وزیر معادن طالبان گفت آمریکا به دلیل روند جنگ مجبور شد تا با این گروه مذاکره کند.

شهاب الدین دلاور

به گزارش همشهری آنلاین، شهاب الدین دلاور، وزیر معادن طالبان اظهارداشت جنگ آنها در افغانستان پیش از سقوط جمهوریت، آمریکا را وادار ساخت تا راه مذاکره را با طالبان دنبال کند.

وی با اظهار اینکه طالبان پس از مذاکرات بین‌الافغانی به قدرت رسید، به طلوع نیوز گفت: نبرد، آمریکایی‌ها را مجبور ساخت تا با ما مذاکره کنند. جهاد، آنان را ناگزیر ساخت تا راهی برای خروج از افغانستان پیدا کنند.

دلاور در ادامه به رسمیت شناخته نشدن هیئت حاکمه افغانستان را بهانه‌تراشی دانست و تأکید کرد کابل تمامی شرایط به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده است.

وی درباره اتهامات مقامات پاکستانی مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور نیز اظهارداشت: این تعهد ما است که از خاک افغانستان علیه هیچ‌کس استفاده نخواهد شد؛ دراین‌باره(اتهامات پاکستان) هیچ شواهدی وجود ندارد.

وزیر معادن طالبان با اظهار اینکه جهان خواستار ایجاد یک دولت قدرتمند در افغانستان نیست، افزود: آنان بیست سال اینجا جنگیدند. یک دشمن که بیست سال جنگ کند و شکست سختی را متحمل شود، او هیچ زمانی نمی‌خواهد که جانب مقابل با سرعت ترقی کند. برای آنان هیچ راهی برای جلوگیری از امارت اسلامی و پیشرفت افغانستان نمانده است.

کد خبر 781319
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha