جبار آذین استفاده از جوانان در سریال «عشق کوفی» و اعتماد به آن‌ها را اتفاقی خوب دانست.

عشق کوفی

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به لزوم استفاده از بازیگران جوان و کمتر شناخته شده مانند شبنم درویش و سعید شریف در سریال «عشق کوفی» گفت: جوان‌گرایی در اندیشه و اجرا در تمام عرصه‌های اجتماعی به ویژه حوزه‌های مهم، حساس و تعیین کننده فرهنگ و هنر و تشکیل صفوف پیشتازان فرهنگسازی از جوانان با دانش، مستعد، متعهد و متدین که از محضر بزرگان هنر کسب دانش و تجربه کرده‌اند، یک ضرورت تاریخی و نیاز انسانی در ایران اسلامی رو به تکامل و تعالی است؛ لذا تغییر و تحولات جهانی در حوزه‌های علمی و فناوری و همگامی با این سیر، به نیروهای توانمند و خوش فکر و با استعداد جوان احتیاج دارد.

او ادامه داد: حرف‌ها، طرح‌ها و برنامه جدید و پاسخگوی نیاز امروز کشور با حضور فعال، پویا و خلاق نسل جوان، اجرایی می‌شود؛ لذا تجربه به درستی نشان داده هرگاه مسئولان و مدیران به اهمیت و ارزش حضور جوانان در بخش‌های مختلف جامعه و از جمله فرهنگ بها داده اند، جوانان با نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها و نگاه متفاوت و نمایش توانایی‌ها و قابلیت‌های خود، خوش درخشیده‌اند.

تصاویر | سریال محرمی که پرطرفدار شد | لعیا زنگنه، سید جواد هاشمی و...

آذین با تاکید بر این که باید درهای شکوفایی را به روی جوانان ایران زمین گشود گفت: نمونه‌های این پر فروغی را در میادین جذاب و امید آفرین هنر شاهد هستیم و بارها نظاره‌گر فروزانی استعدادهای جوان در مقام‌های بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان در تولیدات سینمایی، تئاتر و تلویزیونی بوده‌ایم. از همین رو با احترام به پیشکسوتان هنرمند و تلمذ آموزه‌های آن‌ها باید درهای شکوفایی را به روی جوانان ایران زمین گشود. مجموعه موفق «عشق کوفی»، نمونه‌ای از حضور خوب و چشمگیر جوانان در این راستا است. شبنم قربانی و سعید شریف با بازی‌های تماشایی خود، نشان داده‌اند که اعتماد به هنرمندان جوان، دستاوردهای بزرگ دارد.

تصاویر | سریال محرمی که پرطرفدار شد | لعیا زنگنه، سید جواد هاشمی و...

این کارشناس با اشاره به عملکرد خوب نویسندگان جوان سریال «عشق کوفی» افزود: همچنین نوشتار خوش ساختار و با محتوای فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی فیلمنامه نویسان خوش ذوق و توانمند سریال‌های «مستوران» و «عشق کوفی»، نوید ظهور و حضور دو استعداد قابل توجه و خوش آتیه در عرصه فیلمنامه نویسی کشور که ما همچنان در این بخش ضعیف هستیم را می‌دهد.

آذین همچنین بهره‌گیری از هنرمندان شناخته شده و جوان که پیشتر تجربه بازی و همکاری در آثار تاریخی و مذهبی و درام را نداشته‌اند را اتفاق خجسته‌ای دانست و گفت: با آنکه بهره‌مندی از بازیگرانی که تجربه حضور در آثار تاریخی را نداشته‌اند نوعی ریسک محسوب می‌شود، اما درایت و شناخت کارگردان و تهیه کننده از استعدادهای آن‌ها که ممکن است امکان بروز توانایی‌های خود در ایفای نقش‌های گوناگون را تا کنون نیافته اند توانسته با هدایت و بازی‌گیری مناسب و در اختیار داشتن متن خوب، نتایج مثبت و سازنده به دست آورد که در سریال «عشق کوفی» شاهد آن هستیم.

تصاویر | سریال محرمی که پرطرفدار شد | لعیا زنگنه، سید جواد هاشمی و...

او ادامه داد: کسانی مانند نادر سلیمانی و حسین سلیمانی که بیشتر در آثار طنز حضور داشته‌اند در صورتی که وقتی به آن‌ها در آثار درام و جدی بها و توجه نشان داده می‌شود می‌توانند هنر بازیگری‌شان را به بهترین شکل به نمایش درآورند و در کنار چنین بازیگرهایی، بازیگرانی مانند لعیا زنگنه، سید جواد هاشمی، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، نادر فلاح و… که تا کنون یا تجربه حضور در آثار تاریخی را نداشته‌اند یا انگشت شمار و کوتاه بوده؛ می‌بینید که تا چه میزان توانسته در تنوع آثار تاریخی و کیفیت آن‌ها اثرگذار باشد.

به باور جبار آذین، هزینه کردن برای ورود، حمایت، آموزش و هنرنمایی نسل جوان، در واقع سرمایه گذاری معنوی و فرهنگی برای ساختن آینده قوی و باشکوه‌تر فرهنگ و هنر کشور است. او در این باره گفت: جوانان هنرمند ما ثابت کرده‌اند در این زمینه موفق ظاهر شده و توانسته‌اند در کنار بزرگان هنر بدرخشند و استحقاق تداوم اهتزاز پرچم فرهنگ و هنر کشور را در دست‌های هنر آفرین خود دارند.

تصاویر | سریال محرمی که پرطرفدار شد | لعیا زنگنه، سید جواد هاشمی و...

سریال «عشق کوفی» به کارگردانی حسن آخوندپور محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که پنج شنبه و جمعه هر هفته از شبکه سه پخش می‌شود. این سریال در خلال روایت یک قصه خانوادگی –اجتماعی به واقعه عاشورا می‌پردازد.

عکس | شباهت عجیب هادی حجازی‌فر به شهید باکری | ما اول باید خانواده‌های شهدا را راضی کنیم بعد مردم را ...

کد خبر 785652
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha