مجموع نظرات: ۲
پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
۱ نفر

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی افزایش بی‌رویه و بی‌ضابطه قیمت چادر به زودی کنترل می‌شود و این کالای فرهنگی با قیمت مناسب در دسترس بانوان قرار می‌گیرد.

چادر

همشهری آنلاین - رابعه تیموری:وقتی صحبت از چادر به‌عنوان حجاب برتر به میان می‌آید، شاهد قیمت‌های سرسام‌آوری هستیم که عملا یک خانم محجبه در شرایط اقتصادی امروز نمی‌تواند چنین محصولی را خریداری کند و می‌توان گفت تعداد قابل توجهی از خانم‌های مقید و مذهبی دیگر توان خرید پارچه و چادر مشکی را ندارند. امروز یک بانوی محجبه برای خرید یک قواره پارچه چادری طرح‌دار باید حداقل ٧۵٠ هزار تومان و برای تهیه یک قواره چادر ساده ایرانی ٧٠٠ هزار تومان بپردازد. کف قیمت چادرهای دوخته هم یک میلیون تومان است و این قیمت‌ها به تناسب طرح و جنس و مدل دوخت چادر تا ٢ برابر هم می‌رسد.


قیمت‌ها نجومی است

فاطمه فیض الهی از بانوانی است که از گرانی چادر گلایه دارد. او به قیمت‌های گزاف چادر مشکی در فروشگاه‌های ملزومات عفاف و حجاب اشاره می‌کند و می‌گوید : «در کشور ما به سبب عقاید مذهبی و فرهنگی، چادر به‌عنوان حجاب برتر شناخته می‌شود و بسیاری از زنان به استفاده از این نوع پوشش تمایل دارند اما متاسفانه قیمت‌های نجومی چادر، موانعی پیش‌روی زنان محجبه قرار داده است. درواقع بانوان چادری برای تهیه یک چادر باکیفیت ملزم به پرداخت مبالغ سرسام‌آوری هستند که درصورت وجود چند بانوی چادری در یک خانواده، این مبالغ به شکل مضاعفی افزایش یافته و عملا قدرت خرید چادر باکیفیت را از خانواده سلب می‌کند. »

قیمت خرید چادر پایین می‌آید؟


خانواده‌ها به استفاده از چادر علاقه‌مندند

مریم کریمی هم با فیض اللهی هم عقیده است و با توجه به رشد ۵ تا ٧ برابری قیمت چادر در سال‌های اخیر می‌گوید : «دولت باید از چادر به‌عنوان یک کالای فرهنگی حمایت کند تا به‌صورت ارزان در دسترس مردم قرار بگیرد. بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مندند فرزندان دختر آنها از چادر استفاده کنند، اما با توجه به گرانی این کالا مجبورند از خرید و استفاده از چادر چشمپوشی کنند. »

قیمت خرید چادر پایین می‌آید؟


واردات چادر را تسهیل می‌کنیم

خبردبیر شورای فرهنگ عمومی نشان می‌دهد دولت برای تسهیل خرید و کاهش قیمت چادر مشکی برنامه‌های ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده تا این کالای عفاف و حجاب به‌صورت ارزان در دسترس بانوان قرار گیرد.
سیدمجید امامی به‌تازگی وعده تسهیل واردات چادر به‌عنوان کالای ضروری را داده و گفته است : «چادر از جزو معدود موارد کالاهای ضروری در کشور است که دولت واردات آن را پذیرفته زیرا ما با فرهنگ و با امنیت فرهنگی جامعه مواجه هستیم. همانطور که در زمینه گندم هر اتفاقی بیفتد باید گندم تامین شود در مورد چادر نیز تعرفه‌ها پایین آمده و تشویق به واردات صورت می‌گیرد. » تحقق این وعده امامی می‌تواند هزینه خرید چادر مشکی را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد و موانع استفاده از این پوشش اسلامی را مرتفع کند.

کد خبر 786480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • داریوش IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    1 0
    سلام بهتر نیست یکبار برای همیشه این تخم لق را بکنیم و دور بندازیم؟ یعنی تخم لق واردات تا آنهم منجر به رانت نشود؟ چرا با این همه مصرف کننده کارخانه های مدرن و بروز را تاسیس نکنیم؟ قطعا ارزشش رو داره...