رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خواستار پاسخگویی شهرداری تهران درخصوص انتقال سامانه معلولان از اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی شد.

هاشمی تشکری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نه تنها انتقال سامانه معلولان متوقف نشد بلکه روند انتقال تسریع شد، اظهار کرد: شماره ۶۳۰۵ که سالها به معلولان خدمات داشت در دسترس نیست و در حال حاضر خدمات رسانی به این افراد قطع شده است.

او ضمن قرائت متن سوال از شهردار تهران با محوریت سامانه معلولان، یادآور شد: این سامانه چهار هزار مشترک دارد که جزء اقشار خاص جامعه هستند و در صورت نبود این سامانه برای تردد به مراکز درمانی با سختی مواجه می شوند.

تشکری هاشمی تأکید کرد: این سامانه در حال انتقال به سازمان تاکسیرانی است و زمین از سامانه گرفته شده تا به مرکز تهران هوشمند واگذار شود؛ لازم است شهردار تهران نسبت به پاسخگویی در مورد جدا شدن مدیریت این سامانه از اتوبوسرانی به تاکسیرانی اقدام کند.

او با بیان اینکه شورا نسبت به تصویب بودجه مشخص سامانه ذیل بودجه شرکت اتوبوسرانی اقدام کرده است، یادآور شد: بر اساس اساسنامه شرکت واحد، واگذاری و بهره برداری از دارایی‌ها در حیطه اختیارات هیئت مدیره است و تاکنون چنین مصوبه‌ای وجود نداشته است، به فرض دستور شهردار، این اقدام بدون تشکیل مجمع عمومی هیئت و تصویب آن در مجمع امکان پذیر نیست لذا انتقال زمین به مرکز تهران هوشمند خارج از مقررات است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه هیچ مجوزی برای انتقال دارایی‌های اتوبوسرانی به سایر بخش‌ها وجود نداشته است، تصریح کرد: چرا بدون مجوز واگذاری، اقدام به تخلیه سامانه و واگذاری شده است؟ چرا بدون اینکه فضایی برای معلولان در نظر گرفته شود جابجایی صورت گرفت؟ شهردار تهران در اسرع وقت نسبت به پاسخ به این سوالات اقدام کند.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توضیح داد: فقط مرکز پیام سامانه معلولان و جانبازان از طرشت به محل شیرپاستوریزه منتقل شده است. واگذاری سامانه جانبازان و معلولان به سازمان تاکسیرانی منتفی است و سازمان اتوبوسرانی به جانبازان و معلولان خدمت رسانی خواهد کرد.

کد خبر 781900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha