معاون مالی شهرداری تهران گفت: با چین و روسیه مذاکره کردیم و نیاز فعال سازی خط اعتباری است و دولت باید در این خصوص زمینه را فراهم کند چرا که در زمینه اتوبوس و ساختمان نیاز به همکاری با کشورهای خارجی را داریم.

نشست معاون مالی شهردار تهران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، لطف‌الله فروزنده معاون مالی شهرداری تهران در نشست صمیمانه با خبرنگاران، با اشاره به ایجاد خزانه واحد در شهرداری تهران، گفت: خزانه واحد در شهرداری شکل گرفته و شفافیت مالی انجام شده است، با ایجاد خزانه واحد در هزینه‌ها و .. نظارت جدی داریم و دیگر در پرداخت حقوق دغدغه‌ای نداریم.

وی با اشاره به بدهی شهرداری به بانک‌ها، گفت: شهرداری به بانک شهر، تجارت، ملی و صادرات بدهکار بود که در بحث پرداخت بدهی به بانک شهر در ابتدا ۷ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعدی ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم. با بانک تجارت، نیز جلساتی داشتیم تا سقف بدهی مشخص شود، همچنین با بانک ملی و صادرات نیز حرف‌ها نهایی شده و بعد از پرداخت بدهی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فروزنده با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران، بیان کرد: ۴۶ پروژه مشارکتی در شهر بلاتکلیف بود، ۴ هزار میلیارد تومان از پروژه‌های مشارکتی را شفاف و روشن و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه با بخش خصوصی تعریف کردیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به مشارکت با کشورهای خارجی، تصریح کرد: با چین و روسیه مذاکره کردیم و نیاز فعال سازی خط اعتباری است و دولت باید در این خصوص زمینه را فراهم کند چرا که در زمینه اتوبوس، ساختمان نیاز به همکاری با کشورهای خارجی را داریم.

باز پس‌گیری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از املاک شهرداری

وی در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری مبنی بر بازپس گیری املاک شهرداری تهران، گفت: بخشی از اموال در اختیاری اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و درصد بالایی تخلیه و بازپس‌گیری شد. درحال حاضر بخش حقوقی ما در محاکم قضایی این موضوع را به طور جد دنبال می‌کند و طبق آماری که بنده داشتم رقم ۲۰ هزار میلیارد تومان باز پس‌گیری شده اما این آمار جدید نیست و قطعابه تازگی رقم بیشتر شده است.

فروزنده با بیان اینکه به افزایش درآمدهای سال گذشته شهرداری تهران، اضافه کرد: این موضوع به عوامل مختلفی از جمله افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی و ظرفیت مولدسازی و همچنین افزایش واریزها و برداشت‌ها از بانک‌ها ارتباط دارد و خوشبختانه طی ۴ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۲ نیز ما شاهد افزایش درآمدها نسبت به زمان مشابه سنوات گذشته هستیم.

معاون شهردار تهران درباره ورود شهرداری تهران به بورس، گفت: در این ارتباط نیز اقدامات قانونی در حال انجام است و ان‌شاءالله ما به سمت بورس خواهیم رفت و در مرحله اول شرکت شهروند وارد بورس خواهد شد و در ادامه یک شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری تهران وارد بورس می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت بورس برای حمایت از پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران استفاده کنیم.

آخرین زمان ورود اتوبوس‌های داخلی به ناوگان حمل و نقل شهری

وی با اشاره به توجه مدیریت شهری در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس، تصریح کرد: امسال ۱۸ هزار میلیارد تومان برای این موضوع از سوی شورا مصوب شده و قطعا بیش از این رقم در حوزه حمل و نقل اختصاص خواهد یافت.

فروزنده درباره توافقات و قراردادهای صورت گرفته از سوی شهرداری تهران با کارخانجات و تولیدات داخلی جهت ساخت اتوبوس‌های جدید، بیان کرد: متاسفانه در گذشته این شرکت‌ها به دلایل مختلف متوقف شده بودند و در این دوره و با عقد قراردادهای جدید اقدامات لازم جهت تجهیز کارگاه و ورود قطعات جدید آغاز شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به ورود نخستین سری از اتوبوس‌های جدید از سوی کارخانجات داخلی، اظهار کرد: در این ارتباط قول‌هایی داده شده و امیدواریم در زمان مقرر بتوانیم شاهد اتوبوس‌های جدید در پایتخت باشیم.

وی با اشاره به انتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به طولانی شدن فرآیند ورود اتوبوس‌های جدید داخلی به ناوگان اتوبوسرانی، ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران نیز نسبت به این موضوع واقف هستند که به هر حال برای ورود اتوبوس‌ها باید زمانی بگذرد اما متاسفانه برخی از آنها انتقاداتی را مطرح می‌کنند به هر حال امیدواریم امسال با همت صورت گرفته شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل از جمله ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت باشیم.

محل اعتبار مالی ساخت تونل متوسلیان

فروزنده در ارتباط با جزئیات پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران به رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تصریح کرد: همانطور که گفته شد بخشی از این پروژه‌ها با بخش‌های داخلی و بخشی نیز با شرکت‌های خارجی است که در زمان مناسب جزئیات این پروژه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا پروژه تونل شهید متوسلیان نیز از پروژه‌های تعریف شده در قالب ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی است یا خیر گفت: این پروژه نیز در همین قالب تعریف شده است و در حال حاضر بررسی‌های فنی آن به اتمام رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پروژه متوسلیان با مشارکت بخش خارجی انجام خواهد شد یا بخش بخش داخلی توضیح داد: در این ارتباط هم بخش خارجی و هم بخش داخلی علاقه‌مندی خودشان را اعلام کرده‌اند و در این زمینه نیز در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

فروزنده در خصوص هزینه احداث پروژه تونل شهید متوسلیان گفت: همانطور که شهردار تهران اعلام کرده است برآورد اولیه این پروژه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 781513

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha