چهار راه خط راه آهن در محله دولت آباد شهر ری؛ همان جایی است که چند روز قبل ۲ شرور معروف شهر ری با دستبند و چشم بند توسط ماموران پلیس گردانده شدند تا درس عبرتی برای اخلالگران نظم و امنیت شهر باشند.

سرشناس‌ترین اشرار شهرری

همشهری آنلاین _ خبرنگار سرنخ : با گذشت چند روز از اجرای این طرح هرچند ساکنان منطقه قدردان تلاش پلیس هستند اما معتقدند که نباید چنین افرادی به همین زودی از زندان آزاد شوند.

در چهار راه خط راه آهن محله دولت آباد، شهروندان درباره گرداندن اشرار در محله نظرات مختلفی دارند، یکی از آنها بانویی میانسال و خانه‌دار است که از قضا در محدوده محله باروت کوبی زندگی می‌کند. او می‌گوید:«قضیه درگیری و قدرت‌نمایی‌های این اشرار فقط مربوط به روزهای گذشته نیست. این افراد با هم نسبت فامیلی نزدیکی دارند و هر از چندگاهی در شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر شاخ و شانه می‌کشند و محل دعوا تعیین می‌کنند. درد اینها این است که بیشتر شناخته شوند و مردم از آنها حساب ببرند و بتوانند از همه باج بگیرند.»

این مادرنگران فرزندان خود است و با ابراز ناراحتی از سکونت در این محله آسیب دیده می گوید: «پلیس برای مقابله با اشرار تلاش زیادی انجام می‌دهد؛ اما این نوع مجازات ها برای افراد شرور و خطرناک زیاد بازدارنده نیست و نباید آنها به این زودی‌ها آزاد شوند. اگر این آدم های شرور دوباره به محله برگردند جسور تر و بی پرواتر می‌شوند و جان خانواده و فرزندانمان را به خطر می‌اندازند.»

نفر دیگر که چندکلامی درباره وضعیت امنیت محله بعد از اجرای محله گردانی افراد شرور صحبت می‌کند، بازنشسته آموزش و پرورش است که این ماجرا را از پنجره خانه‌اش دیده است: «اینها از ساکنان محله باروت کوبی‌اند که در این چهار راه گردانده شدند. این افراد شرورکه به «موفری‌ها» شهرت دارند با ایجاد رعب و وحشت و نزاع های دسته جمعی به دنبال کسب قدرتند. به نظرم باید برای آنها مجازات سنگین‌تری در نظر گرفته شود. آنها با این کارها دست از شرارت بر نمی‌دارند، وقتی آزاد شوند انگار یک درجه ارتقاء پیدا کرده اند و از هرکس که بخواهند باج می‌گیرند.»

سومین نفری که درباره این اشرار حاضر به گفت‌وگو می‌شود راننده است. او می‌گوید:«به نظرم باید برای برخورد با اشرار مجازات‌های سنگین‌تری درنظر گرفته شود. هدف پلیس از چنین برخوردهایی گرفتن زهر چشم از اشرار است اما آنها با این کارها درست نمی‌شوند.»

شهروند دیگری هم معتقد است:«اگر مسئولان واقعا به دنبال اصلاح این آدم ها هستند در دادگاه‌ها، حکم های سنگین‌تری برای آنان در نظر بگیرند. آزادی افراد شرور بعد از مدت کوتاهی که دستگیر می‌شوند، وضعیت امنیت شهرمان را بدتر می‌کند و از همه مهمتر مردم نا امید می‌شوند؛ چراکه مردم باید امنیت را حس کنند.»

نفر بعدی که در خیابان شهید غیوری شهر ری حرف می‌زند دانشجوی سال دوم رشته حقوق دانشگاه آزاد است. او می‌گوید:«از نزدیک شاهد این محله گردانی بودم اما راستش در رفتار این افراد شرور هیچ حس ندامت و پشیمانی ندیدم. تازه خیلی از دوستان و نزدیکان این افراد از این صحنه فیلم گرفتند تا با نشان دادن آنها در شبکه های اجتماعی به گنده لات و شرور محله‌شان افتخارکنند و برایشان اعتبار ویژه ای درست کنند.»

او که تا حدودی با قوانین و مقررات قضایی آشناست، ادامه می‌دهد:«اگر قضات چنین پرونده هایی بدون مساحمه با مرتکبان جرائم خشن و خطرناک برخورد کنند و حکم های سنگین بدهند مجرمان خطرناک، این افراد حساب کار دستشان می‌آید.»

کاسب قدیمی محله آخرین شهروندی که در این باره صحبت می‌کند و ضمن تشکر از مسئولان قضایی و انتظامی برای برخورد با اشرار از آنها تقاضا دارد که به خاطر رفاه حال مردم و برقراری نظم و امنیت درشهر این افراد شرور و خطرناک را به همین راحتی آزاد نکنند؛ بگونه ای که دیگر آنها احساس امنیت نداشته باشند.»

اینها بخشی از دیدگاه‌ها و نقطه نظرهایی بودکه شهروندان مطرح کردند و اصرار داشتند که به گوش مسئولان مربوطه برسانیم.

کد خبر 782921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha