جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

واضح است که در طول سال تحصیلی با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان و دانشجویانی که اقدام به تردد در سطح شهر برای رسیدن به محل تحصیل و منزل می‌کنند، بار ترافیکی نیز افزایش می‌یابد.

این در حالی است که علاوه بر تردد معمول دانش‌آموزان، سرویس مدارس و والدینی که با خودروی شخصی برای بردن فرزندان خود در مقابل مدرسه تجمع می‌کنند نیز بار ترافیکی را افزایش می‌دهند و گره ترافیکی را کورتر می‌کنند.

در زمان تعطیلی مدارس علاوه بر سرویس‌ها تعداد زیادی خودروی شخصی هم به صورت دوبله در خیابان یا کوچه محل واقع شدن مدرسه پارک می‌کنند و موجب می‌شوند که راه برای عبور سایر خودرو‌ها مسدود شود.

بهتر است تا دست‌کم والدین در فاصله دورتری از مدرسه خودروی خود را متوقف کنند تا یکی از عوامل ایجاد ترافیک در مقابل مدارس از بین برود و عبور و مرور قدری روان‌تر شود.

 حرکت سطل‌های مکانیزه

یکی از اقدامات خوب شهرداری درنظرگرفتن سطل‌های مکانیزه در کوچه‌ها  به منظور جمع‌آوری زباله و جلوگیری از پراکندگی زباله در فضای شهر است. با وجود این برخی افراد به‌جای استفاده بهینه از این سطل‌ها، از متحرک بودن آنها سوءاستفاده کرده و سطل‌های زباله مکانیزه را جابه‌جا می‌کنند.

به عنوان مثال برخی از افراد با توجه به ممنوع بودن پارک کردن جلوی این سطل‌ها، آنها را از جای خود خارج کرده و به محل دیگری انتقال می‌دهند. گاهی هم سطل‌ها را وسط کوچه یا خیابان رها می‌کنند و به این ترتیب عبور و مرور عابران یا خودرو‌های دیگر را مختل می‌کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود شهروندان همکاری بیشتری در رابطه با استفاده از این سطل‌ها از خود نشان دهند.

پل معلق

اگر تصور کردید که پل‌های معلق را فقط می‌توانید در فیلم‌های ژانر وحشت و مستند‌های شبکه 4 ببینید، کاملا در اشتباهید.

برای نمونه چنانچه سری به درکه و دربند، واقع در کوهستان‌های شمال پایتخت بزنید خواهید دید که پل‌های این بخش از شهر نیز به لحاظ متحرک  و خطرناک بودن، دست کمی از پل‌های معلق ندارند.

پل‌های یاد شده مصالحی غیر از چوب و سنگ  ندارند و این در حالی است که نوع ساخت آنها به طوری است که راه رفتن روی برخی از آنها به واقع دل شیر می‌خواهد. به طوری که هر از گاهی حتی پای کوهنوردانی که از صخره‌های سر به فلک کشیده جان‌ به در برده‌اند، میان تخته‌پاره‌های این پل‌ها گیر کرده و حادثه‌ساز می‌شود.

به هر حال اغلب شهروندانی که به کوهنوردی علاقه دارند و به این منظور راهی این مناطق شهر می‌شوند خواستار آن هستند که در کنار حفظ ظاهر زیبا و طبیعی این پل‌ها، سطح ایمنی در ساخت و تعمیر آنها بالاتر رود تا عبور و مرور از روی آنها برای مردم با اطمینان خاطر بیشتری صورت گیرد.

باز باران با ترافیک

باز باران با سنگینی ترافیک همزمان شده  و در این اوضاع و احوال، هجوم چند جبهه هوای سرد غیر قابل پیش‌بینی به فضای شهر به علاوه سنگینی بیش از حد ترافیک خیابان‌ها به خوبی نشان داد که برخی شهروندان با عجله به استقبال فصل گرم رفته‌اند و راننده‌های بسیاری به این دلیل غافلگیر شدند.

برای نمونه پس از طی کردن صف طولانی ترافیک تعدادی ا ز خیابان‌های شهر، راننده‌هایی مشاهده ‌شدند که به علت بخار کردن شیشه‌ خودرو مجبور به توقف در بزرگراه شده‌ بودند.

بخاری‌های خاموش و تیغه‌های خراب برف‌پاک‌کن باعث شده بود سرما، آنها را حسابی غافلگیر کند و این دسته از راننده‌ها چاره‌ای جز توقف غیر مجاز در بزرگراه‌ها نداشته‌ باشند.

این در حالی است که سرمای چند روز اخیر نشان داد که هر خودرویی همچنان باید بخاری، تیغه‌های برف‌پاک‌کن و سایر تجهیزات مرتبط با فصل سرد را داشته باشد. ازسوی دیگر، باور این نکته برای برخی راننده‌ها مشکل است که علت بخشی از تصادفات این فصل از سال همین نکته‌های به ظاهر ساده و ابتدایی است.

کد خبر 78644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز