نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از اتمام رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون و ارسال آن به شورای نگهبان خبر داد.

شوراي نگهبان

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره برخی شبهات نسبت به لایحه عفاف و حجاب که دانش آموزان را هم در زمره مشمولان جرایم و احکام در نظر گرفت شده در این لایحه می داند، اظهار کرد: چنین ادعایی صحت ندارد و هیچ محدودیتی برای دانش آموزان مانند عدم صدور پاسپورت یا امثال آن در صورت عدم رعایت حجاب و عفاف در مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیامده است. لذا این ادعا کاملا بی اساس است.

وی درباره اجباری شدن پوشش چادر در مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز گفت: چنین موضوعاتی مطرح نبوده؛ مشخص است که پوشش چادر الزامی نیست و افراد در انتخاب نوع پوشش و حجاب، آزادند یا برخی چادری هستند و یا از پوشش مانتو استفاده می کنند.

نوروزی تأکید کرد: جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به اتمام رسیده و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی درباره حضور احتمالی گشت ارشاد در مصوبه عفاف و حجاب کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: بر اساس این مصوبه، دیگر گشت ارشاد به سبک سابق نخواهیم داشت و فردی دستگیر نمی شود. بلکه به این روش است که افرادی که دست به ولنگاری می زنند به آنها از طریق پیامک اخطار داده می شود؛ مورد قطعی برای کسانی است که باندی، گروهی و یا به نحو خاصی با نظام اسلامی تقابل می کنند؛ بنابراین به این صورت نیست که گشت ارشاد اقدام به دستگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب، نمایندگانی از کمیسیون های فرهنگی و آموزشی هم حضور داشتند ادامه داد: همه مواردی که قرائت می شد، نماینده عضو کمیسیون فرهنگی هم در خصوص مجازات فرد خاطی پیشنهاد می داد که آیا حبس باشد یا جریمه نقدی کافی است؛ در رابطه با وظایف دانشگاه ها، آموزش و پرورش و دستگاه ها هم نماینده کمیسیون فرهنگی نظر می داد؛ در رابطه با بقا یا عدم بقای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، کمیسیون فرهنگی نظر می داد. اعضای کمیسیون آموزش هم حضور داشتند و در رابطه با مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاه های علوم پزشکی نظر خود را داشتند.

وی درباره مصوبات کمیسیون قضایی مجلس در لایحه عفاف و حجاب در خصوص فضای مجازی نیز تصریح کرد: هر آنچه مجازات درباره فضای حقیقی در این لایحه به تصویب رسید، در خصوص فضای مجازی نیز لازم الاجراست.

کد خبر 782099
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    13 0
    اگر وقتی که مجلس صرف نوشتن این لایحه کرده بود را در هر زمینه دیگری مثل زدودن فقر از جامعه و کنترل فساد و اختلاس و روش های کنترل اعتیاد در نسل جوان و راه های جلوگیری از فرار مغزها و صدها معضل دیگر اجتماعی صرف کرده بود قطعا به نتایج مطلوب و درخشانی می رسید ؛
    • سعید IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      1 6
      هرکاری بکنندامثال شما یه حرف مفت میزنید