یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: در جریان آخرین حادثه مرگبار برای مهاجران افغانی، اجساد حداقل 62 نفر از آنها در داخل یک کانتینر در نزدیکی کویته پاکستان پیدا شد

بررسی‌های اولیه پلیس پاکستان نشان می‌دهد این اتباع افغانی که بر اثر خفه شدن جان باخته‌اند، در آرزوی زندگی بهتر قصد داشته‌اند خود را به ایران و کشورهای اروپایی برسانند.
ماجرای این حادثه تلخ و مرگبار شنبه گذشته و هنگامی فاش شد که ماموران پلیس پاکستان به کانتینری که در کنار جاده‌ای در 20 کیلومتری شهر کویته رها شده بود، مشکوک شدند.

ماموران پلیس با گشودن در این کانتینر با اجساد ده‌ها نفر که کف کانتینر افتاده بودند روبه‌رو شدند و به این ترتیب عملیات امداد و نجات آنها آغاز شد.

در همان بررسی‌های اولیه، مسئولان امدادی اعلام کردند که 62 نفر در داخل کانتینر بر اثر نبودن هوا خفه شده و جان‌باخته‌اند و حداقل 40 نفر دیگر نیز بیهوش شده‌اند.

با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان‌های شهر کویته، کارآگاهان پلیس تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کردند و این در حالی  است که بررسی‌ها نشان می‌داد قرار بود قربانیان توسط اعضای یک باند قاچاق انسان  از طریق مرزهای پاکستان به ایران منتقل شوند و سپس تعدادی از آنها به اروپا و سایر نقاط جهان انتقال یابند اما به‌دلیل آنکه مدت زمان انتقال آنها از مرزهای افغانستان تا کویته پاکستان بیش از زمان همیشگی طول کشیده است، تعداد زیادی از آنها بر اثر خفگی جان باخته‌اند و تعداد زیادی نیز در یک قدمی مرگ قرار داشته‌اند که با عملیات ماموران پلیس پاکستان نجات یافته‌اند.

100 نفر در داخل یک کانتینر

رسول بخش، یکی از مسئولان بلندپایه پلیس در شهر کویته پاکستان، روز گذشته به خبرنگاران گفت: کانتینری که اجساد قربانیان در داخل آن پیدا شده است، یک کانتینر حمل بار توسط کشتی بوده که یک تریلر آن را از مرزهای گسترده افغانستان به داخل پاکستان حمل کرده و قاچاقچیان انسان احتمالا قصد داشته‌اند در مرحله بعدی آنها را به ایران انتقال دهند که این حادثه رخ داده است و تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی که اکثرا افغانی و به ندرت پاکستانی بوده‌اند، جان باخته‌اند.

وی افزود: در داخل این کانتینر 40 فوتی، بیش از 100 نفر سوار شده بودند که متأسفانه تنها تعداد اندکی از آنها زنده‌ مانده‌اند و این در حالی است که در روزهای آینده با مرگ تعدادی از آنها احتمالا تعداد قربانیان حادثه افزایش یابد.

در همین حال به گزارش رویترز، تصاویر تلویزیونی که از کانتینر مرگ گرفته شده است، اجساد ده‌ها نفر را نشان می‌دهد که روی زمین در کنار هم ردیف شده‌ است.

به گزارش ماموران پلیس، قاچاقچیان انسان احتمالا هنگامی که از مرگ مهاجران غیرقانونی در داخل کانتینر اطلاع پیدا کرده‌اند، کانتینر را در کنار جاده رها کرده و گریخته‌اند.

در همین حال ماموران پلیس کویته پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند در نخستین مرحله از تحقیقات، راننده تریلر که کانتینر را حمل می‌کرده دستگیر کرده‌اند و بازجویی‌ها از وی آغاز شده است.

کد خبر 78227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز