یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با شب وفات بانوی کرامت حضرت معصومه (س) شهر قم غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از قم، امشب زائران و کبوتران حرم بی بی کـرامت گـرد ضـریح و گنبد نـورانی حرم بانویی از نسل آفتاب طواف کعبه دل‌ها می‌کنند و بغض‌ها در گلو و مروارید اشک‌هـا در چشم نـام خواهری غریب را تا آسمان فریاد می‌زنند.

امشب فـرشتگان الهی با پر و بال خود از آسمان قم تا مشهد پل می‌زنند و فـردا انتظار دیـدار برادر به پایان می‌رسد و گلی از بوستان آل محمد پرپر می‌شود.

امشب آسمان قم رنگ و بوی انـدوه و غم فـراق به خود گرفته و بیت النور سجده گاه و نیایش گاه دردانه آل رسول حضرت معصومه (س)در قم یاس جوانی را تا عرش همراهی می‌کند و فردا مـردم قم مهمان 17 روزه خـود را همچون نگینی در بر می‌گیرند و آنرا به آغوش خاک می‌سپرند.

زائران و مجاوران حـرم کـریمه اهل بیت (س) بـا حضور در حـرم مطهر و بـرپایی دسته‌های عزاداری و مجالس روضه خوانی درغم فراق عمه سادات(س) عزادارند.

به همین مناسبت خیابان‌ها، معابر و سر درمغازه‌ها، تکایا، مساجد، ادارات و بازار قم به نشانه عزا سیـاهپوش است و ارادتمندان و شیفتگان خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) بـا شـرکت در مجالس عزاداری اشک ماتم می‌ریزند و سخنرانان و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم به بیان ویژگی‌های زندگی و مناقب آن حضرت در مسیر حرکت به سمت ایران می‌پردازند.

همچنین در شب رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) مراسم عزاداری در سایر اماکن مذهبی قم بویژه مسجد مقدس جمکران برپاست و زائران این مکان مقدس، وفات اخت الرضا وعمه سادات را به حضرت ولی عصر(عج) تسلیت می‌گویند. 

کد خبر 78241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز