معاون وزارت کار گفت: خانوارهای دهک‌های چهارم و پنجم نیز از دوم شهریور می‌توانند با خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از کالابرگ الکترونیکی از اعتبار مضاعف ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند.

فروشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، اگر تورم در سفره مردم بنشیند مشکلاتی در حوزه سلامت در جامعه قابل پیش بینی است. بنابراین دولت برای حل این معضل با انتخاب ۱۱ قلم اساسی استاندارد بر اساس مطالعات انستیتو تحقیقات ایران تلاش دارد افراد را ترغیب به هزینه کرد بیشتر در خوراک ضروری روزمره کند. این ۱۱ قلم ثابت بوده و قرار شد هر قدر نرخ تورم افزایش یابد دولت با مشارکت مردم آن را پوشش دهد. بنابراین اگر افراد دارای کالابرگ الکترونیک ۳۲۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومان خرید می‌کردند ۸۰ هزار تومان اعتبار استفاده آزاد داشتند. در ادامه ۸۰ هزار تومان از سوی دولت شارژ شد و این عدد به ۱۲۰ هزار تومان رسید تا هدف اصلی گم نشود.

در راستای رفاه بیشتر مردم این الزام خرید کاهش یافت و در حال حاضر ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است؛ در نتیجه علاوه بر شارژ ۸۰ هزار تومانی از سوی دولت، مابه‌التفاوت نرخ تورم بر اساس پایه قیمتی اردیبهشت ۱۴۰۲ این ۱۱ قلم نیز از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

ماه گذشته معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد تنها ۳ دهک با جمعیت ۲۹ میلیون نفر مشمول آن (کالابرگ الکترونیک) می‌شوند که یک‌سوم جمعیت کشور هستند اما از ماه جاری این مشوق شامل دهک چهارم و پنجم نیز می‌شود. به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علیرضا عسگریان، معاون رفاهی این وزارتخانه با اشاره به پوشش دهک‌های چهارم و پنجم در طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: با آغاز این مرحله، ۴۸ میلیون نفر از جمعیت کشور از مزایای طرح ملی کالابرگ الکترونیک بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: خانوارهای دهک اول تا پنجم می‌توانند در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از واریز یارانه خود با خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اعلام شده، مشمول ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف شوند.

عسگریان گفت: هم‌اکنون در سراسر کشور و در جهت ایجاد دسترسی راحت و سریع برای مردم ۱۱۱ هزار فروشگاه به طرح ملی کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون با تأکید بر اینکه میزان دسترسی هر نفر به فروشگاه‌های طرح کالابرگ الکترونیکی به کمتر از ۳۰۰ متر رسیده است، افزود: مردم با نصب برنامه کاربردی «شما» علاوه بر اطلاع از میزان اعتبار خود می‌توانند آدرس فروشگاه‌ها را مشاهده کنند.

پایه قیمتی سبد غذایی نرخ اردیبهشت ۱۴۰۱ بوده و با خرید سقف ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه، نخست، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تورمی قیمت‌ها نسبت به نرخ اردیبهشت سال گذشته پرداخت می‌شود و دیگر اینکه افراد کمک ۸۰ هزار تومان دولت را نیز خواهند داشت.

کد خبر 783186
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    2 0
    ... ... یارانه من قطع کردید که ماهی حتا ده هزار تومان درآمد ندارام. نان خشک غرز میکنم. بلوچستان ایران