وزیر کشور حجاب و عفاف را یک موضوع جدی و لازم دانست و گفت: با کمک حجاب و عفاف می‌توانیم پیشرفت‌ها را فراتر کنیم و اساسا یک جامعه پیشرو داشته باشیم.

احمد وحیدی وزیر کشور

به گزارش همشهری آنلاین، رویداد ملی «روایت عملکرد و گفت‌وگوی راهبردی پیرامون نقشه راه تعالی حکمرانی حجاب» روز یکشنبه در مرکز اجتماعات وزارت کشور با حضور جمع کثیری از کنشگران اجتماعی از استان‌های مختلف و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد.

وزیر کشور در این نشست با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب یک موضوع مردمی است و باید دیدگاه‌ها، پیشنهادها و نقدهای مطرح از سوی کنشگران اجتماعی در کنار نظرات نهادهای و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه و بحث و گفت‌وگو قرار گیرد، گفت: عفاف و حجاب یک موضوع مهم فرهنگی - اجتماعی - سیاسی و اقتصادی  است و در مقاطع مختلف مورد توجه بوده است.

 وی با تأکید بر اینکه میدان‌داری بانوان پرافتخار ایران در مقاطع مختلف دوران انقلاب و دفاع مقدس باعث شده که کسی امروز دیگر نمی‌تواند بگوید حجاب مانع است، اظهار کرد: اما دشمنان امروز در جنگ ترکیبی علیه ملت ایران تلاش می‌کنند از این موضوع برای مدیریت افکار جوانان برنامه‌ریزی کنند.

وزیر کشور در همین حال حجاب و عفاف را یک موضوع جدی و لازم دانست و گفت: با کمک حجاب و عفاف می‌توانیم پیشرفت‌ها را فراتر کنیم و اساسا یک جامعه پیشرو داشته باشیم.

وحیدی تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب در مردان و زنان برای تعالی یک جامعه سیاست‌ورز و عقلانی در راستای دستیابی به هدف‌های بلند طراحی شده و ما باید این مسأله را در منظر افکار عمومی و همه کسانی که مخاطبان ما هستند، تبیین کنیم.

وزیر کشور، گفت‌وگو در مورد موضوع عفاف و حجاب را سازنده خواند و گفت: مسأله این است که ما در این رویداد باید به تبیین موضوع و ابعاد آن بپردازیم تا سبک زندگی سعادتمند بیشتر از گذشته شکل بگیرد.

وحیدی، بحث عفاف و حجاب را یک موضوع گسترده با ابعاد مختلف دانست و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دیدگاه‌های سپهبد شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما حتی به عده کم کسانی که گرفتار دسیسه‌های دشمن شده‌اند، می‌اندیشیم و باید تلاش شود تا آنان را از پشت پرده ماجرای این مسأله آگاه کنیم؛ همه آنان فرزندان ما هستند.

در این رویداد شماری از کنشگران اجتماعی و حاضران در جلسه با موضوع «فن آوری بازگشت» پیشنهادهایی با موضوع توجه به هویت ایرانی و اسلامی - تقویت گفت‌وگوی خانواده‌محور - توجه به فرهنگ تاریخی و فاصله نگرفتن از هویت ملی مطرح کردند.

کد خبر 784018
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • میثم IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    10 1
    بنده به عنوان ی شهروند متوجه کلام و یا مفهوم بیانات ایشون نشدم قبل از اتفاقات سال قبل چرا پیشرفتی نشد منظور کلیش یعنی چی اگر مسولین در هر سمتی بودن درست عمل میکردن و حرف عملشون یکی بود و بچه هاشون تو اروپا آمریکا دور از تمام شعارهایی که میدادن عملکرد واقعی داشتن امروز مردم دچار خشم از درون نمیشدن واین همه هزینه متحمل کشورنمیشد اتفاقات امروز کشور چه خوب چه بدش نشان از عملکرد از قبل مسولین میباشد موضعه دشمن مشخص هستش مسولین ما نباید در موقعیت اونها قرارمیگرفتن در کشوری که رانت اختلاص دروغ امضاهای طلایی سفارش های ویژه محدودیت اقتصادی و آقازادگی رسم بشه نباید توقع بیشتری داشت
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      6 0
      خودی هاشون هم نمیدونن چی میگه
  • مهدی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    17 1
    چقد وحشت دارین از تارمو