اتفاق خوبی که امسال برای زائران اربعین افتاده این است که پلیس با استفاده از سامانه‌های هوشمند امسال سرعت خدمات خود به زوار را دوچندان کرده است. صدور روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه زیارتی توسط نیروی انتظامی هم باعث شده مردم استقبال خوبی از این طرح داشته باشند.

راهپیمایی اربعین - سفر اربعین - راه پیمایی - پیاده روی اربعین

به گزارش همشهری آنلاین: مرزهای ایران و عراق این روزها در حال ثبت تصاویری جدید از عاشقی دوستداران سیدالشهدا(ع) است؛ مردمی که گرمای سوزان ۵۰درجه‌ای مهران، شلمچه و... مانع از ابراز ارادتشان به ارباب شهدا نشده و مجنون‌وار ساعت‌ها جاده‌های طولانی را طی و خود را به مرز برای عزیمت به کوی دوست رسانده‌اند. آنطور که از آمارها پیداست، از اول ‌ماه صفر تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰نفر از زائران اربعین کشورمان از طریق مرزهای مجاز کشور به سمت عراق رفته‌اند تا خودشان را به مراسم اربعین در کربلا برسانند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم گفته که این زوار بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی به‌وجود آید از مرز خارج شده‌اند و کارها به خوبی در حال انجام است. اتفاق خوبی که امسال برای زائران اربعین افتاده و کارشان را آسان‌تر کرده این است که پلیس با استفاده از سامانه‌های هوشمند امسال سرعت خدمات خود به زوار را دوچندان کرده است. صدور روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه زیارتی توسط نیروی انتظامی هم باعث شده مردم استقبال خوبی از این طرح داشته باشند و برای دریافت گذرنامه به دردسر نیفتند.
اگر سال‌های گذشته مسافر اربعین بوده‌اید، حتما می‌دانید که یکی از مشکلات آنهایی که با خودروی شخصی به مرز می‌آیند، پارکینگ است. خوشبختانه امسال ظرفیت پارکینگ‌ها در مرزهای مشخص شده برای عبور زوار، افزایش پیدا کرده و حتی در برخی از مرزها دوبرابر شده است. به این ترتیب دیگر کسی نگرانی بابت جای پارک در مرز نخواهد داشت؛ ضمن اینکه یک‌هزار و ۷۰۰گشت پلیس هم برای مدیریت و روان‌سازی‌ ترافیک و همچنین معطل نشدن زائران در گیت‌های گذرنامه در محورهای مواصلاتی مسیرهای منتهی به مرزهای ۶گانه فعالیت می‌کنند. خلاصه که هم و غم پلیس و ارگان‌های مربوطه، راحتی زائران اربعین و فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب است تا زائران خاطره خوبی از سفر به کربلا در ذهنشان ماندگار شود.

کد خبر 784253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha