گاهی  مدت حبس‌های زندانیان آن‌قدر طولانی‌اند که با مرگ تدریجی فرقی ندارند و تنها راه خروج از زندان برای جنایتکارانی که به حبس‌های ابد و طولانی محکوم می‌شوند، رفتار مناسب در طول مدت حبس و دریافت حکم بخشش و عفو عمومی است.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین،  گاهی  مدت حبس‌های زندانیان آن‌قدر طولانی‌اند که با مرگ تدریجی فرقی ندارند و تنها راه خروج از زندان برای جنایتکارانی که به حبس‌های ابد و طولانی محکوم می‌شوند، رفتار مناسب در طول مدت حبس و دریافت حکم بخشش و عفو عمومی است. در این میان زندانیانی هم هستند که هرگز این حکم شاملشان نمی‌شود و آن‌قدر در زندان می‌مانند تا بپوسند.

۱۰۰ سال حبس

رکورد طولانی‌ترین مدت محکومیت و حبس در ایالت متحده آمریکا، به نام دودلی واین کیزر ثبت شده است. او که به طرز فجیعی همسر ۲۹ ساله، مادر همسرش و یک دانشجوی کالج را مقابل چشمان پسر شش ساله‌اش، کریس کیزر به قتل رسانده بود، در سال ۱۹۸۱ در آلاباما به ده هزار سال زندان محکوم شد.

در سال ۱۹۷۶ دیان کیزر، ۱۰ همسر سابق دودلی واین، به همراه پسر شش ساله و مادرش برای مراسم هالووین به خیابان رفته بودند که دودلی به سمت آنها حمله‌ور شد و آن‌قدر همسرش را کتک زد که حتی فرزند درون شکمش از بین رفت و سپس با دو گلوله او و مادرش را در مقابل چشمان پسر شش ساله‌اش از پای درآورد، گلوله‌ای هم به سمت ریک پیرون دانشجوی ۲۲ ساله‌ای که در آن اطراف بود، شلیک کرد. بعد از دستگیری دودلی در سال ۱۹۸۱، قاضی ایالت آلاباما  او را به ۱۰ هزار سال  حبس محکوم کرد.

۱۰۴ سال حبس

در کشور برمه ارتش و دولت بیشترین قدرت و مقام سیاسی را دارند و هر کس با آنها مخالفت کند، به شدت مجازات می‌شود. بو مین یو کو، جوان ۲۱ ساله‌ای است که به دلیل همین مخالفت‌ها با نظام اجتماعی دولت در سال ۲۰۰۸ دستگیر و به ۱۰۴ سال زندان محکوم شد.

در حالی که قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور محکومیت‌های کوتاهی می‌گیرند و سپس آزاد می‌شوند، ۱۰۴ سال حبس حکمی سنگین و ناعادلانه به حساب می‌آید. بو مین یو کو، بدون حضور وکیل مدافع‌اش محاکمه شد و به خانواده‌اش هم اجازه حضور در دادگاه را ندادند. او به جرم مشارکت با سازمان‌های غیرقانونی، عدم احترام به حقوق شهروندی و زیرپا گذاشتن قوانین مهاجرت دستگیر و به زندان افتاد.

تبعیض دولت برمه در صدور حکم‌های این‌چنینی به همین جا ختم نمی‌شود. پس از بو مین یو کو، کی تی اونگ یکی دیگر از شهروندان برمه نیز در حالی که پنج ماهه باردار بود با همین اتهامات به ۲۰ سال زندان محکوم شد. این محکومیت‌های ناعادلانه و طولانی‌مدت از این جهت مهم‌اند که متهمان نه جرمی مرتکب شده‌اند، نه خلافی کرده‌اند بلکه تنها به دلیل مخالفت با نظام سیاسی متحمل چنین مجازات‌های سنگینی شده‌اند.

۲۸ بار حبس

حتی شنیدن نام بابی جو لانگ در فلوریدا ترس و وحشت را به جان مردم می‌انداخت. او یک قاتل سریالی بود که از سال ۱۹۸۱ تا سال ۱۹۸۴ بیش از ۵۰ زن را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل رسانده بود. یکی از قربانیانش که توانست از دست او فرار کند، اطلاعات مهمی در اختیار پلیس قرار داد و همین پایان ترس و وحشت مردم فلوریدا بود.

او در سال ۱۹۵۳ به دنیا آمد و دوران کودکی سختی را پشت‌سر گذاشته بود و همین باعث شد تا شخصیتی خطرناک پیدا کند. در سال ۱۹۸۱ جنایات او شروع شد، بابی در آگهی‌های روزنامه می‌گشت و با کسانی که مستخدم، باغبان، لوله‌کش، تعمیرکار و... نیاز داشتند تماس می‌گرفت و به منزلشان می‌رفت.

در یکی از این حادثه‌ها که جولانگ  به دختر جوانی حمله کرده بود، او  از دستش فرار کرد و به پلیس، اتفاقات پیش‌آمده را گزارش داد. با توجه به شواهد و مدارک، بالاخره بابی جو لانگ دستگیر و راهی زندان شد. دادگاه به جرم آدم‌ربایی، تجاوز و قتل، ۲۸ بار حبس ابد و دو بار اعدام برایش صادر کرد و او پس از شنیدن حکم در حالی که به زنان و دختران حاضر در دادگاه می‌خندید، سوت‌زنان از دادگاه خارج شد تا در کنج سلولش بپوسد.

۲۲۰۰ سال حبس

دارن بنالفورد آندرسون جنایتکاری است از اوکلاهاما که در سال ۱۹۹۴ به خاطر جرایمی از قبیل آدم‌ربایی، تجاوز، دزدی و تعرض به ۲۲۰۰ سال زندان محکوم شد. او که از نتیجه دادگاه ناراضی بود، به حکمش اعتراض کرد به این امید که تخفیفی به او بدهند اما از بخت بدش قاضی بار دیگر او را محکوم و حتی هزاران سال دیگر به محکومیتش اضافه کرد، چهارهزار سال برای تعرض و تجاوز، ۱۷۵۰ سال برای آدم‌ربایی و ۱۵۰۰ سال برای سرقت و دزدی.

در سال ۱۹۹۷ او بار دیگر درخواست عفو و تخفیف کرد، این بار تا حدودی موفق شد و به او عفو در سال ۲۷۴۴ میلادی تعلق گرفت و او ناچار است اگر عمرش کفاف دهد، تا آن زمان در زندان باقی بماند.

۱۶۰سال حبس

کیت او وود اهل سن ‌پترزبورگ به اتهام تجاوز و تعرض به پنج زن در مدت یک سال بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در دادگاه به ۱۶۰ سال زندان محکوم شد. این جانی خطرناک از درهای پشتی خانه‌ها یواشکی به داخل می‌رفت و اعضای خانه را به قتل تهدید می‌کرد و پس از آزار و اذیتشان آنها را در وضعیتی بد و تأسف‌بار رها می‌کرد.

مأموران پلیس با انجام آزمایشات دی‌ان‌ای به هویت مجرم بیمار پی بردند و اگرچه تمام مدارک علیه کیت او وود بود اما او مدام انکار می‌کرد و مدعی بود گناهکار نیست. اما قاضی دادگاه که می‌دانست امکان برابری نتایج آزمایش دی‌ان‌ای با شخص دیگر یک در ‌میلیارد است، ادعاهای او را نپذیرفت و او را به ۱۶۰ سال زندان محکوم کرد.

یک عمر حبس ابد

در سال ۱۸۹۹ ریچارد هانک به اتهام قتل به زندان افتاد و برخلاف مجازات‌های معمول که نهایت به ۲۵ سال زندان ختم می‌شد، تقریبا تمام عمر را در زندان گذراند. ریچارد هانک، فرزند یک دلال ثروتمند تنها ۲۲ سال داشت که در سال ۱۸۹۹ به زندان افتاد.

او و همدستش که از والتر اف کولر، یکی از اعضای دوستان مدرسه‌ای خود کینه به دل داشتند، روز حادثه با دو چاقوی هشت و ۴۰ سانتی متری به منزل والتر اف که در همسایگی‌شان قرار داشت، رفتند و او را به قتل رساندند و اموالش را به سرقت رساندند.

هانک در زندان هم دست از جنایت برنداشت و افسر نگهبان زندان را با چاقو به قتل رساند و به همین خاطر ۲۰ روز از دوران حبسش را در انفرادی گذراند و شش ماه تمام زنجیر و یک گوی آهنی سنگین را به‌عنوان مجازات با خود حمل می‌کرد.  او باقی عمرش را در زندان به آرامی گذراند و پس از ۶۵ سال و در سن ۸۷ سالگی عفو عمومی شامل حالش شد.

۳۳۰ سال حبس

مستر اشمیت کسی بود که با وعده‌های دروغینش سر صدها سرمایه‌دار کلاه گذاشت و میلیون‌ها دلار از پولشان را بالا کشید. او به عنوان مشاور و با نام‌های مستعار متعدد با سرمایه‌داران بزرگ رابطه کاری برقرار می‌کرد و بعد به جای صرف پول در اموری که وعده‌اش را داده بود، پول‌ها را خرج زندگی شخصی‌اش می‌کرد.

بدین‌ترتیب ثروت هنگفتی به دست آورد و زندگی لوکس و بی‌دردسری را آغاز کرده بود تا اینکه بالاخره به دام افتاد و برای این کلاهبرداری هنگفت محکوم به گذراندن ۳۳۰ سال در زندان شد، او هنوز هم دوران حبس را می‌گذراند و احتمال ‌آزاد شدنش قبل  از مرگ  شدنش بسیار ضعیف است.

کد خبر 783467
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha