در ۱۱شهریور سال۶۴اهالی محل که بعد یک روز پرمشغله برا گذران یک شب آرام راهی خانه‌هایشان، خبرنداشتند که هر آن ممکن است با انفجار بمبی در خودرویی که در گوشه خیابان پارک شده است، آرامششان  بر هم بخورد و تعدادی مجروح و خسارت‌های زیادی برجای بگذارد.

بمب‌گذاری در خیابان وصال

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه اطلاعات 38 سال پیش در چنین روزی درباره انفجار بمبی در تهران نوشت: 
انفجار یک بمب جاسازی شده در یک اتومبیل پیکان، در ساعت ۱۹و ۳۰ دقیقه دیروز ( یکشنبه) در خیابان وصال تهران ۱۲ تن از عابرین و سکنه را مجروح و به تعدادی اتومبیل خساراتی وارد کرد.
خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی از محل حادثه گزارش می‌دهد که این بمب در خیابان وصال و حد فاصل خیابان‌های آیت‌الله طالقانی و انقلاب به وقوع پیوست و شیشه‌های منازل مسکونی و ساختمانها را تا فاصله ۴۰۰ متری فرو ریخت. ۱۲ مجروح این حادثه به بیمارستان‌های شهید مصطفی خمینی، البرز و مدائن منتقل شدند.که تعدادی از آنان بعد از مداوای سرپایی مرخص شدند اما حال یک تن از آنان وخیم گزارش شده است.
رییس پلیس تهران در این رابطه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اطلاع داد که از انفجار فوق‌الذکر ناشی از جاسازی با قدرت تخریبی ۷۰ پوند  تی‌ان‌تی با قدرت مکانیزم ساعتی و الکتریکی در داخل اتومبیل پیکان طوسی رنگ بود که در خیابان وصال روبه‌روی تعمیرگاه وصال پارک شده بود.

پلیس تهران افزود: بر اثر این انفجار ۵ دستگاه  اتومبیل ۸۰ تا ۹۰ درصد تخریب دیدند و ۲۰ دستگاه دیگر متحمل خسارات جزئی شدند. خبرنگار ما از محل حادثه گزارش میدهد که بلافاصله پس از وقوع انفجار نیروهای امدادی و انظامی متشکل از افراد ایثارگر آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس و نیز کمیته انقلاب اسلامی در محل حضور یافتند ضمن انتقال مجروحین به پاکسازی و ایمن‌سازی محل پرداختند.
جمهوری اسلامی مشخصات ۴ تن از مجروحین انفجار را به شرح ذیل گزارش کرد:
۱. وحید وحیدپور ۷ ساله ۲. حسن صادقی ۵۶ ساله ۳.مصطفی اشتهاردی ۱۷ ساله ۴.ناهید افشار بانوی خانه‌دار از سکنه محل

کد خبر 785311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حسن لر IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    3 0
    قلبم به هم ریخت فکر کردم خبر جدید است