مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در پی انتشار اخباری مبنی بر مرگ رئیس‌ گروه «واگنر»، علیه روسیه اتهام‌زنی کرد.

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین

 به گزارش همشهری آنلاین، «میخائیل پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص مرگ «یوگنی پریگوژین» ر ئیس گروه شبه‌نظامی «واگنر» به روسیه اتهام‌زنی کرد.

وی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد: «حذف نمایشی (یوگنی) پریگوژین» نشان داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، «بخاطر خوی وحشیانه خود، هیچ‌کس را نمی‌بخشد».

وی ادامه داد: «درباره پریگوژین: ارزشمند است که سایه جنگ ناپدید شده است...بعلاوه واضح است که پوتین هیچ‌کسی را بخاطر خوی وحشیانه خود نمی‌بخشید. بخصوص کسی که شرایط او را در ژوئن ۲۰۲۳ بر هم زد».

شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی تصاویری از سقوط یک هواپیما را در حومه منطقه مسکو منتشر کردند که در ادامه سازمان هوایی روسیه مرگ پریگوژین و «دیمیتری آتکین»، فرمانده و بنیان‌گذار گروه واگنر در سانحه را تأیید کرد.

کمیسیون ویژه آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه تحقیقاتی را برای بررسی شرایط و علل سقوط هواپیمایی که گفته می‌شود فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر در آن بود، آغاز کرده است.

بعد از بیانیه سازمان هوانوردی روسیه درباره کشته‌شدن پریگوژین در سانحه هوایی، یک منبع در این گروه پیدا شدن جسد وی را تایید نکرد. این منبع سیاسی در گروه واگنر بامداد پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «پریگوژین پس از سفر به آفریقا، قصد داشت از طریق مسکو به سن‌پترزبورگ بازگردد. قرار بود پریگوژین در هواپیمای سقوط کرده باشد که از آفریقا به سن‌پترزبورگ پرواز می‌کرد».

پودولیاک در ادامه با اشاره به توافق واگنر با پوتین برای پایان دادن به توطئه کودتا در روسیه مدعی شد که پوتین «منتظر چنین لحظه‌ای بوده است. بدیهی است که پریگوژین لحظه‌ای که به "ضمانت‌های عجیب و غریب لوکاشنکو و "سخنان افتخاری"  پوچ پوتین اعتقاد داشت، حکم ویژه مرگ خود را امضا کرد».

مشاور زلنسکی ادامه داد: «حذف نمایشی پریگوژین و فرماندهی واگنر دو ماه پس از تلاش برای کودتا، سیگنالی از سوی پوتین به سوی نخبگان روسی در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ است مبنی بر آن‌که: "آگاه باشید! عدم وفاداری مساوی مرگ است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اطلاعات ناوبری روسیه اعلام کرد، هواپیمایی که گمان می‌رود حامل پریگوژین بود، پروازی نامنظم را تجربه کرد و ناگهان از ارتفاع ۳۰ هزار پایی به ۸ هزار کاهش ارتفاع پیدا کرد.

کد خبر 783151
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • US ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    27 2
    این یک اقدام تلافی جویانه از پوتین برای زهره چشم گرفتن از مخالفان است
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    اتفاقا شما اشتباه میکنید ، آقای ولادیمیر پوتین شخصیتی کاردرست است چرا که برای حفظ خاکش با هیچکس شوخی ندارد و با خیانتکاران قاطعانه و شدید برخورد می‌کند و دزد پروری نمیکند با وطنفروشان و خیانتکاران آنطور که حقشان است برخورد می‌کند.
    • مهدی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      4 1
      بله به زعم شما یکی پوتین شخصیت درستکاریست یکی هم هیتلر وچنگیزخان مغول !!!
  • علی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    24 79
    چرا دیگه اتهام زنی؟؟ تابلو است که پوتین وحشی پریگوژن وحشی را کشته
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    23 66
    كينه و برادر كشي و دوست كشي از خصايص ديكتاتور هاست
  • یعقوبی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    70 13
    در حین جنگ هر کسی اعلمی غیر از جنگ بلند کند ، به کشوراش خیانت میکند و جزایش مرگ است . همانند مجاهدین خلق ایران که با صدام همدست شدند و تیشه به ریشه خود و اسلافشان زدند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 0
    دقیقا خوی وحشی پوتین در چشمانش موج می زند‌
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 0
    اتهام زنی نیست بلکه یک واقعیت است پوتین و روسها با کسی پیمان دوستی نبسته اند بلکه منافع مهم است کلا در معادلات بین المللی دوستی مفهومی نداره
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    5 0
    پوتین واطرافیانش نابودبشن دنیانجات میاد بخوصوس ملت ایران ازدست این غارتگر
  • احمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 1
    حذف مخالفان از طرف حکومت‌های ديکتاتوری من جمله سرنگونی هواپیما یک امری عادی است
  • لنینگراد IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    ننگ برمسعود رجبی ها
  • ال IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    روسیه به طرف نابودی خود وجهان حرکت می کند خیلی نمانده که توان مالی روسیه کاهش یابد وشدت جنگ افزایش یابد پوتین که روز بروز در جنگ تضعیف می شود احتمالا به حملات هسته ای روی آورد
  • مهدی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 0
    لعن ونفرین برپوتین‌جنایتکار
  • Amir DE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 5
    به عرض سلام و ادب کار خوبی کرده زده خائن های وطن فروش رو از بین برده. به زودی زود کار رژیم منحوس وحشی تروریستی اوکراین هم تموم می شه. لعنت به هر چی اوکراینی اوکراینی زاده وابسته رژیم منحوس این کشوره. زنان بچه هاشون فرستادن کشورهای اروپایی که کشورهای مثل آلمان فرانسه.... بدبخت کنند. پول برق مفت،مالیات گرفتن از شهروندان آلمانی - غیره آلمانی. پول خارج خوراک مفت. من اگر واقعا در دولت آلمان مسئولیتی داشتم، اولویت اول اخراج به اصطلاح پناهجویان اوکراینی و باز پس گری امتیازات داده شده. تحریم کردن این کشور تروریستی.
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 3
    شایدم کار اوکراین باشه تا بتونه با اتهام زنی از آب گل آلود ماهی بگیره.اوکراینی ها توی این جنگ نشون دادن بد مارموز هایی هستند