در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۴ نوع آفتکش طبیعی و دست‌ساز خانگی آشنا کنیم که برای از بین بردن آفت گیاهان موثر هستند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاه

به گزارش همشهری آنلاین، امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی و از بین رفتن حیاط و باغچه‌ها، مردم دوست دارند که در محیط آپارتمان از گل‌های زیبا و سبز استفاده کنند تا بتوانند حس طراوت و تازگی را در محیط کوچک خانه ایجاد کنند. اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده‌ای نیست و نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا گیاهان همیشه سرحال باشند و بتوانند به منزل شما طراوت ببخشند.

عوامل مختلفی ازجمله نور، خاک مناسب، کود، میزان آبیاری و... در نگهداری از گیاهان آپارتمانی نقش دارند. یکی از مشکلاتی که همیشه برای نگهداری از گل و گیاهان وجود دارد، آلوده شدن گیاهان به آفات و شپشک است که کم کم موجب از بین رفتن گیاه می‌شود. برای از بین بردن این آفت‌ها معمولا از کودهای شیمیایی استفاده می‌شود که برای گیاهان مضر هستند.

استفاده از آفتکش‌های طبیعی و خانگی برای گیاهان بهتر است؛ اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این آفتکش‌های خانگی و دست‌ساز زمانی کاربرد دارند که آفت گیاهان زیاد پیشرفت نکرده باشد. بنابراین همیشه سعی کنید گیاهان را مدام بررسی کنید تا اگر دچار آفت شده باشند، زود متوجه آن شوید.

در این صورت درمان گیاه بسیار راحت‌تر است و اگر آفت بیش از حد پیشرفت کرده باشد، ناچارید از سموم شیمیایی قوی برای دفع آفت استفاده کنید که برای گیاهان عوارض جانبی دارند.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۴ نوع آفتکش طبیعی و دست‌ساز خانگی آشنا کنیم که برای از بین بردن آفت گیاهان موثر هستند، پس در ادامه با ما همراه باشید.  

آفتکش شماره ۱

دو قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی را با نیم لیتر آب مخلوط کنید و داخل یک قوطی اسپری بریزید. حالا این محلول را روی نقاط جمع شدن آفاتی مانند شپشک آردآلود اسپری کنید و بعد با پنبه یا دستمال تمیز محلول اسپری شده را کاملا از روی گیاه پاک کنید.

آفتکش شماره ۲

الکل یک درمان موثر برای آفت گیاهان است. کافی است یک دستمال تمیز یا گوش پاک کن را کمی به الکل آغشته کنید؛ سپس آن را روی نقاط آفت زده گیاه بکشید و آفت‌ها را کاملا پاک کنید. این کار را باید هر هفته تکرار کنید و بعد نقاطی را که به آن الکل زده‌اید، با دستمال تمیز و آب پاک و تمیز کنید.

آفتکش شماره ۳

برای درست کردن این آفتکش مقداری توتون و تنباکو را داخل یک کاسه خیس کنید و صبر کنید تا رنگ آب مانند رنگ چای کم رنگ شود. حالا توتون و تنباکو را از صافی رد کنید و آب صاف را داخل شیشه اسپری بریزید و روی نقاط آفت زده اسپری کنید.

آفتکش شماره ۴

در این روش کافی است یک قاشق چایخوری فلفل قرمز تند را با دو حبه سیر رنده شده داخل یک ظرف بریزید؛ سپس یک لیتر آب را به آن اضافه کنید. مخلوط را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا به مدت ۴۵ دقیقه بجوشد. سپس محتویات داخل قابلمه را از صافی رد کنید و داخل قوطی اسپری بریزید و بعد از خنک شدن روی نقاط آفت‌زده گیاهان اسپری کنید.

منبع: فرادید

کد خبر 784396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha