بررسی داده‌های آماری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری،در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حاکی از آن است که بیش از ۲۲ هزار و ۱۰۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور رخ داده که از این میان ۱۰ هزار و ۵۲۷ فقره در جنگل‌ها و ۱۱ هزار و ۵۷۶ مورد در مراتع بوده‌است.

تصاویر هوایی آتش سوزی جنگل‌های مریوان

همشهری - مجید جباری: سالانه بیش از ۲۱هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع ایران در آتش می‌سوزد. بررسی داده‌های آماری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حاکی از آن است که بیش از ۲۲هزارو۱۰۰فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور رخ داده ‌است. در این میان سال۱۳۹۹ را با ثبت بیشترین آتش‌سوزی، می‌توان سال سیاه طبیعت ایران به‌حساب آورد. با اینکه طی ۲سال اخیر به‌کارگیری تجهیزات اطفای حریق کمک زیادی به منابع طبیعی ایران کرد و از وسعت و تعداد آتش‌سوزی‌ها کاسته شد، اما بررسی آمارهای ۴ماهه امسال، از افزایش حریق‌ در عرصه‌های طبیعی حکایت دارد. آنطور که حمیدرضا قنبری، مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی ایران می‌گوید، امسال حریق در جنگل‌ها و مراتع، شدیدتر از سال گذشته اتفاق افتاده و ۹۰درصد آتش‌سوزی‌ها در طبیعت ایران عامل انسانی دارد.

اینفوگرافیک زیر جزئیات آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی ایران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا  ۱۴۰۰  و همچنین مقایسه آمار حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور طی دو سال اخیر را به تصویر کشیده‌است:

۲۲۸ هزار هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت | سال سیاه طبیعت ایران کدام سال بود؟ + اینفوگرافیک

کد خبر 783304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha