اپلیکیشن‌های کاربردی برای مسافران ساخته شده تا در موضوعات مختلف، از انتخاب اقامتگاه گرفته تا پیدا کردن مسیر، بررسی وضعیت آب و هوا، اماکن گردشگری و خدمات بین راهی راحت‌تر باشید. برخی از انواع ایرانی این اپلیکیشن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

موبایل

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری : گوشی‌های هوشمند که حالا دیگر به وسیله‌ای ضروری برای زندگی شهروندان تبدیل شده، می‌توانند در سفر هم کارآمد باشند.

  • اگر مقصد خود را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید بدانید چه جاهای دیدنی و گردشگری اطراف مقصدتان است، اپلیکیشن «دانرو» را نصب کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید مکان‌های دیدنی اطراف خود را پیدا کنید و گاهی هم از جایزه‌های آن به‌عنوان تخفیف هزینه اقامتگاه بهره ببرید.
  • اپلیکیشن ۱۴۱ توسط مرکز مدیریت راههای کشور طراحی شده است. به کمک این ابزار می‌توانید از پیش‌بینی وضع آب و هوا، وضعیت ترافیک جاده‌ها، جزئیات مربوط به تصادفات و نکات دیگری که ممکن است مورد نیازتان باشد، اطلاع حاصل کنید. به‌طور کلی هرگونه اطلاعات درباره جاده‌ها را می‌توانید در این اپلیکیشن ببینید.
  • گاهی زمان جمع کردن چمدان سفر، هر چقدر سعی دارید تا همه‌چیز را جمع و جور کنید، باز هم برخی موارد از قلم می‌افتند و وقتی سفر را آغاز می‌کنید، به‌تدریج به‌خاطر می‌آورید که چه چیزهایی را فراموش کرده‌اید. بعضی وقت‌ها، موارد فراموش شده شاید زیاد مهم نباشند اما گاهی هم، اقلام ضروری سفر مانند مدارک را فراموش می‌کنید. اپلیکیشن سفر «چمدان»، یک چک‌لیست سفر است که متناسب با نحوه و نوع سفر، موارد ضروری سفر را به شما یادآوری می‌کند.
  • اپلیکیشن «آی‌بنزین» ابزاری است برای پیدا کردن جایگاه‌های پمپ بنزین. به کمک آن می‌توانید نزدیک‌ترین جایگاه را پیدا و براساس جایگاه‌ها، برای مسیر خود برنامه‌ریزی کنید. همچنین این برنامه، می‌تواند ابزار مسیریابی هم باشد. در حال حاضر این اپلیکیشن در بسیاری از شهرهای ایران فعال شده است.
  • اپلیکیشن «سفرنما»، ابزاری همه جانبه برای پیدا کردن و رزرو هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، خرید بلیت وسیله نقلیه، تهیه بیمه مسافرتی، اطلاعات پرواز، رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی است. با استفاده از این ابزار، هیچ‌چیز سفر از چشم شما دور نخواهد ماند.
  • با اپلیکیشن «ایران‌خودرو» هم می‌توانید درخواست خود را برای کمک ثبت و سپس درخواست را پیگیری کنید. همچنین اپلیکیشن ایران خودرو با نشان دادن لوکیشن شما، موقعیت‌یابی هم انجام می‌دهد. از نکات جالب این برنامه این است که آموزش و راهنمای تعمیرات خودرو هم دارد.
  • اپلیکیشن «ایران گردش» برخلاف ابزارهای مشابه دیگر، اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی ایران را به‌صورت آفلاین ارائه می‌دهد. همچنین این ابزار می‌تواند برای طبیعت‌گردی هم کاربردی باشد.
  • اپلیکیشن «تریپ‌پین» برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند آنلاین، ویلا یا اقامتگاه‌های بومگردی را رزرو کنید. رزرو آنلاین هتل اقامتگاه، این مزیت را دارد که برای اقامت استرس نداشته باشید و از قبل محل اقامت شما تعیین شده باشد. با کمک این ابزار می‌توانید از میان ویلاها، سوئیت‌ها و خانه‌های بومگردی ثبت شده در آن، هر کدام را که مطلوب‌تر است رزرو کنید و درصورتی که سؤالی دارید، از میزبان بپرسید.
کد خبر 783942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha