جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و روسی حضوری پررنگ در سی‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو دارد.

نمایشگاه کتاب مسکو

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از امروز هشتم شهریور (۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. آیین افتتاحیه رسمی این رویداد از ساعت ۱۲ (به وقت تهران) آغاز شده است.

در سی ‌و ‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، به معرفی و عرضه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، دفاع مقدس، ادبیات پایداری، ادبیات کلاسیک، معاصر و... پرداخته است. از این تعداد حدود ۲۵۰ عنوان کتاب، منابع ترجمه شده از زبان فارسی به زبان روسی را شامل می‌شود.

همچنین رویدادهای متنوعی شامل نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران، نویسندگان و مسئولان نمایشگاهی و... از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است. بخشی از غرفه ایران نیز «کنج قرآن» نام گرفته که به نمایش انواع قرآن‌های چاپی اختصاص یافته است. هنرمند خوشنویس ایرانی محمدعلی قربانی هم در این نمایشگاه حضور دارد و در زمینه کتابت قرآن برنامه‌هایی را در غرفه برای مخاطبان برپا خواهد کرد.

محوریت سی‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با کتاب‌های کودک و نوجوان است و نخستین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان مسکو نیز به عنوان بخشی از این رویداد در نظر گرفته شده است. ۳۰۰ رویداد با محوریت کودک و تصویرگری از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است. برای حضوری کنش‌مند در این رویدادها و تبادل تجربیات میان صنعت نشر ایران و کشورهای حاضر در زمینه کتاب کودک، منصوره محمدی، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان نیز در غرفه ایران حضور دارد.

کد خبر 784880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha