ایران در تولید علم از رتبه ۲۶ به رتبه ۱۵ جهان رسیده و در زمینه پژوهش‌های فناوری از رتبه ۱۲۰ جهان به رتبه پنجاه و سوم صعود کرده است.

وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این مطلب در آستانه فرا رسیدن هفته دولت و در حاشیه مراسم رونمایی از بیو بانک دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: طی ۱۰ سال گذشته در تولید صعود ۱۱ پله‌ای و در زمینه پژوهش‌های فناوری صعود ۶۷ پله‌ای در رتبه ایران رقم خورده است. 

پناهی با تاکید بر اینکه اختراعات یا ایده‌ها باید منجر به یک محصول یا یک خدمت یا یک تغییر رفتار شود تا شاخص دوم مرجعیت علمی یعنی ترجمان دانش در کشور رشد کند، بیان کرد: در شاخص تولید تکنولوژی، رتبه ایران در ۲۰۲۰ در دنیا ۶۷ بود، در سال ۲۰۲۱ این رتبه به ۶۰ رسید و اکنون رتبه ۵۳ دنیا را داریم.

وی از برنامه‌ریزی برای رسیدن به جایگاه بهتر در جهان و رفع نیازهای حوزه سلامت از مسیر تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری خبر داد و گفت: در ۸۰۰ مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاهی به دنبال تحقیقات و تولید علم و فناوری برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و پاسخگویی به نیازهای این حوزه هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: تحقیقات فناورانه و سلول‌های بنیادی، کاهش بیماری و درمان سرطان، تولید داروهای گیاهی و کاهش نیاز به واردات دارو، جوانی جمعیت، کاهش معضلات اعتیاد و خودکشی و آسیب‌های اجتماعی در اولویت طرح‌های علمی و پژوهشی قرار دارد.

کد خبر 781897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha