولتی با اون مواجه شدم فردی ک مدیر مجموعه بود به یکی از نزدیکانش گفته بود تا می تونیم در این مدتی که مدیریت دست ماست باید دوست و اشنا های خودمون رو در مناصب مدیریتی منصوب کنیم بعد از ما پنجاه درصدشون هم بموند موفقیت بزرگیه ، ظاهرا این سیاست ماملا نهادینه شده
  • امير IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    14 1
    باشه شما اصلا در آمار دست نبردید و همش درسته. اوکی قبول
  • ناشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    25 3
    سعید حدادیان هیچ جایگاهی در مراکز علمی ندارد
  • TR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    26 4
    به هیچ چیز شما نمیشه اعتماد کرد
  • محمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    17 2
    دستش نزن بدتر مبشه
  • ابراهیم IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    24 3
    آقا سعید حدادیان شیوه دریافت دیپلمش تو منطقه ۱۶ تهران رو بیان کنه .... ما سایر مدارک ایشون رو چشم بسته میپذیریم.
  • سیروس شمالی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    6 28
    جرمش مداح اهل بیت است نظام را دوست دارد اگر طرفدار فساد اخلاقی ومادی بود الان تو کمیته های من درآوردی صاحب کرسی بود دانشمندان شهید هسته ای ما هم چون عاشق دین و کشور و نظام بودند شهید شون کردند
  • کاظم US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    15 2
    هرچی شما بفرمایید حتمادرسته
  • اسماعیل IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    4 27
    مردم عزیزایران بایدعنایت داشته باشندکه بدبین نمودن مردم به افرادمخلص الزاما شگرد معاندین به نظام است وبه نظرمی رسددرآستا نه بازگشایی مدارس ودانشگاه ها نقشه جدیدی درراه است اگرچه را ه به جایی نخواهند برد
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    7 29
    سلام آقای حدادیان قابل احترام ومحبوب مجالس مرثیه سرایی و مبلغ اخلاق وسربازتشکیلات اباعبدا...اشکال تدریسش کجاست!موفق باشی دلاورلازم باشه ماهم ازتوانمون مایعه میزاریم !!!
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    29 3
    خداوکیلی دانشگاه جای این سیاسی کاریها نیست.بچه های این کشور رو‌ملعبه نکنید.حدادیان؟ما اقلا هزارتا بهترازایشون درعرصه ادبیات پایداری داریم.باعلم ودانش بازی نکنید
  • موسوی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    6 9
    با سلام خدمت مسئولان رسانه محترم، اینگونه که روابط عمومی دانشگاه تهران درباره سابقه همکاری چندین ساله آقای حدادیان با دانشگاه مذکور و نتایج درخشان حاصل از تدریس ایشان، توضیح داده، یعنی با آنچه که طی روزهای اخیر توسط رسانه های مختلف انتشار یافته، ۱۸۰ درجه تفاوت دارد. حال آنکه اگر اظهار نظرات روابط عمومی دانشگاه تهران و رسانه های مورد نظر دوگانه باشد اما حقیقت امر که یقیناً واحد و یگانه است. بنابراین از اصحاب و ارباب محترم رسانه هایی که اخبار و نظراتی مغایر با اظهارات روابط عمومی دانشگاه منتشر نموده اند تقاضا میشود به منظور رفع شبهاتی که در این خصوص برای اذهان عمومی ایجاد شده، نسبت به کشف و انتشار حقایق امر همت گمارند. زیرا که آبرو و منزلت اشخاص محترم است و مبادا در پی انتشار اخبار نادرست نسبت به آقای حدادیان قضاوت ناحقی صورت گیرد. با تشکر
  • نقی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    24 4
    کلادرس آقای حدادیان چه دردی برامملکت دوا میکنه
  • مایوس از شما IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    12 2
    تهدید نه تحدید
  • علی اصغر از تهران IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    به نظر من هر چه استاد پیر باز نشسته است باید از دانشگاه بروند تا جا برای جوانان راه باز شود آقا میبینی خیمه انداخته جمع هم نمی کند
  • امیر IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    خیلی خوب شد که بر شایعه ها پایان دادین.احسنت بر شما همشری عزیز.عدالت در حکومت و دولت موج میزند.بیگانگان شایعه پراکنی میکنند و چشم دیدن دلسوزی ها و محبت ها و شب بیداری ها و از خود گذشتگی های مسئولین و مقامات مومن و انقلابی و جان بر کف را ندارند.
    • علی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 1
      ببخشید شما در کجا زندگی میکنی؟!!!!
  • مراد علیزاده IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    آره..آره.....