رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در دومین سوال از شهردار تهران به موضوع سامانه ترددی معلولان تهران پرداخت.

هاشمی تشکری

به گزارش خبرنگار همشهری، جعفر هاشمی تشکری در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران که به پرسش و پاسخ از شهردار تهران اختصاص یافت، بعد از پرسش ناصر امانی درباره انتصابات مدیران در شهرداری تهران، پرسش دیگری را درباره جداسازی سامانه معلولان و جانبازان از شرکت اتوبوسرانی پرسید و گفت: اینجا نه رقابتی است و نه مبارزه ای. ما برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنیم. خدای ناکرده این آرزو را برای هیچ کس ندارم که نشستن بر روی ویلچر را تجربه کند. اگر من بر سامانه معلولان تاکید دارم چون دچار مشکلات زیادی شدند.

او گفت: در تهران ده‌ها هزار نفر معلول ویلچری داریم و برای اینکه شهر اصولا برای سالمندان کودکان و  معلولان ساماندهی نشده، سامانه‌ای اواخر دهه ۸۰ تعبیه شد که این افراد بتوانند عادی در شهر تردد کنند در واقع همانطور که فرد سالمی در شهر تردد عادی دارند اینها هم باید از تردد آسان برخوردار شوند. همه هدف ما این است  که به این جامعه بزرگ دارای مشکلات عدیده خدمت رسانی شود. می خواهیم خدمات به اینها توسعه پیدا کند. پس اگر طرحی برای خدمت به معلولان و جانبازان دارید اول ارائه کنید.

این عضو شورای شهر گفت: این سامانه از وظایف شرکت اتوبوسرانی است. در مکاتبات آقای زاکانی مصوب شده این سامانه به سازمان تاکسیرانی واگذار شود که نه امکانش را دارد نه تجربه اش را. پس جابجایی آن بین دو سازمان متفاوت است و اهدافش باید بررسی شود.

هاشمی تشکری گفت: در مورد دانش آموزان استثنایی هم لایحه ای مشابه آمد که متوقف کردیم. شما گفته‌اید این سامانه به مرکز تهران هوشمند واگذار شود. تشریفات قانونی این جابجایی دستوری نیست. سومین اشکال اینکه انتقال سامانه به غربی ترین نقطه تهران عملا شدنی نیست. باید با حداقل پیمایش سامانه به معلولان و جانبازان خدمت بدهد.

تشکری هاشمی در بخش پایانی صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه در صورت رفع مشکلات اصراری بر قالب سئوال از شهردار نیست، گفت: من قصد بدی ندارم که اصرار بر قالب طرح سئوال باشد اگر فرمایشات آقای چمران مورد تایید است، اصراری بر سئوال نداریم و سئوال منتفی می‌شود.

او خطاب به شهردار تهران گفت: امروز از شما تقاضا داریم که یا همان فرمایشات آقای چمران را بگویید که شهرداری پایبند به تعهدات است و در مدت معین، اول توزیع خدمات در فواصل مختلف در سطح شهر ،دوم ایجاد پاتوق برای معلولان را پیگیری می‌کید و به هیچ عنوان به سازمان تاکسیرانی که ساز و کار واگذاری ندارد، این سامانه را نمی‌دهید و اختیار برای اتوبوسرانی باقی می‌ماند. در نهایت باید توجه داشت که تغییر در رابطه با زمین‌ها باید در چارچوب مصوبات شورای شهر باشد.امیدواریم صحبت های ایشان موجب امید به جامعه بزرگ معلولان باشد.

چمران پس از صحبت‌های تشکری هاشمی گفت: آرزوی همه ما این است که برای همه معلولان و نه فقط جانبازان همه امکانات مناسب باشد چرا که مناسب سازی یکی از وظایفی است که در شهرداری و شورای شهر پیگیری می‌شود و در همین هفته بود که ایستگاه خاص معلولان شروع به کار کرد، این موارد نمونه‌هایی است که امید داریم ادامه پیدا کند.

کد خبر 782512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha