سخنگوی صنعت برق گفت: برنامه مدیریت و پایش مصرف برق در بخش اداری تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد و ساعات کار ادارات نیز بعد از این تاریخ طبق مصوبه هیئت وزیران به حالت قبلی بازخواهد گشت.

تغییر ساعت ادارات

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم، ۷۷۹۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است که شامل نیروگاه‌های جدیدالاحداث و ارتقا و افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های موجود است .

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه وزارت نیرو با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته با آمادگی کامل به استقبال تابستان سال جاری رفت، اظهار داشت: با افزایش ۷۷۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف موفق شدیم، پایداری شبکه سراسری برق را در فصل تابستان سال جاری علی‌رغم افزایش شدید دما و گرمای بی‌سابقه حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص نحوه مدیریت مصرف برق بخش‌های مختلف در تابستان سال جاری افزود: امسال هیچ محدودیتی در بخش خانگی و تجاری اعمال نشد و در بخش صنعت نیز ۹۲ درصد از صنایع بدون هیچ‌گونه محدودیتی برقشان تامین و تحویل شد .

وی در رابطه با نحوه تامین برق شهرک‌های صنعتی ادامه داد : در دوره گرم سال جاری شهرک‌های صنعتی به مدت یک روز در هفته با محدودیت رو به رو بودند.

سخنگوی صنعت برق در مورد افزایش میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ کشور در سال جاری گفت: نسبت به سال گذشته به میزان ۸ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۶ درصد برق تحویلی به صنایع بزرگ افزایش یافته است.

رجبی مشهدی در ادامه نشست خبری با اشاره به موفقیت برنامه کاهش مصرف در ادارات گفت: برای مشترکان اداری و عمومی هدف‌گذاری ۱۰۰۰ مگاواتی را برنامه‌ریزی کرده بودیم که با اصلاح ساعت کاری و پایش مصارف سیستم‌های سرمایشی بیش از ۸۵ درصد محقق شد و این برنامه تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد، ساعات کار ادارات نیز بعد از این تاریخ طبق مصوبه هیئت وزیران به حالت قبلی بازخواهد گشت.

رجبی مشهدی در پایان در خصوص اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف در تابستان جاری گفت: در طرح امسال مشترکان با مصارف بیش از الگو هم با کاهش مصرف شامل دریافت پاداش شدند و از ۴۴ میلیون مشترکی که برای آنها قبض صادر شده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشمول دریافت پاداش شده‌اند و ۱۴۵۰ میلیارد تومان پاداش در قبوض مشترکین اعمال شد.

کد خبر 784299
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    20 6
    ای کاش ساعت کار تغییر نکند
    • اﻳﺮاﻥ IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      3 8
      ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻢ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﻫﺴﺘﻲ ﺧﻮﺵ ﻣﻴﮕﺬﺭﻩ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪاﺭﻱ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻗﺒﻞ ﺑﺮﮔﺮﺩﻩ
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      1 2
      اره
  • مجمود برآبادی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    11 1
    از قطعی برق چاه‌های عمیق که سال گذشته ۵ساعت در یکروز ودر یکهفته به ۵ ساعت درهر ۶روز هفته در امسال و نابود شدن محصولات کشاورزی چیزی نگفت.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    24 0
    فقط دولت رئیسی دولت انقلابی ومردمی هست وبقیه دولت های گذشته بنا به گفته آقایان انقلابی،همگی ضدمردمی وضدانقلاب بودند،ما نمی دانستیم که ۴۳ ساله حکومت ضدانقلاب بود وازوقتی رئیسی اومده انقلاب اسلامی شده.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      22 0
      دولتی که بار روی کار آمدنش همه چیز در دو سال ۳ برابر شده جز حقوق
  • محمد IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    3 3
    سلام . ببینید هیچ چیز پیچیده ای ساعت سال نداره. ایکاش میتونستم تلوزیون باشم و توضیح بدم ...اما این روز ها بهتره به تایم اذان صبح رفتار کنیم تا بر اساس ساعت !!!! عین زمان قاجار و قبلش . زمستان و پاییز وقت بیشتری برای خواب خواهیم داشت . اما به هر حال این قانون وقت مفید رو از بین برد .مردم خسته تر شدند .مصرف برق بیشتر شد . ۴ ساعت به مردم در روز ضرر و اسیب رسید . کتاب های کمتری خوانده شد بخوان نخوان مردم تا ۱۲ شب بیدار هستند !!!! هم خر رو میخوان هم پالون خر رو...... هیچی نداره یه تابع سینوسی هستش . انقلاب تابستانی میشه کف و سقف قله تابع .... شما فقط باید از یک چهارم پی هر بخش این تابع ساعت کار رو تغییر بدی !!! که اونم قرار شد سر اسیبی که به مردم میرسونه دیگه کسی دست به ساعت کار کار نزنع که زدن...باید باشه۱۵الی ۲۵ اردیبهشت مرداد ابان و بهمن ماه هرسال هم به جای یک ساعت باید ۱/۵ الی ۲ ساعت بکشن عقب و جلو .....که اذان صبح بیفته بین ۶ تا ۷:۳۰ شروع کار ادارارات و مدارس بشه ۸ ...بازار هم که ۹ استارت میخوره .... اونم نه اینکه کاری که تو تابستون باید انجام میدادن رو داخل زمستون انجام بدن !!!!
  • ZA ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 1
    چقد شِیر؟ بالاخره ساعات کار چییه؟
  • کارمند IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    2 0
    شناوری هنوز هست یا نه؟
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    5 0
    شروع ساعت کار ادارات از ساعت 6 از جمله تصمیمات بسیار اشتباه دولت بود که نه تنها تاثیری در کاهش مصرف برق نداشت بلکه باعث کاهش شدید بهره وری ، به هم خوردن نظم زندگی کارمندان ، نارضایتی کارمندان و بسیاری مشکلات دیگر شد.
  • ایران IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    تهرانی ها که پنج شنبه ها تعطیل هستند بیچاره شهرستانی ها که هنوز تصمیم گرفته نشده؟؟؟؟