اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد: گروهی که توسط دولت کره‌شمالی تامین مالی می‌شود، پس از هک شدن یک پلتفرم استونیایی، معادل حدود ۴۰ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کردند.

هکر 1

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای روزنامه لو فیگارو روز پنجشنبه اضافه کرد: بر اساس اطلاعات اف‌بی‌آی، در ظاهر هکرهای وابسته به جمهوری دموکراتیک خلق کره حدود یکهزار و ۵۸۰ بیت کوین را از پلتفرم کوینزپِید (CoinsPaid) استونی به سرقت برده‌اند.

بر اساس این گزارش، هر بیت کوین امروز حدود ۲۵ هزار ۸۴۳ دلار ارزش دارد و بنابراین مبلغ سرقت رفته نزدیک به ۴۰ میلیون دلار است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا با بیان اینکه ارز سرقت شده را ردیابی کرده است، مدعی است که این ارز در اختیار بازیگران وابسته به تِریدرتریتر (TraderTraitor با نام Lazarus Group یا ATP۳۸) از کره شمالی است.

این گزارش می‌افزاید: وجوه سرقت شده در حال حاضر در ۶ کیف پول مجازی مختلف وجود دارد و از حساب‌های مختلف به سرقت رفته است.

لو فیگارو در این گزارش آورده است که هکری‌های کره شمالی از سال ۲۰۱۸ تاکنون افزون بر ۲ میلیارد دلار را در حدود ۳۰ حمله سایبری سرقت کرده است.

طبق اطلاعات اف‌بی‌آی، این گروه در ماه ژوئن ۱۹۷ میلیون دلار از سه شرکت‌ (Alphapo، CoinsPaid و Atomic Wallet) سرقت کردند.

بر اساس این گزارش، هکرهای این گروه همچنین متهم به سرقت ۶۲۵ میلیون دلاری از رونین نتورک (Ronin Network)، یک شرکت وابسته به بازی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال است.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که دولت ایالات متحده برای اطلاعات در مورد این هکرهای سایبری ۱۰ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

کد خبر 783144
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    6 0
    آمریکا را ول کن .فعلا" این خانم نماینده را که گفته میتوان 400 میلیون خانه یک طبقه در ایران ساخت بکنید وزیر مسکن بلکه مشکل مسکن همه حل شود .
  • Amin IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 1
    دمشون گرم هر کاری علیه شیطان بزرگ لازمه