مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت گفت: عرضه خودرو به اندازه ظرفیت خودروسازان خواهد بود و همواره بخش خصوصی در حال تلاش برای افزایش سطح داخلی سازی است.

خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، توکلی لاهیجانی گفت:سیاست گذاری وزارت صمت به گونه‌ای است که طراحی و تولید محصولات بن سازه بومی شکل بگیرد تا قطعه سازان بتوانند در زنجیره ارزش خودرو نقش مهم تری را ایفا کنند.

او گفت: براین اساس عمق داخلی سازی یا سیاست گذاری‌ها به گونه ای انجام شده که عمق داخلی سازی بیشتری در تک تک محصولات شکل گیرد.

توکلی گفت: دو خودروساز بزرگ کشور داخلی سازی بالای ۷۰ درصد و میزان ارزبری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری در هر خودرو را داریم، اما در بسیاری از خودروسازهای مونتاژی، میزان داخلی سازی پایین‌تر بوده و برای اینکه عمق داخلی سازی بیشتر شود حرکت‌های خوبی از سال گذشته شکل گرفته است.

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: بخش خصوصی در تلاش برای افزایش سطح داخلی سازی است.

او گفت: تا زمانیکه ابتکار عمل در طراحی و توسعه محصول  نداشته باشیم، عمدتا شرکت خارجی صاحب محصول سعی می‌کند افت تامین داشته باشد و نگذارد داخلی سازی در داخل کشور شکل بگیرد.

توکلی گفت: در کنار توجه به عمق داخلی سازی بالا، به کیفیت قطعاتی که تولید می‌شود و رقابت پذیری کل صنعت خودرو، فکر کنیم.

او گفت: دستورالعمل‌هایی در خصوص افزایش عمق داخلی سازی تدوین شده و منابع حمایتی هم به سمت عمق بخشیدن به داخلی سازی حرکت خواهد کرد.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه خودرو به اندازه ظرفیت خودروسازان خواهد بود.

کد خبر 781579
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha