ارتفاعات شمال شهر تهران زیبایی‌های خاصی دارد که آخر هفته‌ها می‌توانید به آن مناطق خوش آب و هوا بروید. مناطق سرسبزی که دیدن زیبایی‌های طبیعتش در فصل‌های بهار و تابستان لذت گردش را دوچندان می‌کند و با آبشارهای زیبایی که دارند ساعت و روزهای متفاوتی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

آبشار

همشهری-سعیده مرادی: بیشتر آبشارهای شمال تهران در محدوده ارتفاعات قرار دارند و می توانند یک روز شاد در تابستان رقم بزنند.   

آبشار شکرآب

از زیباترین آبشــارهای ایران است. این آبشار در شمال تهران و در بخشی از دامنه‌های البرز جاری می‌شود. وجود این آبشار بر هوای ایــن منطقه هم تأثیر بسیاری دارد. گروه‌های متعدد کوهنوردی و گردشــگرها برای بازدید از این آبشار تا روستای شکرآب می‌روند. با آب شدن برف‌ها حجم آب چند برابر می‌شود و زیبایی خیره کننده‌ای دارد. این آبشار در ادامه به شکل رود در دل دره مسیرش را ادامه می‌دهد تا به روستا برسد. آب این رود زمین‌ها و باغ‌های اطراف روستا را سیراب می‌کند.

آبشار سوئک یا سوتک

آب این آبشــار بــا نزدیکی به واپسین روزهای تــابــستـان، خشک می‌شود. گرچــه ارتفاع آبشار سوئک زیاد اســت اما حجم آب آن چندان بالا نیســت و به همین علت به صورت ذرات پــودری در هوا پخش می‌شود. برای بازدید از این آبشار باید مسافتی در حدود ۳ساعت را کوه نوردی کنید و این گردش، برنامه ای مناســب برای افراد با آمادگی بدنی بالاست.

رفتن به این آبشارها با کوهنوردی همراه است| تجربه گردش در جای خنک همراه کوهنوردی

آبشار ایگل

در دامنه شــرقی توچال و در نزدیکی تهران است و علاوه بر زیبایی وصف ناپذیر، منظره‌ای رو به قله توچال دارد که زیبایی آن را بیشتر کرده است. این آبشار از صخره‌ها جاری شده و زیر این آبشار حوضچه‌ای تشکیل شده است. همچنین کوهنوردی و صخره‌نوردی از بهترین تفریح‌های کنار این آبشار است. رسیدن به بخش‌های بالایی آبشار سخت و طاقت فرسا نیست، اما معمولا ورزشکارها در روزهای تعطیل و آخرهفته خودشان را به روستای ایگل می‌رسانند. بازدید از این آبشار برای عموم می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.

آبشار پسنگ

از معروف‌تریــن آبشــارهای نزدیک تهران است که در ۲ طبقه نیمه بلند، جاری شده است و آب بسیار ســردی دارد که از ذوب شدن برف‌های قله‌های بالادست جاری می‌شود. فضاهای دیدنی و آب‌وهوای آن در همه فصول سال زیبا و چشم‌نواز بوده و پذیرای شماست. آبشار پسنگ از ارتفاع نسبتا بلندی جاری می‌شود و به اطراف می‌جهد. آب گوارای آبشار هوای اطراف را هم خنک کرده و برای فرار از گرمای تابســتان بسیار ایده‌آل و عالی است.

کد خبر 783411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha