در یک انفجار بمب در وزیرستان شمالی در پاکستان، دست‌کم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انفجار

به گزارش  همشهری آنلاین، مقام‌های محلی پاکستان اعلام کردند که در انفجار یک بمب در «وزیرستان شمالی» دست‌کم ۱۱ کارگر کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در یک حادثه دلخراش، دست‌کم ۱۱ کارگر پس از انفجار یک بمب در وزیرستان شمالی جان باختند و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند. این حادثه هولناک زمانی رخ داد که یک بمب درون یک ون منفجر شد.

«ریحان گل ختک» معاون کمیسر تأیید کرد که تروریست‌هایی که وسیله نقلیه حامل کارگران را هدف قرار داده بود، این اقدام خشونت‌آمیز را مرتکب شدند.

حادثه فوق درست یک هفته پس از انفجار انتحاری در باجور که به مرگ دست‌کم ۶۳ نفر از جمله ۲۳ کودک و زخمی شدن ۲۰۰ نفر دیگر منجر شد، رخ داده است.

پاکستان اخیراً صحنه ناآرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌ وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

۱۸ مرداد ماه نیز، رسانه‌های محلی پاکستان گزارش دادند، نخست وزیر سابق این کشور به دنبال محکوم شدن از بابت فساد مالی در دادگاه، به مدت پنج سال نیز از فعالیت سیاسی منع شد. (جزئیات بیشتر)

یک روز بعد از آن نیز، دفتر ریاست‌جمهوری پاکستان اعلام کرد که پارلمان این کشور، به توصیه «شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور و به دستور رئیس‌جمهور، منحل شده است و ۲۳ مرداد ماه نیز، «انورالحق کاکر» سناتور استان بلوچستان پاکستان و از چهره‌های کمتر شناخته شده این کشور، امروز (دوشنبه) به عنوان نخست‌وزیر موقت سوگند یاد کرد.‌

گزارش‌ها حاکی از آن است اولین وظیفه کاکر انتخاب کابینه ای برای اداره کشور پاکستان خواهد بود زیرا این کشور در آستانه یک دوره انتخاباتی است که ممکن است ماه ها طول بکشد.

کد خبر 781850
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha