پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

 فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با وصل شدن مرز شلمچه به سامانه سجاد، از فردا ایستایی زائران از زمان تحویل گذرنامه به افسر گذرنامه به چهار ثانیه می‌رسد و طرف عراقی هم کنترل افسر ایرانی را می‌پذیرد.

تردد زائران کربلا از مرز مهران

به گزارش همشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور امروز در بازدید از مرز شلمچه، اظهار کرد: هر سال جمعیت و اشتیاق زائران در ایام اربعین نسبت به سال قبل با افزایش معناداری مواجه است.

وی افزود: امسال در برخی از روزها ۲۰ تا ۳۰ درصد و در روزهای دیگر تا ۴۵ درصد افزایش زائران را در مرزهای مختلف شاهد بودیم. 

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با همکاری وزرای مربوطه و پای کار بودن دولت امسال مشکل راه‌ها و مسیرهایی که در سال‌های گذشته بست ترافیکی داشتند حل شد و تا شب گذشته باوجود افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی در حوزه راه‌ها مشاهده نشد.

وی با اشاره به همکاری کشور عراق و ارائه تسهیلات ویژه، ادامه داد: طبق توافق و همکاری طرف عراقی امسال در مرز مهران مقرر شد تا خروج زائران از کشور یا همان ورودشان به کشور عراق توسط ماموران ما صورت گیرد و ماموران عراق فقط مهر ورود به کشورشان را درج کنند.

احمدرضا رادان تصریح کرد: با وصل شدن مرز شلمچه به سامانه سجاد، از فردا ایستایی زائران از زمان تحویل گذرنامه به افسر گذرنامه به چهار ثانیه خلاصه خواهد شد و طرف عراقی هم کنترل افسر ایرانی را می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار و زائر از مرزها خارج و حدود ۷۰۰ هزار نفر سفرشان پایان یافته است.

رادان اضافه کرد: تاکنون به جز یک مورد، هیچ حادثه رانندگی در مسیرهای منتهی به مرزها در ایران اتفاق نیفتاده که در جای خود بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: از زائران تقاضا می‌شود با دلیل افزایش تعداد زائران در روزهای منتهی به اربعین سفر خود را مدیریت کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

رادان در خصوص تسهیلات ویژه گذرنامه‌ها، گفت: از ابتدا درخواست کردیم که مردم برای این سفر گذرنامه زیارتی بگیرند که از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست، افزون بر ۸۰۰ هزار گذرنامه زیارتی درخواست شده بود که از این تعداد ۹۸.۵ درصد تحویل داده شده‌اند.

وی ادامه داد: صدور گذرنامه عادی زمانبر تر و چاپ آن مشکل‌تر است اما همکاران ما و پست در تلاش هستند تا در سریعتر زمان ممکن آماده و تحویل داده شوند.

کد خبر 785100
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha